jak šetříte CPU třeba v cubase nebo logicu? Zajímá mě, jestli jsou nějaká pravidla nebo fintičky, jak třeba rozházet stopy, aby byla vytížena všechna jádra a tak podobně... Jak použít vst, au... Jak efekty... Čemu se vyhnout... Nebo přímo konkrétní nastavení v dané aplikaci...atd. Rozumíme si!?
Naposledy upravil(a) maux dne 28 srp 2013 11:42, celkem upraveno 1 x.
Na zaciatok - pochybujem, ze akymkolvek uzivatelskym zapricinenim docielis lepsi load-balancing po jednotlivych jadrach. K teme - osobne som tuto dilemu nikdy nevyriesil uplne k plnej spokojnosti. Podstatou je asi nenaduzivat efekty, kontrolovat, kolko ktory efekt v skladbe zerie a ci jeho existencia dava opodstatnenie ( ja kolko krat na zaciatku nahadzem na rozne nastroje mrte efektov, aby som pri dokoncovani skladby zistil, ze dane stopy su uz len jemny doplnok a na ich zvuku skoro vobec nezalezi ), nepouzivat/vyhnut sa/najst alternativu nenazranym pluginom a podobne. Takisto neriesit hned vsetko na zaciatku. Boli doby, ked som uz pri skladani zaroven riesil mix. Okrem toho, ze sa mi to vzdy dokonale zhnusilo, zralo to strasne vela CPU. Teraz sa snazim oddelovat skladanie a mixdown, takze az ked mam skladbu hotovu pred mixdown-om freezujem vsetky stopy a az na tieto freezy hadzem dalsie efekty potrebne pre mix. Ciest su mraky. Kazdopadne najstastnejsi by som bol, keby sme taketo veci nemuseli nikdy riesit.
ja si hlavne vzdy 3x rozmyslim ci nejaky pazravy efekt (najma reverb ale aj delaye) dat ako insert na 3 stopy alebo ci ho dat ako send a len to do neho poslat z tych 3 stop .. inak potom sa mi dost potvrdilo ze velajadrove procesory ovela menej vytazuje viac instancii toho isteho pluginu nez rozne instancie roznych pluginov .. takze ked sa da, snazim sa pouzivat ten isty syntak viac krat (nenahravat za kazdu cenu na kazdy zvuk iny syntak, radsej pouzit 1 univerzalnejsi a na nom natocit zvuky) - aby sme sa rozumeli, mam nariklad 5 synth zvukov tak namiesto toho aby som loadol 5 >roznych< pluginov, tak ak je to mozne proste loadnem 5x ten isty synth plugin a na nom naladim potrebne zvuky ...
To aj vcelku dava zmysel, pretoze ked sa kod pluginu nezmesti do cache, taha sa z RAM-ky, znovu sa vsetko predikuje atd ... Ale suhlas, ked reverb, tak idealne na send-e. Maval som v projektoch X reverbov rozne po insertoch a okrem toho, ze to brutalne zralo CPU, nehralo to nikdy dobre, pretoze tie priestory sa proste v mixe nezniesli.
Spoustu veci se da taky poslat na group stopu a az pak efektovat.. podobne jako sendy, napr. sidechain duckin komprese. Blbej dotaz, ale v dnesni dobe vykonych Mac a Pc a ruznych akceleracnich karet toto resite?
dusanmsk: ono to s tim reverbem neni tak jednoznacny, ale to bychom asi dost odbihali od tematu.. existuje totiz i opacnej extrem, kdy namocis vsechno do sendovejch verbu a zni to slepene az moc - dokonce bych rek, ze tam vznika od urcityho okamziku velky bahno a mixu to skodi.
tom-thak: maux je tak trochu mauximalista, co se poctu stop tyce.. jinak existuje taky jedna zakonitost, ktera plati od nepameti - cim vykonejsi procesory, tim pazravejsi pluginy
No naj podla mna je, na kompe mat pusteny len DAW. Pokilovane vsetky procesy na pozadi a minimum, resp. ziadne aplikacie spustene zaroven s DAW, ak je to mozne. Ziadne ICQ, Skype, Browser, atd... ked to clovek povypina "zrazu" zisti, ze 10-20% k vykonu je k plusu. Samozrejme pokial sa bavime o menej vykonnom CPU. Ak mas i7 3.4GHZ tak ti to je asi vcelku u prdele :-]
Mas fyzicky ctyri jadra a diky funkci hyperthreading osm virtualnich... v manualu HALionu pisi, aby si hyperthreading vypnul kvuli vykonu.
Vypni tu simulaci osmi jader a nastav si ctyri jadra.