Opravdu netradicni dotaz - z hudebni teorie az praxe
To se takhle nedá popsat probaha. Dej sem Mp3 jinak se nic nedovíš.
V G dur stupnici je tón E. Pak jde o to jak moc to cloume s harmonií, a jak je ta basa členitá - rytmicky i tónově, pkuď to bude "walking bass", tak no problem, pokud tam bude pou "E" + "G dur", tak to možná bude působit malinko ujetě, ale ne disharmonicky. Záleží jakou náladu má skladba... Dost teorie!
V G dur stupnici je tón E. Pak jde o to jak moc to cloume s harmonií, a jak je ta basa členitá - rytmicky i tónově, pkuď to bude "walking bass", tak no problem, pokud tam bude pou "E" + "G dur", tak to možná bude působit malinko ujetě, ale ne disharmonicky. Záleží jakou náladu má skladba... Dost teorie!
-
- Příspěvky: 23
- Registrován: 23 kvě 2006 13:07
Jsem pro G
Znal jsem jednu kapelu, která se rozpadla díky neshodě o jednom akordu - frontmana znáte - je to Luboš z Vyvolených II. (ten co vypad jako první)
Myslim, že celé toto téma svědčí o jisté inteligenci autorky problému

Myslim, že celé toto téma svědčí o jisté inteligenci autorky problému
Nj, nějak Stereo Sisters se jmenovali, že. Proto je asi nejlepší si to celé dělat sám a hádky jsou eliminovány. BTW, z téhle řady VV si ještě pamatuji Jakuba Hajníka, jak se tam arogantně vytahoval a neustále ztrapňoval (zpívání z muzikálu atp.), to bylo fakt o duševní zdraví se na něj koukat.
Konkrétně v případě problému, kvůli kterému tohle téma bylo založeno, bych se rozhodnul podle toho, co mě zní lépe - a pokud mi akord, co navrhuje ta dívčina, prostě nezní dobře, tak je to problém, ale její. Nenechal bych si do toho kecat, vykašlal se na nějakou teorii a udělal to tak, jak já chci. Je to asi problém kapel obecně a jsem docela rád, že žádnou nemám a ani mít nechci.
Konkrétně v případě problému, kvůli kterému tohle téma bylo založeno, bych se rozhodnul podle toho, co mě zní lépe - a pokud mi akord, co navrhuje ta dívčina, prostě nezní dobře, tak je to problém, ale její. Nenechal bych si do toho kecat, vykašlal se na nějakou teorii a udělal to tak, jak já chci. Je to asi problém kapel obecně a jsem docela rád, že žádnou nemám a ani mít nechci.
Naposledy upravil(a) nathanael dne 25 črc 2007 13:45, celkem upraveno 3 x.
dle mého názoru by tam to E klidně být mohlo (i když je to takové netradiční), ale při přechodu na další akord bych asi použil základní tón toho akordu, aby se to zase nějak usměrnilo.
tím doplnění E ti vznikne vlastně akord G13, ale pokládat basu na tenze akordu se mi zdá pro rock/pop dost netradiční, u jazzu to divné nepřijde, ale u hitovky bych asi basu dělal hlavně ze základních tónů akordu a ty pak vynechal v harmonii.
tím doplnění E ti vznikne vlastně akord G13, ale pokládat basu na tenze akordu se mi zdá pro rock/pop dost netradiční, u jazzu to divné nepřijde, ale u hitovky bych asi basu dělal hlavně ze základních tónů akordu a ty pak vynechal v harmonii.
nathanael: nejhorsi je, ze nekteri lide i kdyz to delaji pro zabavu a ne uplne profesionalne, tak do toho zkratka pletou sve osobni problemy. Potom se spatne spolupracuje napr. s mladsima zpevackama.. ktere jsou i reprezentativniho vzhledu kvuli zivym vystoupenim. Kdyz to cast projektu nedokaze brat jako praci tak se pak clenove stridaji jako ponozky 
joo uz mlcim
(offtopic)

joo uz mlcim

Podle mě spíš E7, protože basa v jednoduchých písních tak nějak určuje první tón akordu..elektri píše:tím doplnění E ti vznikne vlastně akord G13...
Samozřejmě záleží na vzájemných poměrech nástrojů, ale většinou to tak funguje.
Petr Tudy Holubář - INSANIA, RIVER
Tvorba + dema nástrojů: http://www.soundcloud.com/tudy-cz
Tvorba + dema nástrojů: http://www.soundcloud.com/tudy-cz
Taky to takto podobne vidim.Tudy píše:Podle mě spíš E7, protože basa v jednoduchých písních tak nějak určuje první tón akordu..elektri píše:tím doplnění E ti vznikne vlastně akord G13...
Samozřejmě záleží na vzájemných poměrech nástrojů, ale většinou to tak funguje.
Taky bych delal rad vsechno sam, ale zpev neni vubec ma silna stranka a zminena zpevacka umi prichazet s velmi peknymi hudebnimi napady - ale ciste po cikansku. Na me je pak, abych vse zaranzoval a technicky zajistil (+kytara, vetsinou basa a syntaky). Nekdy bych si pral, aby to nekdo delal za me (aranze, nahravani, michani, organizaci) a ja se mohl soustredit na hrani. CLovek se porad musi s necim potykat - ucit se ovladat spoustu programu, ziskavat zkusenosti s HDR atd. Ale proste to k tomu patri. I tak klady prevazuji - moznost vubec v domacich podminkach takhle blbnout je uzasna.
Mimochodem, nakonec jsem ji na to G umluvil!
tak teď bych zase tvrdil že spíš Emi7Tudy píše: Podle mě spíš E7, protože basa v jednoduchých písních tak nějak určuje první tón akordu..
Samozřejmě záleží na vzájemných poměrech nástrojů, ale většinou to tak funguje.

Když vezmu že byly dány akordy C a G, tak se můžem pohybovat někde v C nebo G dur tónině, pokud bychom byli v G dur, tak může výměna tóniky udělat zajímavý zmatek v harmonii.....nebo taky nemusí že jo ?! ale to jsou spíš takové teorie pro psaní hudby bez poslechu, když je možnost rovnou slyšet jak to hraje, tak není problém jakoliv experimentovat, hlavně aby to hrálo dobře, pak už je jedno jestli použiješ G nebo E na base.