Aktuální rozhovory na MUSICstage.cz

Aktuální příspěvky
Poslední příspěvky

Poslední články
Shure Axient Digital AD3 a AD4Q

V této recenzi bych vám rád představil novinku v podobě plug-on vysílače Shure Axient AD3. Jak už název napovídá, je vysílač AD3 součástí bezdrátového systému Axient, který je nejvyšší řadou digitálních, bezdrátových systémů Shure. Aby bylo možné testovat vysílač, bylo potřeba zapůjčit také přijímač a protože je AD4Q velmi zajímavé a neobyčejné zařízení, rád vám přiblížím také.
Shure Axient Digital. Abych mohl popsat jednotlivé testované komponenty, je vhodné zmínit se o bezdrátovém...
Waldorf Kyra

Dá se vůbec na virtuálně-analogové (VA) syntéze ještě něco vylepšit? Má smysl detailně modelovat analogové nástroje, jejichž vývoj samotný se zdá být uzavřený i znovuobjevený zároveň? Takovéto a podobné otázky by mohly napadnout zájemce o hudební elektroniku při zhlédnutí poslední novinky z dílen německé společnosti Waldorf. Pojďme se podívat nástroji trochu pod kůži a zjistit, co může nabídnout.
Úvodem. Obecná fakta popisují zvukový modul Waldorf Kyra takto: desktopové provedení v...
PreSonus Studio One 5

Přesně před deseti lety se jako novinka na hudebním trhu objevila první verze programu Studio One pod křídly firmy PreSonus. Záměrně píši pod křídly, protože původní program měl označení K2 a vytvářela jej firma KristalLabs Software Ltd. Ta byla založená bývalými zaměstnanci společnosti Steinberg Wolfgangem Kundrusem a Matthiasem Juwanem. Kundrus byl jedním z vývojářů počátečních verzí Cubase a Nuendo. Juwan napsal specifikaci pro VST 3 standardu a pracoval také na několika produktech...
Heritage Audio HA-81A

Dnes se podíváme na mocnou zbraň určenou pro zvukové mistry, kterou pro ně vyrobila španělská firma Heritage. Tato pečlivě střeží odkaz velkého zvukového mága a konstruktéra Ruperta Neva. Předmětem testu bude 1 HU vysoký mikrofonní channel strip kombinovaný se čtyřpásmovým equalizerem. Preamp je konstruován dle předzesilovače A73 a equalizer pak podle stylu „81“. Model 1081, který byl představen v roce 1972 jako čtyřpásmový upgrade již tak legendárního typu 1073, byl následně využit pro...
Avantone CLA-10A

Většina studiových zvukařů a pracovníků jistě zná, v lepším případě i vlastní, staré dobré monitory pro postprodukci Yamaha NS-10M. Ty se ale asi před deseti roky přestaly vyrábět a sehnat náhradní díly je zdlouhavá pátrací akce s velmi nejistým výsledkem. Vlastně byla. Americká značka Avantone totiž přišla s reissue těchto studiových etalonů, a to ve dvou variantách. Pasivní CLA-10 a aktivní CLA-10A. Zvukoví režiséři mohou zase klidně spát.
Něco málo z historie. Všichni profesionální...
KORG wavestate

V nabídce nových nástrojů firmy KORG přibyl wavestate, využívající dva starší, ale osvědčené postupy při tvorbě zvuku – vektorovou syntézu a Wave Sequencing. Je to další zajímavý pokus firny navázat na svou dřívější tradici. Podívejme se v dnešním testu, do jaké míry byl úspěšný.
Trocha historie. V 80. letech se v plejádě nových nástrojů s digitálními syntézami objevila mimo jiné vektorová syntéza, která stavěla na až čtyřech zdrojích zvuku, které se daly hlasitostně míchat mezi sebou...
Shure SLX-D

Napadlo někoho z vás, jak by asi dnes vypadal showbusiness bez bezdrátových mikrofonů? Případně, kdy se na scéně bezdrátové mikrofony objevily poprvé? Nedalo mi to a trochu jsem zalovil ve vodách internetu, abych zjistil něco málo o prvních bezdrátových mikrofonech. Například právě Shure datuje svůj první bezdrátový mikrofon do roku 1953. Byl jím Vagabond 88 a byl schopen vysílat v dosahu kruhu o ploše přibližně 700 stop (cca 4,5 m). Naproti tomu firma Sennheiser svůj bezdrátový mikrofon...
Universal Audio Apollo Solo

Americká firma Universal Audio se od šedesátých let minulého století věnuje výrobě audio zařízením pro profesionální studia. S přechodem z dražších hardwarového vybavení na dostupnější softwarové plug-iny se inženýři ve firmě Universal Audio začali zabývat myšlenkou vytvoření softwarových efektů, které by byly zvukové stránce stejně kvalitní jako hardwarové předlohy. Průlom nastal v roce 2012, kdy firma Universal Audio uvádí na trh akcelerační kartu spojenou s vícekanálovým audio převodníkem....
Heritage HA-609A

Zpracování dynamiky jednotlivých nástrojů či celých nástrojových sekcí v nahrávacím řetězci je vždy velice důležitý úkon. Zatímco živému hraní neučesaná dynamika vcelku zase tolik nevadí, u studiové nahrávky je nutné občas nechtěný signál trochu zkrotit. Navíc všichni zkušení zvukoví mistři vědí, že správnou kompresí je možné vytvořit zajímavé barvy a vyznění ať už jednotlivých nástrojů, či celého mixu. Komprese je (kromě vážné hudby) navíc nedílnou součástí masteringu.
ESI UGM192

Německá firma ESI Audiotechnik je na hudebním trhu již pěknou řádku let. Nejedná se o žádnou nadnárodní firmu, ale o menší podnik, který všechny své výrobky navrhuje v německém městě Leonberg. Firma dokáže rychle reagovat na požadavky uživatelů a díky tomu jsou jejich výrobky přizpůsobené na konkrétní potřeby. Nejnovější výrobek je malý audio adaptér UGM192. Když píši malý, tak tím myslím opravdu malý. Krabička má rozměry 87 x 67 x 18 mm. Do takové velikosti se podařilo vměstnat USB stereofonní...
Moog One

Firma Moog vydala po téměř 40 letech dlouho očekávaný polyfonní analogový syntetizér, který podobně jako na počátku 80. let Memorymoog vychází ze známého a osvědčeného konceptu Minimooga, ale dovádí ho na další úroveň možností tvorby zvuku, zacházení s polyfonií, programovatelnosti a propojitelnosti. Je dostupný v 8 a 16hlasé verzi, kterou jsem měl možnost testovat. Podívejme se, zda vznikl nástroj, který má ambice stát se dalším milníkem či legendou.
Koncepce. Moog One v základu své...
Lake People Phone-Amp G111

Dokonalý poslech je vedle špičkových mikrofonů a originálně konstruovaných preampů a kvalitních nástrojů asi tou nejdůležitější složkou při tvorbě studiového audia. Co je vám platné hráčské umění či onen výše zmiňovaný nástroj, když slyšíte či vlastně pořádně neslyšíte, co jste to vlastně stvořili, protože nedisponujete kvalitním poslechem a objektivní zvuková realita je úplně jinde. Každý správný zvukový mistr se proto na svou poslechovou aparaturu musí bezvýhradně spolehnout a proto pro větší...
PreSonus ioStation 24c

I zarputilý milovník bachratých plechových krabic s lampami a s několika málo knoflíky jako od sporáku, musí uznat, že doby, kdy míchala celá kapela plus obsluha studia a přesto nestačily ruce k obsloužení všech nutných hlasitostních a korekčních změn v mixu, je už překonaná. Frajírci sedící před monitorem, hýbou s virtuálními fadery mixu, kreslí rozličné křivky nebo buší do MIDI kláves a světe zboř se, software si všechno pamatuje a též napoprvé bezchybně provede. To se nám to potom míchá......
IK Multimedia AXE I/O

Je tomu již pár desítek let, kdy do kytarového zvuku vstoupily digitální technologie. Mám na mysli softwarový modeling a klonování původních analogových zesilovačů. Nechci soudit, do jaké míry jsou digitální klony podobné svým originálům, ale pravdou je, že digitální technologie urazily za posledních dvacet let opravdu dlouhou cestu, napříč všemi odvětvími zpracování zvuku či obrazu. Jedním z průkopníků, kteří se zabývají, mimo jiné, klonováním kytarových zesilovačů je italská společnost IK...
DPA 6066

Pokud chceme pochopit co stojí za úspěchem značky DPA Microphones (mimochodem DPA je zkratka Danish Pro Audio), měli bychom nahlédnout do její historie. Ta sahá až do 50. let, minulého století a na jejím počátku byla věhlasná společnost Brüel & Kjær, která vyvíjela a vyráběla velmi přesné, měřící mikrofony. V roce 1992 dva přemýšliví pánové z Brüel & Kjær, Ole Brøsted Sørensen a Morten Støve přišli s nápadem tyto měřící mikrofony využít také pro studivé snímání a založili společnost DPA...
Update phpBB, klientské úpravy funkcí phpBB dle požadavků.

Novinky z oblasti zvuku
Strings Dream
Vývojáři zvukových plug-inů NUSofting vydali syntezátor Strings Dream pro Windows. Tento virtuální nástroj pro VST rozhraní byl navržen pro simulaci historických syntezátorů smyčcových nástrojů, např. Eminent Solina, či kláves italské firmy ELKA, nástrojů Crumar a dalších. K tvorbě zvuku nepoužívá vzorků, ale simulací původních zapojení oktávových děličů typických pro rané polyfonní syntezátory. Plug-in je aktuálně nabízen pouze ve verzi pro VST / Windows (za 50 EUR), Audio Units verze pro Mac OS X je ve vývoji. Před koupí licence lze vyzkoušet demo verzi.www.nusofting.liqihsynth.com
Autogun VSTi
Autogun VSTi jako freewareTvůrci hudební aplikace FL Studio, Image Line Software, představili nový virtuální syntezátor Autogun. Jde o jednoduchý a bezplatný VSTi 2.4 plug-in pro Windows XP / Vista založený na firemní technologii Ogun nabízející možnost zkoumat cca 4 mld. automaticky vytvořených zvukových presetů.
www.image-line.com