Jazzový, bluesový organ, klavír
Re: Jazzový, bluesový organ, klavír
No, nejen teorie. Je nutno všechny ty věci vstřebávat současně, jinak to k výsledku moc nepovede. Na pořadí nezáleží, lze nejprve něco naposlouchat a až pak si to rozebrat a zdůvodnit použité postupy studiem teorie, ale klidně naopak. Něco nastudovat, ale hned potom vstřebávací poslech, a snažit se uvědomit si každý akordový obrat, každý interval - aspoň ty, co něčím zajímavým zaujmou, a zdůvodnit si ho, že takhle nějak to bylo v teorii popsáno, že se "má" používat, a nebo "nemá" - ale vědět proč, jak to změní emoce a vyznění melodie a harmonicky, když se tam vědomě nacpe něco odlišně. Vrchol je si myslím, když se to začne používat schválně všechno opačně, ale tím, že to muzikanti ví, že je to antiharmonie, tak z toho může paradoxně vzniknout unikátní věc, multitonální jazz, sám toho využívám, že pravou rukou hraju nějaký riff nebo smyčku na takových tónech, že je úplně jedno, jaká harmonie i basová linka se k tomu hraje dole, nebo naopak. Což je to pak už fakt "jazz", ale nepůsobí to obvykle jako nějaká chyba. No když někdo v nějakým evergreenu místo moll omylem zahraje od stejné noty čistý dur akord, tak to obvykle tahá za uši 99% lidí, ale vědomě hrané porušení konvencí hudební teorie nesmí působit jako kiks nebo rozladěné, pouze divně až chaoticky.
Těžko vysvětlovat, ale myslím, že detailní poslech s uvědoměním a zdůvodněním si použitých hudebních prvků a velkýho kvanta různý americký a anglický kvalitní muziky, je to nejdůležitější ze všeho, aby se pak člověk uměl sám zabavit s libovolným nástrojem. Technika se dá cvičit postupně, ale nápady a vnímání a výraz se nedá cvičit jinak než důsledným poslechem s rozborem. A talent? Člověk může mít nejvýš "talent" něčemu se fakt důkladně věnovat, co ho baví. Neznám nikoho, kdo by si vystačil nebo proplul v umění pouze s nějakým talentem. Dřít a poslouchat a dřít a uvědomit si k tomu souvislosti, to je fakt základ. Nebo potom jsou tzv dvouprsťáci, co jedním prstem drží tóninu a k tomu kroutí filtry a LFO a zadávají stepy na pattern sequencerech a skládají hotové smyčky do Loops, těm je ale asi jedno jakákoli harmonie nebo technika, ale naposloucháno musí taky hodně a důkladně, jinak by museli oni začínat od nuly! Akorát tihle asi poslouchají jinou muziku než poctivý živý muzikanty...
Těžko vysvětlovat, ale myslím, že detailní poslech s uvědoměním a zdůvodněním si použitých hudebních prvků a velkýho kvanta různý americký a anglický kvalitní muziky, je to nejdůležitější ze všeho, aby se pak člověk uměl sám zabavit s libovolným nástrojem. Technika se dá cvičit postupně, ale nápady a vnímání a výraz se nedá cvičit jinak než důsledným poslechem s rozborem. A talent? Člověk může mít nejvýš "talent" něčemu se fakt důkladně věnovat, co ho baví. Neznám nikoho, kdo by si vystačil nebo proplul v umění pouze s nějakým talentem. Dřít a poslouchat a dřít a uvědomit si k tomu souvislosti, to je fakt základ. Nebo potom jsou tzv dvouprsťáci, co jedním prstem drží tóninu a k tomu kroutí filtry a LFO a zadávají stepy na pattern sequencerech a skládají hotové smyčky do Loops, těm je ale asi jedno jakákoli harmonie nebo technika, ale naposloucháno musí taky hodně a důkladně, jinak by museli oni začínat od nuly! Akorát tihle asi poslouchají jinou muziku než poctivý živý muzikanty...
Re: Jazzový, bluesový organ, klavír
Koho by to zaujímalo, dosť informácií som našiel onoho času na Music player forums/Keyboard Corner ktoré ale tento týždeň zrušili. Škoda. TAk momentálne fičím na organforum.com, včera som sa dosť dlho nevedel odtiaľ odtrhnúť, samozrejme prevažne amíci so zvláštnym spôsobom vyjadrovania sa a správania ale čo už. Stardust: tam som našiel aj Cat aj dosť Fakebook -ov.
Snáď sa niekam prepracujem, dlhá cesta to bude.. Ďakujem všetkým zúčastneným, ak by ste ešte našli dobré info k veci, tak pokojne dajte sem.
Hammond: slubujem,že keď sa naučím niečo, dojdem aj s kombajnom na džemku.
Snáď sa niekam prepracujem, dlhá cesta to bude.. Ďakujem všetkým zúčastneným, ak by ste ešte našli dobré info k veci, tak pokojne dajte sem.
Hammond: slubujem,že keď sa naučím niečo, dojdem aj s kombajnom na džemku.

Re: Jazzový, bluesový organ, klavír
Tady je fajn rozhovor s Honzou Kořínkem, kde mluví o tom, jak na to šel on. Zajímavá je ta "houpačka". Většina těch interpretů, kteří jsou zmíněni výše takto hrají. Rozjedou groove levou rukou a už se jede. Kapitola sama o sobě je basování nohama, ale takhle daleko jsem se nikdy nedostal
... Mě osobně baví nejvíc hraní na hammondky alá Gregg Rolie.
Tady je link na ten rozhovor: http://www.muzikus.cz/pro-muzikanty-ser ... eden~2007/

Tady je link na ten rozhovor: http://www.muzikus.cz/pro-muzikanty-ser ... eden~2007/
Re: Jazzový, bluesový organ, klavír


Re: Jazzový, bluesový organ, klavír
Slusny zdroj pro jazzove nadsence vcetne praktickych ukazek je tady:
http://www.muzikus.cz/pro-muzikanty-wor ... rettyPhoto
http://www.muzikus.cz/pro-muzikanty-wor ... rettyPhoto
Re: Jazzový, bluesový organ, klavír
S kytaristama jsem si s překřikováním užil svojededko píše:Á, pánko sa rád prekrikuje s gitaristami
, jasne že Santana je super...

Re: Jazzový, bluesový organ, klavír
Ten jazzový workshop vypadá dost zajímavě. I když to teda neni uplně elementární.
Re: Jazzový, bluesový organ, klavír
Hej, hej, vyzerá to dobre. Len neviem prečo, ale tá forma akou to publikujú na muzikuse mi nejako nesedí. Neviem či sú obmedzení počtom slov alebo čo ja viem čím, nešmakuje mi to, príde mi to také polovičné...
Judik: mal so to šťastie nehrávať s uvrešťanými...
Judik: mal so to šťastie nehrávať s uvrešťanými...

Re: Jazzový, bluesový organ, klavír
celkom zaujímavý študijný matroš, (vrátane odkazov vo vlákne)
http://www.organforum.com/forums/showth ... nd-Soloing
http://www.organforum.com/forums/showth ... nd-Soloing
Re: Jazzový, bluesový organ, klavír
Jo, matroš fajn, teď jde o to, jestli ho využiješ. Je to zaměřené na varhanní trio a živé hraní.
Re: Jazzový, bluesový organ, klavír
No šak ano, mňa nebaví nahrávanie, iba hranie... 
Viem že tu je väčšina štúdiákov, ale mimo ezone sa nemám velice s kým o tom baviť...

Viem že tu je väčšina štúdiákov, ale mimo ezone sa nemám velice s kým o tom baviť...

Re: Jazzový, bluesový organ, klavír
Sak Marian T. je mimo ezone 

Re: Jazzový, bluesový organ, klavír
Jako teorie je to fajn (přiznám se, že já skončil u několika málo módů, devítek, šestek a nanejvýš jedenáctek a už jsem ustrnul). Tobě jde spíš o konkrétní finty a na to jsou strašně dobré ty osobní lekce. Když to trochu umíš (a umíš to víc než trochu) a umíš sám i cvičit, tak stačí hodina měsíčně a než se naučíš konkrétní věc (třeba ii V I) ve všech tóninách, máš o zábavu vystaráno.