Dokonceni skladby

Co se nevešlo do definovaných kategorií a souvisí s tvorbou hudby
Odpovědět
Uživatelský avatar
Cyril
Příspěvky: 5626
Registrován: 26 říj 2004 12:55

Dokonceni skladby

Příspěvek od Cyril » 18 pro 2006 22:09

Mam velkej problem dokoncit nacatou skladbu. Jak tohle resite? Je to obecnej problem umeleckych del, vyskytujici se napriklad i u psani povidek a romanu. Neco rozjedete, makate na tom, a pak najednou prijde zlom, kdy absolutne nemate silu ani chut to dokoncit a chce se vam uz se na to vykaslat a zacit neco novyho, mate toho plny zuby. Znate to? Nemate nejaky recepty, jak na to? Odpocinout si? Prekonat to, pretrpet? Je to dost zasadni vec...
Grafický design – http://www.cyrilkriz.cz (velmi rád navrhnu tiskoviny pro kapely, producenty a studia)

Uživatelský avatar
Kermitak
Moderátor
Příspěvky: 6446
Registrován: 12 led 2005 22:43

Příspěvek od Kermitak » 18 pro 2006 22:20

Dej si pauzu, dej si kitkat

LUPO
Příspěvky: 840
Registrován: 19 lis 2002 10:57

Příspěvek od LUPO » 18 pro 2006 22:45

radeji netvoř. Bude to pro lidstvo prinosnejsi. :)

styx_oarsman
Příspěvky: 98
Registrován: 24 úno 2006 00:06

Příspěvek od styx_oarsman » 19 pro 2006 01:18

Ja to riešim tak, že si fakt dám pauzu... alebo začnem robiť na niečom inom. Občas sa mi podarí k pôvodnej skladbe vrátiť, občas nie, a tak sa mi na disku hromadí materiál v rôznej fáze dokončenosti a zaberá stále viac miesta. To je problém, keď človek tvorí sám - v kapele sa do toho ľudia zvyčajne nejak dotlačia navzájom, ale sám x krát nie som akosi v stave dokončiť čo som začal. Ehm, čiže som ti asi veľmi nepomohol:)

Brooklyn / juanita juarez
Profesionál
Příspěvky: 3559
Registrován: 06 úno 2005 01:03

Příspěvek od Brooklyn / juanita juarez » 19 pro 2006 06:29

cyril: ja to resim tak, ze si to, co mam zatim hotove, resampluju a otevru v novym projektu, kde experimentuju. clovek ma tendenci nacatej napad udrzovat uhlednej; mivam psychologickej blok delat v hlavnim projektu velky ulety, abych si 'nezboril' skladbu. a tohle je, alespon pro me, resenim. proto mivam skladby v nejmene deseti projektech. ;]

Dante
Příspěvky: 160
Registrován: 29 lis 2006 17:28

Příspěvek od Dante » 19 pro 2006 09:26

Tak tohle moc dobře znám. Když se kouknu do mojí složky nedodělaných setů, tak jsem už napočítal 560 nedodělaných skladeb. Řekl bych, že na to se donutit to dodělat neexistuje univerzální recept. Ale opravdu je nejlepší, když tě do toho jako někdo nutí. Například teď dělám pro jeden začínající tým hudbu do hry a tak jsem jim sám řekl, ať si nadiktují v jakém to chtějí stylu a jak to má "vypadat". Když jsem dostal požadavky, samotnému se mi potom o hodně více chtělo skladbu dodělat. Je to prostě lepší, když na tu hudbu někdo čeká, když to má mít konkrétní formu, když se musíš strefit do co možná nejspecifičtějšího, konrétního výsledku, tak to jde o hodně lépe. Když něco jentak bezcílně dělám, tak se většinou nedokopu k dokončení a z toho potom jsou ty rozdělané věci.

Uživatelský avatar
Amorph
Moderátor
Příspěvky: 4613
Registrován: 24 lis 2005 22:22

Příspěvek od Amorph » 19 pro 2006 10:00

Jedna vec je, ze je dobry si pred finalizaci dat pauzu, abys ziskal aspon nejakej odstup a slysel tu vec taky trochu "zvenku". O tom ale asi nepises. Druha vec je, ze v podstate ve vsech tvurcich cinnostech, kde musis namahat mozek je k zdarnemu dokonceni dila potreba co? Namahat mozek:) A to az do konce. V programovani plati poucka, ze prvnich 90% kodu clovek vytvori za 10% casu a zbyvajicich 10% kodu trva 90% casu. Myslim, ze se to da docela zobecnit.

Uživatelský avatar
kexik
Příspěvky: 12152
Registrován: 08 bře 2004 13:43

Příspěvek od kexik » 28 pro 2006 12:15

suhlasim s brooklynom :)

Uživatelský avatar
ECSON WALDES
Profesionál
Příspěvky: 1859
Registrován: 16 zář 2002 14:52

Příspěvek od ECSON WALDES » 28 pro 2006 18:11

Rika se, ze pokud je muzikant ve stagnaci, je obecne fajn dat si od konkretni veci odstup a venovat se pokud mozno uplne odlisnym nehudebnim tematum. Pro spoustu mejch kamosu (at uz muzikantu nebo grafiku/ilustratoru) je tohle osvedcenej recept.
Osobne to mam ale ted nastaveny tak, ze potrebuju mit zadanej fixni TERMIN, abych se do veci totalne ponoril. Clovek pak nema prostor vzdychat ze ho nepolibila muza:)

Otazka prave je, jaky ma clovek stanoveny vnitrni nebo vnejsi casovy hranice pro dokonceni sveho dila. Pokud delam svoji hudbu (na coz ale uz ted nemam bohuzel moc cas) tak zasadnim problemem je to, ze si uvedomuju, ze mne netlaci zadnej termin a to mi dava prostor delat hromady veci bez konkretniho umyslu jen tak do supliku. Stim jsem ale prestal, protoze to ma za nasledek ze se clovek na tom mnozstvi autorsky rychle vycerpa a tim zabije spoustu napadu ktery by jinak moh v koncentrovany forme pouzit pro treba 12 ucelenejch skladeb, ktery da na album, misto treba stovky skoro dokoncenejch skladeb na kterejch vykrvacel a nema uz pak dal co rict. Mit pred dokoncenim v supliku treba 70 skladeb je nebezpecny v tom, ze si budou vsechny vicemene podobny proze uz nebude mozny aby rukopis autora neprehlusil puvodni myslenku. Stim je spojeno pouzivani i dost podobnejch zvuku apod. Kazdej mame svoje hranice, ty tvori nas hudebni styl kterej mame radi i to s cim a jak radi pracujeme, kazda tahle vec se velmi rychle vytezi. A pokud skladame se zamerem vydat album, je fajn dosahnout pestrosti a rozmanitosti ktera bude pro koncovyho posluchace zabavna. Pokud se sklady podobaj jedna druhy, clovek si takovy album do konce neposlechne.


Mne osobne na tvoreni nejvic bavi udelat prvnich treba 5 sekund hudby a pak jdu dal. Mam nejradej venovat se skladani jen kratouckejch skic a motivu, protoze tak rychle zachytim napad aniz bych ho udusil nopotrebnejma informacema kdybych zacal rovnou resit i dalsi nastroje a celou aranz atd. Az mam takovejch kratouckejch holejch motivu (treba bici basa solo a harmonie) vic, tak pro dany album vyberu z tech mnoha ty zasadni s ohledem na rozmanitost celyho alba a u tech se teprve az pak zacnu venovat aranzi a rozpracovani cely skladby. Tim ze kratoucky nacrtky vzasade dal nerozpracovavam, zabranuju taky tomu abych se zasek na miste.


No a pak z druhy strany. Poku delam at uz producentskou praci nebo michacku pro klienta, tak mi naopak hrozne moc vyhovuje bejt pod casovym tlakem, proze mam presny datum ktery musim splnit. Vic se potom koncentruju a soustredim a venuju se podstatnym vecem, jako je na zacatku skladani definovat si zasadni charakter skladby az pak prijde na radu aranz, nosnej motiv, vhodny nastroje a pod. Pokud termin nemam, mam tendence treba syntezou brousit tejden (z meho pohledu dokonalej) kopak ale cas bezi a vpodstate se umim fest zaseknout na detailech, ktery jsou sice dulezity pro uspokojeni meho estetickeho vnimani i ega:) ale z pohledu nezasvecenyho cloveka to muze pusobit jako nulovej posun prace vpred. Je fajn mit termin a to v kazdym pripade. Pozitivni stres, zodpovednost za odvedenou praci a pak stim spojena jaka koliv motivace autora at uz osobni ci profesni, to vse muze cloveka dostat dal nez by se dostal za normalniho kreativniho rozpolozeni. Clovek tak poda vysledky kterejch by za "bezvetri" sam v sobe tezko jen tak vyburcoval. Teda cest vyjimkam:)

Kazdej to asi mame jinak, ale ja TERMINy miluju!!! nejsou sice muj hnaci motor, ale velmi ucinne podporujou moje nasazeni a hlavne jsou zarukou 100% dokonceni dany prace:) - takze zkuste si dat termin, treba to je to, co vam pomuze se koncentrovat a dokoncit rozpracovanej material.

Uživatelský avatar
dj-bobr
Příspěvky: 109
Registrován: 18 led 2006 03:46

Příspěvek od dj-bobr » 28 pro 2006 18:21

Já měl termín dokončit jednu důležitou skladbu do štědrého dne, ale jak se 24.12. blížilo, tím to šlo hůř :( snad to dodělám aspoň dneska v noci, termín se nuceně posunul do zítřka...

FFoxX
Příspěvky: 145
Registrován: 26 lis 2002 18:54

Příspěvek od FFoxX » 28 pro 2006 19:37

Přiznejme si že prostě né všechny naše hudební nápady jsou dobrý. A to i v případech kdy jsme z nich zezačátku nadšení. Pokud se člověku skladba oposlouchá dřív než jí dodělá, tak asi není tak dobrá aby sama vyžadovala svoje dokončení. V současný situaci kdy si každý může stáhnout kdykoli tuny muziky z netu, a tuny tun dobrý muziky byly vyprodukovány, má prostě čím dál tím míň smyslu dělat průměrný věci. Člověk to podvědomě ví a proto nemá náladu pracovat na něčem co není fakt bomba. A takovejch nápadů se nerodí mnoho. Pokud je nápad tak dobrej že si sám vynutí svoje dokončení, pak neni problém ho dokončit. Další věcí je, jestli je na ten výsledek vůbec někdo zvědavej když si může kdykoli stáhnout tunu jiný muziky. To souvisí s oněma termínama. Pokud má člověk někým danej termín, tak to znamená že na ten výsledek někdo čeká a tudíž má pro skladatele smysl na tom pracovat i když to třeba není nic zas až tak zásadního. Pokud ale člověk dělá do šuplíku, tak nemá smysl se dřít s něčim co by beztak zapadlo mezi hromadama toho co se vyprodukovalo a dál produkuje. INFLACE.

Odpovědět