Aktuální rozhovory na MUSICstage.cz

Jiří Štarha Už nikam nespěchám, dělám jen to, co mě baví.
Marek Svoboda Pozitivní vibrace nejsou sranda.
Martina "Kajda" Balcarová Díky kliku se bubeník může s basákem sejít i jinak, než v dodávce.

Aktuální příspěvky

Poslední články

5. 12. 2018

Akai Fire

První hardwarový kontrolér pro FL Studio.

Firma Akai má ve svém výrobním programu velké množství kontrolérů. Většina z nich je univerzálních, ale mnoho je orientováno pro specifické použití v konkrétním programu. Až doposud byla největší pozornost věnována programu Ableton Live. Ten mám velkou uživatelskou základnu a samozřejmě se vyplatí pro něj vyvíjet a prodávat speciální kontroléry. Ovšem málokdo ví, že podobnou uživatelskou základnu má i program a FL Studio, který se nyní na trhu objevuje v aktuální verzi 20. Doposud se žádný...

3. 12. 2018

Apogee MiC Plus

USB mikrofon s A/D – D/A převodníkem od americké legendy.

Kdo z uživatelů počítačového recordingu by neslyšel o americké firmě Apogee? Tento výrobce přináší na trh skvělé audiokarty s vynikajícími převodníky, které jsou synonymem spolehlivosti, špičkového provedení a kvalitního zvuku. Zpočátku své existence se inženýři z Apogee zaměřovali především na výrobu přístrojů určených převážně pro profesionály, ale postupem času se v jejich portfoliu objevila i audiozařízení určená pro homerecording.Takovým šikovným pomocníkem je i USB mikrofon Mic Plus,...

23. 11. 2018

KORG prologue

Nejvyšší model z řady analogových syntezátorů KORG.

Sérii původních nástrojů firmy KORG s analogovými oscilátory ( a , které jsme již testovali a můžete je použít pro další informace) aktuálně vévodí největší model prologue. Existuje buď v 8hlasé verzi s 49 klávesami, nebo v 16hlasé s 61 klávesami. Na větší model se podíváme v dnešním testu.Prologue je tříoscilátorový syntetizér s dvěma nebo třemi jednoduchými efektovými jednotkami. Dva analogové oscilátory nabízí klasické vlnové průběhy (pila, trojúhelník, obdélník) včetně možnosti dotvarování...

10. 10. 2018

IK Multimedia UNO Synth

Jednohlasý analogový syntetizér.

Módou posledních let je, kromě neutuchající renesance analogové subtraktivní syntézy, také miniaturizace a stále větší dostupnost různých přístrojů a nástrojů, které nabízejí variace na téma analogové syntézy v rozličných podobách. Také italský výrobce IK Multimedia, který se původně etabloval na trhu svými softwarovými nástroji a efekty, postupně přibral do výrobního programu hardware. UNO Synth je vlastně úplně prvním počinem na téma analogové syntézy tohoto výrobce. Podívejme se nyní...

1. 10. 2018

Warm Audio WA-87 a WA-14

Dva nové studiové mikrofony od Warm Audio.

Jak jsem sliboval v minulé recenzi, máme tady pokračování povídání o mikrofonech, opět v režii Warm Audio. Dnes to budou zbývající klony dvou mikrofonů „jejichž sláva se hvězd dotýká“. Tentokráte si vezmeme na paškál klon snad nejslavnějšího mikrofonu všech dob, kterým je bezesporu německý Neumann U87. Zdatně sekundovat mu bude druhá legenda v podobě rakouského AKG C414.Tyto dva mikrofony kráčely neomylně hudebními dějinami a dá se říci, že není mnoho slavných hudebních alb, na kterých by se...

19. 9. 2018

Warm Audio WA-47 a WA-47jr

Dva nové studiové mikrofony od Warm Audio.

Texaská firma Warm Audio vtrhla do světa zvuku jako velká voda a taktéž o sobě jako o velké vodě dává vědět. Její audio hardware našel již místo v mnoha nahrávacích studiích či riderech livezvukařů po celém světě. Aby také ne, když její klony legendárních studiových mašin vyráběných z kvalitních komponentů předních světových výrobců, jsou cenově velice příznivé a přitom zastanou práci jako mnohonásobně dražší přístroje.V dnešní a příští recenzi si vám dovolím představit nikoliv preamp,...

3. 9. 2018

Audient iD44

Švýcarský nůž mezi zvukovými kartami.

Na úvod dnešního testování bych rád představil britskou společnost Audient. Založili ji pánové David Dearden a Gareth Davies v roce 1997. Pokud by někomu z vás byla tato jména povědomá, tak vězte, že pánové mají na svědomí také vznik společnosti DDA, která v 80. a 90. letech produkovala analogové mixážní pulty. V produktovém katalogu společnosti Audient dnes nalezneme mikrofonní předzesilovače, analogové mixážní pulty určené pro záznam, surroundové procesory a právě zvukové karty. Dnes...

17. 8. 2018

Native Instruments KOMPLETE KONTROL S49/S61 mk2

Nová generace klávesových kontrolérů s hlubokou integrací.

První verzi klávesového kontroléru nabízející přímou integraci s balíkem KOMPLETE jsem si pořídil hned po tom, co se produktová řada objevila na trhu. O tehdejší pohledu na věc se můžete více dočíst ve společné recenzi s . Po nějaké době a ne zcela ideálním rozvoji vyšel zásadní update ovládacího software na verzi 1.5, který jsem popisoval v . Mezitím uplynulo hodně času (druhý zmiňovaný článek je z podzimu 2015) a KOMPLETE KONTROL se dostal do verze 2.0, a to jak jeho software, tak hardware....

13. 8. 2018

Monkey Banana Hapa a Mangabey

Pozdrav z temné Afriky.

Snad právě temnou a vzdálenou krásou rovníkové Afriky a jejími přirozenými obyvateli se nechala tématicky inspirovat německá firma Monkey Banana. Rozhodně nemá nic společného z dovozem banánů, ani se zpracováním legálního či nelegálního zboží, dováženého z „černého kontinetu“...Jedná se totiž o poměrně mladou firmu, která se naplno objevila na trhu v roce 2010 a dodnes o sobě dává vědět především velice zajímavými (jak tvarově a konstrukčně, tak barevně) studiovými referenčními monitory. A jak...

18. 6. 2018

Apogee Symphony I/O Mk II 2x6 Special Edition

Modulární zvukové rozhraní nejvyšší kvality s rozhraním Thunderbolt.

Není to zase tak moc dávno, co jsme se podrobně seznámili s vlajkovou lodí amerického výrobce Apogee v podobě zvukového rozhraní Symphony I/O Mk II. Tehdy testovaná varianta byla vybavena rozhraním DigiLink pro použití se systémy Pro Tools HD. Dnes se podíváme na jeho další variantu, která přichází s označením 2x6 Special Edition. Jelikož se nejedná o převratné změny a základní fakta zůstávají, zaměříme se na novinky a odlišnosti.Zevrubný popis hardwaru naleznete v předchozí recenzi na , uveďme...

11. 6. 2018

Soundcraft Vi 1000

Nejmenší člen produktové řady digitálních mixů Vi x000.

Asi na světě nebude zvukaře, který by někdy nepřišel do styku s některým z mnoha typů mixážních pultů Soundcraft. Není se čemu divit, značka se uvedla na trh už v roce 1975 modelem S1 a od té doby produkuje kvalitní mixy všech cenových kategorií. Současnost, a nepochybně, také budoucnost zpracování audio signálu patří digitálním technologiím. V tomto směru Soundcraft může nabídnout tři typové řady, a to Ui, Si a Vi. Svou pozornost dnes obrátíme na Vi 1000.Soundcraft Vi 1000 je plně digitální...

28. 5. 2018

Akai MPC X

Legendární produkční nástroj se vrací v plné síle.

Ještě před několika lety by se o značce Akai dalo říci, že nastavila mnoho standardů v hudebním průmyslu a na vrcholu slávy z trhu zmizela. Ono to tak i bylo. Naštěstí se značka Akai dostala do konzorcia inMusic Brands, která má pod svými křídly další značky jako například Alesis, Denon, Numark a několik dalších. Díky tomu se výrobky Akai začaly znovu objevovat. Nejdříve trochu nesměle v podobě jednoduchých MIDI kontrolérů k počítačům. Dnes je ve výrobním programu bohatá nabídka klávesových a...

24. 5. 2018

Steve Walsh

Everything is word of mouth... Rozhovor s kytaristou, skladatelem a producentem.

„Občas si mě pletou s Joem Walshem z Eagles,“ říká se smíchem Steve. Sešli jsme se v pražských Holešovicích, kde se před několika lety usídlilo Stevovo studio. Steve se pohybuje na pražské scéně asi od roku 2011, hrává sporadicky se svojí kapelou (v roce 2012 mu vyšlo album Daily Specials u firmy Animal Music), ale mohli jsme jej vidět i s Michalem Pelantem nebo s kapelou November 2nd. Živé vystupování ovšem načas omezil kvůli rodině a studiové práci. Před lety jsem jej přemlouval k rozhovoru...

17. 5. 2018

Warm Audio WA73-EQ

Mikrofonní předzesilovač s equalizerem.

Až na pár míst v divokých zapadlých končinách je téměř celý svět je důsledně digitalizován. Nuly a jedničky létají vzduchem, řídí vlaky, letadla a lodě, tvoří bankovní bohatství. Zvuk i obraz jsme do binární soustavy převedli už před drahnou dobou, tak proč se proboha opět vracet k nějakým těžkým plechovým monstrům sestaveným z drahých součástek a zabírající hromady místa. Do toho nepočítám kabely a síťové napájení, bez něhož tato monstra nebudou pracovat. Není lepší nadupaný notebook, který má...

27. 4. 2018

Universal Audio Arrow

Thunderbolt 3 audio rozhraní.

Pokud jste slyšeli o společnosti Universal Audio, která byla znovu založená v roce 1999, pak nejspíš víte, že se jejich produktové portfolio zaměřuje hlavně na digitální zařízení oplývající sadou analogově znějících plug-inů. Pokud vám přijde divné, že v dnešní digitální době se ještě někdo zabývá „prastarým“ analogem, tak věřte, že v oblasti zvuku je toto téma hojně diskutované a nevypadá to, že by se analog, i když digitálně vytvořený, nějak vytrácel. Firma Universal Audio si je tím, zdá se,...

...další recenze a rozhovory
Reklama

Novinky z oblasti zvuku

5. říjen 2009

APOGEE GiO

Obrázek

USB kytarový interface a ovladač pro počítače Mac. Pracuje se všemi novými softwary firmy Apple: s novým Logic Studio 9, MainStage 2 a GarageBand ’09. Tento robustní přístroj kombinuje ovládání efektů s nahrávacími funkcemi a excelentní zvukovou kvalitou. Nástrojový vstup spředzesilovačem a AD převodníkem pro přímé připojení kytary. Ovládání efektů a presetů bez pomoci počítačové myši. USB připojení k vašemu Macu je zároveň napájením přístrije. Na zadním panelu je potom také stereo jack s výstupem pro sluchátka, aktivní monitory nebo nástrojový zesilovač. Další jack pak slouží pro připojení MIDI pedálu, kterým lze ovládat kytarové pedálové efekty.

www.apogeedigital.com, www.audiopolis.cz

5. říjen 2009

Blue Microphones řada en*CORE

Obrázek

Po etablování se na trhu špičkových studiových mikrofonů je pro firmu Blue Microphones logickým krokem vstup do světa živého zvuku. S využitím znalostí, kvality výroby a inovativní technologie používané ve studiích stvořili řadu nazvanou ENCORE určenou pro použití na pódiu. Dva dynamické a jeden kondenzátorový mikrofon nabízí skvělé zvukové vlatnosti, odolnost proti zpětné vazbě, mechanickou odolnost a univerzálnost použití. Encore100 je základní model s Aria dynamickou vložkou, Encore 200 pak přidává výstupní transformátor a Active Dynamic Circuit eliminující vliv délky kabelu a pod. Encore 300 je pak vlajkovou lodí s Aria kondenzátorovou vložkou (ruční výroby a nastavení pro optimální výkon). Dostupnost podzim 2009.

www.bluemic.com, www.audiopolis.cz
5. říjen 2009

Focusrite Saffire Pro 24 DSP

Obrázek

Focusrite nedlouho po uvedení Saffire Pro 24 přichází s rozšířenou verzí s DSP procesorem. Stejně jako Saffire Pro 24 FireWire audio systém, připojitelný k PC nebo Apple Mac. Počet vstupů je celkem 16 (8 Optika, 2 SPIF, 2 virtual a 4 analog) výstupů celkem 8 (6 analog jack, 2 digital SPDIF) se dvěma mikrofonními předzesilovači. Jako všechny produkty Focusrite je řada Saffire postavena především na spolehlivosti, kvalitních převodnících (24 bit/96 kHz) a speciální technologií JetPPL tedy odstraňovaní digitálních poruch. Tato 1/2 racková jednotka s výborným DSP mixerem s nulovou latencí má přibalenu i sadu VST/AU softwarových pluginů obsahující reverb , kompresor, eq, gate. K dalším užitečným vlatnostem je třeba připomenout fantomové napájení a MIDI vstup a výstup. Verze DSP je také rozšířena o další sluchátkový výstup Zařízení má 1 Firewire 400 port. Saffire Pro 24 DSP pracuje s Win a MAC OS X.

www.focusrite.com, www.audiopolis.cz
5. říjen 2009

FOCUSRITE LIQUID MIX

Obrázek

Tento externí DSP procesor / kontroler, který nabízí např. v ProTools na 32 kanálech vestavěný kompresor a na 32 kanálech vestavěný 7 pásmový ekvalizér. Přichází nejen s novou výrazně vylepšenou verzí software, ale i s množstvím nových emulací. Každý kanál se jeví jako oddělený VST/AU/RTAS efekt. Hlavní devizou Liquid Mixu je, že nezatěžuje DSP procesory na zvukové kartě v počítači (na kterých se zpracovávají klasické softwarové pluginy) a vyžaduje jen minimální část výkonu CPU. 
Liquid Mix využívá stejné technologie dynamické konvoluce jako Liquid Channel (speciální algoritmus vyvinutý pro aplikaci víceúrovňové sady impulzních odezev na libovolný audio signál. Sady odezev získané z původních zařízení pro různé úrovně signálu a libovolné kombinace nastavení umožňují jejich přesnou replikaci.)
Propojení s počítačem pomocí Firewire rozhraní. Na výběr je z nastavení 20 výkonných ekvalizérů a 40 emulací klasických kompresorů (+ další zdarma ke stažení na webu).

www.focusrite.com, www.audiopolis.cz

29. září 2009

Magix Samplitude 11, Samplitude 11 Pro a Sequoia 11

Obrázek

Společnost Magix oznamuje, že uvedla na trh programy Samplitude 11, Samplitude 11 Pro a Sequoia 11. Magix o svých produktech říká, že "Software Samplitude a Sequoia nabízí pestrou paletu funkcí optimalizaci běžných pracovních procesů. Jeho vynikající vlastnosti jako jsou například 100% zvuková neutralita, Hybridní Audio Engine, a možnost práce s objekty, jsme zdokonalili a rozšířili o řadu dalších, mezi něž se řadí např. multisynchronní střih (Sequoia) a nový fázově lineární šestipásmový ekvalizér "EQ116". Samplitude a Sequoia umožňují, aby se celý pracovní proces od nahrávání skladby a tvorby zvuků pomocí VST nástrojů až po editaci, mixáž a mastering hotového CD, mohl uskutečnit v jediném programu bez zbytečných převodů.

www.magix.com, www.audiopro.cz
16. září 2009

Best Service - Titan

Obrázek

Firma Best Service ve spolupráci s další německou firmou yellow tools vyvinula zajímavý softwarový syntezátor. Skrývá v sobě velké množství hudebního materiálu.10 let trval vývoj této aplikace a výsledkem je 5500 multisamplů, vybrané z kolekce 200 analogových syntezátorů a modulárních systémů, včetně mnoha zvuků z digitálních workstation z 80 a 90 let minulého století a také zvuky ze současných zdrojů. Tzn. že více než 40 let zvukových syntéz je směstnáno do instrumentu TITAN s unikátními detaily stylů, provedení a dynamiky. Součástí nástroje je i "ENGINE", což je přehrávací software, který je schopen přenést všechny nasamplované nuance do výborného výsledného zvuku.

www.bestservice.de, www.mediaport.cz
16. září 2009

Moog Guitar E1

Obrázek

Konečně dostupnější a přitom v podstatě stejně vybavená nebo dokonce lepší, je právě představená kytara Moog model E1. Co je na kytaře tak výjimečné? Je to tzv. "Harmonic Control System", který rozeznívá nebo tlumí kinetickou energii strun. To umožňuje tzv. kontrolovaný sustain (např. neomezené prodlužování tónu) bez zkreslení nebo přebuzení zesilovačem. Kombinací Sustain a Mute, lze dosáhnout kytarových technik, které nebyly dosud možné. Jelikož je "Harmonic Control System" okamžitě použitelný při hraní v reálném čase, Moog Guitar je nástrojem pro studio, živé hraní a pro jakýkoliv hudební styl.

www.moogmusic.com, www.mediaport.cz
8. září 2009

Native Instruments Komplete 6

Obrázek

Komplete 6 obsahuje nejnovější verze Absynth 5, Kontakt 4 a Guitar Rig 4 Pro, které nabízejí výrazně vyšší kreativitu než jejich předchůdci. Tato sada je doplněna bicím modulem Battery 3, syntezátory FM8, Massive a Reaktor 5. Všechny obsažené produkty nabízejí kompletní kompatibilitu se všemi aktuálními verzemi softwarových hostitelských aplikací a operačními systémy. Elektrik Piano je nově zahrnuto přímo v tovární knihovně Kontakt. Komplete 6 obsahuje celkem 7000 samostatných presetů zvuků postavených na 60 GB vynikajícího nasamplovaného materiálu.

www.native-instruments.com, www.disk.cz
8. září 2009

Native Instruments Kontakt 4

Obrázek

Firma Native Instruments představila Kontakt 4 – nejnovější verzi softwarového sampleru, který posunuje svou výkonnost a univerzálnost pro hudební produkce, živá vystoupení a design zvuku ještě dál. Čtvrtá generace Kontaktu nabízí "Authentic Expression Technology", unikátní kompresi zvuku, rozšířenou zvukovou knihovnu studiové kvality s absolutně novým systémem databáze a mnoho dalšího.

www.native-instruments.com, www.disk.cz
8. září 2009

Native Instruments Absynth 5

Obrázek

Firma Native Instruments představila Absynth 5, novou generaci semi-modulárního softwarového syntezátoru, který je proslulý svými jedinečnými vyvíjejícími se zvukovými texturami a zvuky. Nová verze rozšiřuje zvukové možnosti Absynthu díky přidané syntéze a vlastnostem efektů, jakož i celkovou kvalitu zvuku. Nabízí také nový způsob, jak vytvářet komplexní zvuky postavené na hudebních atributech.

www.native-instruments.com, www.disk.cz
8. září 2009

Native Instruments Guitar Rig 4 Pro

Obrázek

Guitar Rig 4 Pro přináší autentičnost do další úrovně. Nová verze představuje rozšířené modelování kabinetů a mikrofonů, které nabízejí přirozený zvuk postavený na konvoluční technologii bez latence. Pokročilá emulace speakeru je také základem pro všestranný nový modul "Control Room". Ten byl vyvinut ve spolupráci s předním německým kytaristou a expertem v nahrávacích technologiích, Peterem Weihem. Tento nový modul uživatelům umožňuje kombinovat až osm studiových mikrofonů (všechny s vyrovnanou fází) pro každý kabinet. To umožňuje neomezené zvukové možnosti vysoce profesionálního záznamového studia.

www.native-instruments.com, www.disk.cz
8. září 2009

IK Multimedia GrooveMaker

Obrázek

GrooveMaker je hudební aplikace speciálně upravená pro iPhone/iPod Touch. GrooveMaker Vám nabízí kompletně nový způsob tvorby hudby s pomocí zvukových smyček. Díky patentované technologii “groove generator” můžete automaticky remixovat stovky obsažených smyček v 8 stopách – vše pomocí doteku. Vše v GrooveMaker® pracuje v reálném čase, bez nutnosti zastavení hudby. Můžete přidávat, přesouvat a nahrazovat jednotlivé samostatné nebo vícenásobné smyčky tak, jak je právě slyšíte. Vaše kreativita pokračuje stále dál, nemusíte se vůbec brzdit, natož zastavovat. Kompozice je snadná jako drag&drop a umožňuje vám absolutní kontrolu.

www.ikmultimedia.com, www.disk.cz
8. září 2009

IK Multimedia ARC System TDM pro Pro Tools

Obrázek

IK Multimedia představila ARC System ve verzi TDM plug-inu pro použití v systémech Pro Tools. Nyní mohou i majitelé Pro Tools míchat a masterovat své nahrávky s akusticky korektním nastavením a s nulovou latencí. ARC System nabízí nejpokročilejší systém do studia pro řešení problémů s akustikou díky kombinaci profesionálního kalibrovaného mikrofonu, stand-alone aplikace pro záznam zvukových informací a výpočtu korekce místnosti jako plug-inu, který může být použit na Pro Tools master BUS.

www.ikmultimedia.com, www.disk.cz
8. září 2009

R.M.E. Fireface UC

ObrázekSystém RME Fireface 800 představoval revoluci ve světě audio rozhraní. Následovala Fireface 400 a nyní revoluce pokračuje v podobě modelu s USB rozhraním: Fireface UC, která nabízí v podstatě stejné vybavení, jako Fireface 400. Je to jediný audio interface (zvuková karta) ve své třídě, vybavené aktivním potlačováním jitterů, stand-alone opracemi bez potřeby připojení k počítači, kompletní ovladatelností z předního panelu, vysoce flexibilními vstupy a výstupy v profesionální kvalitě a www.rme-audio.de, www.disk.cz
8. září 2009

Native Instruments Kontakt Player 3.5 zdarma

Obrázek

V návaznosti na úspěch svého předchůdce, volně šiřitelného Kontakt Player, představuje firma Native Instruments novou verzi tohoto volně šiřitelného přehrávače zvukových vzorků (sampleru). Kontakt Player 3.5 je postaven na stejném enginu jako oceňovaný sampler Kontakt 3.5, včetně možnosti použití ve Windows Vista 64-bit i Mac Intel. Díky prakticky neomezené flexibilitě Kontakt Script Processing (interního speciálního programovacího jazyku), nabízí Kontakt Player nebývalou funkčnost a muzikálnost. Kontakt Player může být snadno rozšířen knihovnami dalších výrobců a knihovnami NI, postavenými na Kontakt, jako je například Kontakt Factory Selection, která je ke stažení zdarma. Tato kolekce vynikajících nástrojů a zvuků ze sampleru Kontakt – Band, Synth, Urban Beats, Vintage a World – je 650 MB velká.

www.native-instruments.com, www.disk.cz

APHEX 320D

Získáte to nejlepší z obou světů, 320D pracuje buď jako 2 nezávislé mono procesory, nebo jako jeden stereo a to jak s digitálními, tak s analogovými vstupy.. Hlavními vlastnostmi tohoto kompresoru–leveleru-limiteru jsou patentované technologie firmy Aphex zajišťující transparentnost a efektivitu řízení úrovně. Compellor řídí zároveň průměrnou úroveň signálu (Loudness) i špičkovou úroveň (Peak) . Algoritmy "DVG", "DRC", a "FDL" nemají konkurenci. Při poslechu poznáte, že signal je vyrovnaný, ale necítíte žádné změny. Takže žádné pumpování nebo slyšitelné artefakty. Limiter pak se špičkami pracuje s obálkou, kterou snadno zpracují digitální rekordéry, nebo digitální kodeky při transportu signálu. K hlavním oblastem použití patří DAW vstupy, mastering, satelitní uplinky apod.
www.aphex.com, www.audiopolis.cz