Helešic kopíroval od Kalouska musí mu zaplatit 200 tisíc...

Co se nevešlo do definovaných kategorií a souvisí s tvorbou hudby
martinrx
Příspěvky: 293
Registrován: 04 bře 2007 22:07

Příspěvek od martinrx » 26 lis 2008 00:49

vras píše:
hmm, nic naplat vykradené to je at už úmyslně nebo neúmyslně.
jestli jsi nekdy neco v hudbe komponoval, tak takovou kokotinu neni opravdu nutne vykradat, docela dobre je mozne, ze clovek slozi totez, proste se trefi, protoze zakladnich postupu v te showbussinessovopopove hudbe je opravdu jenom par a je to furt to stejna pisnicka. Mas o nekolik radu vetsi ravdepodobnost nahodne trefy nez ve sportce.
ano, již jsem komponoval a to řádově mnoho desítek skladeb - tím myslím ty které jsem potom propustil do světa k uveřejnění na nějakém nosiči. a pak to bylo několik ještě dalších desítek skladeb které jsem prostě zahodil do koše a mezi nimi bylo několik málo takových u kterých jsem zjistil že se nápadně podobají na jiné skladby jiných autorů.

a právě proto vím o čem mluvím. tady není řeč o tom jestli to bylo zkopírováno úmyslně - prostě se to stalo a kdo není hluchý tak to slyší. tím pádem je rozsudek správný.

a diskuze o uměleckých kvalitách obou písní je naprosto irelevantní, řekl bych zavánějící pohrdáním a povýšenectvím. tím nechci v žádném případě naznačit že bych patřil k fandům byt jen jednoho z těchto interpretů. :)

martinrx
Příspěvky: 293
Registrován: 04 bře 2007 22:07

Příspěvek od martinrx » 26 lis 2008 01:00

a ještě bych chtěl připomenout že rozsudek neznamená fakticky to že by JH zaplatil K 200 tisíc korun ze svého, nýbrž mu pouze správně přenechá část autorského honoráře který dostal za tuto písen. jako spoluautorovi.

no a v konečném důsledku to umožnilo dotyčnému soudnímu znalci z brněnské Jamu vystříknout do světa svoji frustraci z toho že jemu žádnou umělecky hodnotnou skladbu v rádiu zřejmě nehrají. :mrgreen:
Kurzweil PC3, Clavia Nord rack3, Roland A37, Apogee Duet, Event ASP6

Uživatelský avatar
KAYKO
Příspěvky: 598
Registrován: 19 zář 2005 00:21

Příspěvek od KAYKO » 26 lis 2008 01:04

Dovolim si male OT.....dlhsie sa nad tym zamyslam.....nie je mozne aby dvoch ludi napadol ten isty hudobny motiv?

Ked sa hudba hodi do cisiel a znakov, tak sa jedna o kombinatoriku, tak isto ako pri sportke, lotte a pod.....kde tak isto moze vyhrat viac ludi naraz.


Spominam si na sudne tahanice Michaela Jacka, ked ho napadol nejaky Rumunsky muzikant, ze mu slohol motiv. Zda sa mi, ze to bol Man in the mirror.
Pride mi dost vtipna predstava ako Jacko potajme opisuje napady z Rumunskej kazety....aj ked jeden nikdy nevie :wink:

Ale skor to vidim tak, ze dvoch ludi napadol rovnaky sled tonov v case a v intonacii.


Alebo sa Rumun dohodol s miestny nizkonakladovym vydavatelstvom, antidatovali copyright a podho zarabat.

martinrx
Příspěvky: 293
Registrován: 04 bře 2007 22:07

Příspěvek od martinrx » 26 lis 2008 01:24

Hmmm, no možná vám to tady bude znít trochu nadpřirozeně, ale moje životní zkušenost mi říká že skládání hudby není vždy o tom jak si mnozí představují - sednout si a něco napsat. Já mám spíš pocit že hudba a vůbec hudební motivy je něco co kolem nás existuje, pulsuje a mění se v jiné dimenzi než kterou bežně vnímáme a hudební skladatelé jsou prostě lidé kteří tohle dokáží vnímat a zachytit a zhmotnit. Mě třeba nejlepší podněty přicházejí na hranici spánku, kdy už vypínám vědomou část vnímání a nechám mysl jen tak bloudit.
Pak tady samozřejmě funguje i ta vědomá rovina že je zapotřebí tyto hudební podněty nějak zpracovat, a co si budem nalhávat občas se dá opravdu něco i vypotit.
Pak je tady bohužel pár týpků které znám co opravdu vyrábí muziku tak že si dají do cubase nějaký track dobré písně a pak ty akordy a melodie přehazují až jim z toho něco vyleze, ale to je hnus..... :cry:
Nicméně v případě uvedených písní bych si vsadil spíše na podvědomé užití melodie kterou autor někde zaslechl aniž jí venoval pozornost a ona mu - jelikož byla dost vlezlá pak sama u kytary vytanula na mysli.
Přiznám se že i mě se toto párkrát přihodilo. Naštěstí jsem to (doufám vždy) odhalil.
Kurzweil PC3, Clavia Nord rack3, Roland A37, Apogee Duet, Event ASP6

Acid Punk
Příspěvky: 2444
Registrován: 23 srp 2006 19:55

Příspěvek od Acid Punk » 26 lis 2008 01:27

KAYKO píše:Dovolim si male OT.....dlhsie sa nad tym zamyslam.....nie je mozne aby dvoch ludi napadol ten isty hudobny motiv?

Ked sa hudba hodi do cisiel a znakov, tak sa jedna o kombinatoriku, tak isto ako pri sportke, lotte a pod.....kde tak isto moze vyhrat viac ludi naraz.


Spominam si na sudne tahanice Michaela Jacka, ked ho napadol nejaky Rumunsky muzikant, ze mu slohol motiv. Zda sa mi, ze to bol Man in the mirror.
Pride mi dost vtipna predstava ako Jacko potajme opisuje napady z Rumunskej kazety....aj ked jeden nikdy nevie :wink:

Ale skor to vidim tak, ze dvoch ludi napadol rovnaky sled tonov v case a v intonacii.


Alebo sa Rumun dohodol s miestny nizkonakladovym vydavatelstvom, antidatovali copyright a podho zarabat.
kayko nemas na to link? chtel bych slyset rumunsky original :)
Peace
'mentalita kulturnich okruhu'
edit: "nekteri slusni moderatori mohou byt slusni tak jako nekteri populisticti slovensti premieri..."
Obrázek

Uživatelský avatar
KAYKO
Příspěvky: 598
Registrován: 19 zář 2005 00:21

Příspěvek od KAYKO » 26 lis 2008 01:48

Samozrejme sa na to da pozriet aj s pohladu metafyziky, kde sa da skonstatovat, ze vymyslene a stvorene uz bolo vsetko, len niektori vnimavejsi popripade predurceni jedinci dokazu zaznamenat, zmysluplne spracovat a popripade (pocas improvizacie) interpretovat danu muziku poplatnu dobe, v lepsom pripade este aj s predstihom.


Tiez si myslim, ze melodika pri sucastnom mainstreamovom ladeni, je uz dost vycerpana. Dokazom toho pri sucastnej masovej muzike je to, ze skladby viac vsadzaju na rytmus, v lepsom pripade na groove ako na melodickost.

Ja dalsi vyvojovy posun v melodike vidim prave pre nas v exotickejsich ladeniach a toninach, ktore paradoxne su pre nas vnimaci aparat prirodzenejsie, ale pod vplyvom neustalej osvety sa nam stalo prirodzenejsie umele ladenie, ktore nevychadza cisto z prirodnych zakonitosti............ale to uz som asi dost daleko od topicu.

Uživatelský avatar
KAYKO
Příspěvky: 598
Registrován: 19 zář 2005 00:21

Příspěvek od KAYKO » 26 lis 2008 01:52

Acid, link nemam, ale treba nasadit strycka Gugla..........taku vec si urcite rad nenecha pre seba.

f.un
Příspěvky: 114
Registrován: 08 čer 2006 08:14

Příspěvek od f.un » 26 lis 2008 05:55

martinrx píše:Hmmm, no možná vám to tady bude znít trochu nadpřirozeně, ale moje životní zkušenost mi říká že skládání hudby není vždy o tom jak si mnozí představují - sednout si a něco napsat. Já mám spíš pocit že hudba a vůbec hudební motivy je něco co kolem nás existuje, pulsuje a mění se v jiné dimenzi než kterou bežně vnímáme a hudební skladatelé jsou prostě lidé kteří tohle dokáží vnímat a zachytit a zhmotnit. Mě třeba nejlepší podněty přicházejí na hranici spánku, kdy už vypínám vědomou část vnímání a nechám mysl jen tak bloudit.
Pak tady samozřejmě funguje i ta vědomá rovina že je zapotřebí tyto hudební podněty nějak zpracovat, a co si budem nalhávat občas se dá opravdu něco i vypotit.
Pak je tady bohužel pár týpků které znám co opravdu vyrábí muziku tak že si dají do cubase nějaký track dobré písně a pak ty akordy a melodie přehazují až jim z toho něco vyleze, ale to je hnus..... :cry:
Nicméně v případě uvedených písní bych si vsadil spíše na podvědomé užití melodie kterou autor někde zaslechl aniž jí venoval pozornost a ona mu - jelikož byla dost vlezlá pak sama u kytary vytanula na mysli.
Přiznám se že i mě se toto párkrát přihodilo. Naštěstí jsem to (doufám vždy) odhalil.
na margo toho co si napisal, tu uvediem citat z knihy Angeologia dejin, je to pod odstavcom Role inspirace v dejinach:

"Mezi zapadnimi ucenci od dob Locka prevladla myslenka,ze "nic neni v rozumu,co predtim nebylo ve smyslech" Kazda myslenka,kterou clovek ma sa musela k nemu dostat z venci,prostrednictvim fyzickych smyslu,nebo byla na zaklade techto vjemu utvorena.Zadne jine myslenky neexistuji.Toto tvrzeni vsak nebylo nikdy radne zduvodneno ani dokazano vedou ve smyslu jejich vlastnich kriterii pravdivosti.Patri k nezduvodnenym predpokladum materialistickeho svetonazoru.Dokonce byla od zacatku v rozporu z celou radou empirickych faktu,ktere nikdy nebyly vysvetleny a je tedy nejen nezduvodnenym predpokladem,ale skutecnym predsudkem.
Po tisicileti zapadni lidstvo povazovalo za samozrejmost neco docela jineho a Orient tomu neprestal verit nikdy,ze myslenky se nenachazeji jen uvnitr,v hlavach lidi,ale ziji i vsude venku,v prirode a v kosmu; v mineralni,rostlinne a zvireci risi,v povetrnostich ukazech,zivlech a svetovych telesech.Existuji dva druhy myslenek: jedny ,ktere clovek vytvori sam svou vlastni aktivitou a druhe,ktere nevytvoril on,ale ktere k nemu pristupuji zvenci,nebo se vynoruji z jeho nitra hotove,jako vjem,v pasivnim stavu ztiseni,naslouchani,vnimani.Tento druhy druh myslenek lide neprozivali ja ko svou vlastni konstrukci,ale jako neco,co je mimo jejich vlastni vuli,jako vnuknuti duchovnich bytosti...."

"Dnes sme presvedceni,ze takove myslenky,ktere meni svet,se rodi v hlavach vyjimecnych,genialnich lidi; ze jsou ciste vysledkem cinnosti sede kury mozkove uzavrene v lebecni dutine. Avsak ani ne pred dvema sty lety se jeste nerikalo,ze "je genius",ale ze "ma genia",tedy inspirujiciho ducha ! Slovni spojeni "mit genia" se nahradilo slovnim spojenim "byt geniem" az pomerne nedavno. Podstata tvorivosti genialnich lidi je pro cloveka dneska,i pro odborneho psychologa, jednou velkou neznamou."

"Giuseppe Tartini, nejvetsi houslovy virtuozsve doby,mel v roce 1765 sen,ve kterem podal sve housle dablovi: Uslysel jsem sonatu zahranou tak neobvyklym a krasnym spusobem,s takovym mistrovstvim a inteligenci,na urovni,o jake jsem si nikdy predtim nedokazal predstavit,ze je mozna! Byl jsem tak uneseny,ze jsem prestal dychat a probudil jsem se lapaje po dechu. Hned jsem popadl housle,doufaje,ze si vzpomenu alespon na utrzky toho,co jsem prave slysel-ale zbytecne. Skladba,kterou jsem tehdy skomponoval,je bezpochyby moje nejlepsi-Dablova sonata,ale je tak slaba v porovnani s tou,ktera mne ohromila ve snu,ze bych byl ochoten zahodit housle a vzdat se navzdy hudby,jen kdybych ji mohl mit."

"Kdyz se W.A.Mozarta ptali,jak tvori,odpovedel: Ptate se me,jaka je moje metoda psani a vypracovavani mych velkych del? Nemohu o tom vskutku rici nic vic nez toto: Sam nevim a nikdy na to neprijdu. Kdyz mam dobre podminky,rekneme pri ceste v kocare,anebo na prochazce po dobrem jidle a behem bezesnych noci,hrnou se ke mne myslenky. Odkud a jak,to nevim a nemohu zjistit. Ty,ktere se mi libi,si ponechavam v hlave a pobrukuju si je,jak tvrdi ostatni....Vsechno to nachazeni a tvoreni se ve mne jen odehrava jako ve velmi zivem snu..."

"Richard Wagner zase slysel,jak mu pri komponovani hudba vychazi z "vnitrniho ucha". Jeste vystiznejsi jsou slova Giacoma Pucciniho v jeho popisu toho,co prozival pri psani opery Madame Butterfly: Hudbu k teto opere mi diktoval Buh-byl jsem pouhym nastrojem,ktery ji zapisoval na papir a seznamil s ni verejnost"

asi je to trochu OT,ale nedalo mi ked uz to martinrx nadhodil a tiez ma to zaujima..a tiez zazivam prudenie myslienok, stavy inspiracie (nielen hudobnej) a tak..
ta kniha pojednava o synchronicite v dejinach ludstva, je to taky suhrn udalosti v historii, kedy sa napr. rodili rovnake napady,myslienky v rovnakom obdobi ale v roznych castiach planety u roznych ludi...

a myslim,ze v Indii tomu hovoria Akasa..taka ta kniznica myslienok ludstva
macbook, maschine, logic 9, korg zero4, lpk25, yorkville ysm1

martinrx
Příspěvky: 293
Registrován: 04 bře 2007 22:07

Příspěvek od martinrx » 27 lis 2008 02:11

f. un - :)

ano, moje přesvědčení je že takhle nějak to funguje.

chtěl bych jenom dodat ž e podle mého názoru se geniálními stávají lidé kteří dokáží tyhle myšlenky nejen vnímat, nýbrž je i třídit, ale hlavně jsou dostatečně pilní a mají silnou vůli je prosadit.
:D já to mám vyřešené, jelikož jsem naopak dostatečně líný tak ze mě génius nikdy nebude.
Kurzweil PC3, Clavia Nord rack3, Roland A37, Apogee Duet, Event ASP6

lep
Příspěvky: 190
Registrován: 03 říj 2002 12:07

Příspěvek od lep » 07 pro 2008 09:15

A kdyz uz jsme byli u toho plagiatorstvi, tak me pobavilo tohle: Americký kytarista Joe Satriani obvinil britskou kapelu Coldplay z plagiátorství. Podle něj letošní favoriti na Grammy vykradli jeho píseň "If I Could Fly" a motivy z ní použili pro nedávno vydaný singl "Viva la Vida".

Jenomze to neni vsechno... Dodejme, že kytarový mág není první, kdo si na plagiátorství Coldplay stěžuje. V červnu se ozvala i nepříliš známá americká formace Creaky Boards, jejíž frontman kapely tvrdil, že motiv "Viva la Vida" Britové přebrali z jeho songu "The Songs I Didn't Write".

Tak by me zajimalo, jestli se ti hosi - Satriani a Creaky Boards - zazaluji navzajem taky... kdyz si je to vsechno tak moc podobne... :)

Cely clanek tu: http://musicserver.cz/clanek/24281/Joe- ... -Coldplay/

rastis
Příspěvky: 2883
Registrován: 27 úno 2005 21:23

Příspěvek od rastis » 07 pro 2008 10:32


Uživatelský avatar
Pytkin
Moderátor
Příspěvky: 21309
Registrován: 23 kvě 2002 16:23

Příspěvek od Pytkin » 07 pro 2008 10:59

krasa ..

Uživatelský avatar
delay
Příspěvky: 5828
Registrován: 20 říj 2005 09:29

Příspěvek od delay » 08 pro 2008 09:07

martinrx píše:Hmmm, no možná vám to tady bude znít trochu nadpřirozeně, ale moje životní zkušenost mi říká že skládání hudby není vždy o tom jak si mnozí představují - sednout si a něco napsat. Já mám spíš pocit že hudba a vůbec hudební motivy je něco co kolem nás existuje, pulsuje a mění se v jiné dimenzi než kterou bežně vnímáme a hudební skladatelé jsou prostě lidé kteří tohle dokáží vnímat a zachytit a zhmotnit. Mě třeba nejlepší podněty přicházejí na hranici spánku, kdy už vypínám vědomou část vnímání a nechám mysl jen tak bloudit.
Pak tady samozřejmě funguje i ta vědomá rovina že je zapotřebí tyto hudební podněty nějak zpracovat, a co si budem nalhávat občas se dá opravdu něco i vypotit.
Pak je tady bohužel pár týpků které znám co opravdu vyrábí muziku tak že si dají do cubase nějaký track dobré písně a pak ty akordy a melodie přehazují až jim z toho něco vyleze, ale to je hnus..... :cry:
Nicméně v případě uvedených písní bych si vsadil spíše na podvědomé užití melodie kterou autor někde zaslechl aniž jí venoval pozornost a ona mu - jelikož byla dost vlezlá pak sama u kytary vytanula na mysli.
Přiznám se že i mě se toto párkrát přihodilo. Naštěstí jsem to (doufám vždy) odhalil.
Pěkné... na ezone jsem podobný názor již parkrát prezentoval, tak teď jen vyslovuji svůj souhlas.

Odpovědět