Tvorba soundtracku
Re: Tvorba soundtracku
Pokud mas trosku talent na melodie a vystihnuti atmosfery, tak na takove to domaci "zvykani" to jde i bez teorie, tedy nejaky zaklad potrebujes, ale kdyz hrajes na nastroj tak ho predpokladam mas. V pripade, ze bys ale potreboval delat s profikama a hracema na zive nastroje, tak se partitude asi nevyvarujes.
Ja ale naraziľ na jiny problem - kdyz chces delat tzv. midi orchestraci jako treba Thomas Bergersen, tak narazis na to, ze v zakladu nebudes vedet bez teorie, co ktery nastroj v orchestru hraje - jake rozsahy, frazovani, hlasy... nemuzes to vymyslet jako na piano to uplne nefunguje, coz vetsina lidi prechazejici z jinyho zanru z daw bude delat. No a dalsi vec je vlastnit kvalitni banky a vedet jake artikulace nastroju obsahuji a kam se jaka artikulace hodi. V neposledni rade pak prichazi jeste veci jako kompozice tzn. kdy co z aranze zahraje a v jakem sledu, tempu a nalade. Specialne u soundtracku k filmu / videu budes resit jeste klicove momenty v obraze, u her je zase dobre podivat se, jak se pracuje s hudbou u her. Nevzpomenu si ted na nazev toho sw, ale normalne v UK se vyucuje. Je to loopovani a skriptovani hudby na zaklade udalosti tzn. budes resit i vhodne loopovani skladeb / momentu.
Celkove je to dobra problematika a hodne kreativni, ale bude to chtit par let studia nebo samostudia a praxe. Spoustu se toho da imho okoukat z videi a poslechem cizich skladeb. Takove "reversni inzenyrstvi" ve zvuku :c)
Cerpam z toho, ze si sam nejake materialy studuju a ze kamarad delal 3roky skolu v UK na orchestraci a ted jeste delal dalkove berkley a obcas jsem videl jeho banky a projekty.
Ja ale naraziľ na jiny problem - kdyz chces delat tzv. midi orchestraci jako treba Thomas Bergersen, tak narazis na to, ze v zakladu nebudes vedet bez teorie, co ktery nastroj v orchestru hraje - jake rozsahy, frazovani, hlasy... nemuzes to vymyslet jako na piano to uplne nefunguje, coz vetsina lidi prechazejici z jinyho zanru z daw bude delat. No a dalsi vec je vlastnit kvalitni banky a vedet jake artikulace nastroju obsahuji a kam se jaka artikulace hodi. V neposledni rade pak prichazi jeste veci jako kompozice tzn. kdy co z aranze zahraje a v jakem sledu, tempu a nalade. Specialne u soundtracku k filmu / videu budes resit jeste klicove momenty v obraze, u her je zase dobre podivat se, jak se pracuje s hudbou u her. Nevzpomenu si ted na nazev toho sw, ale normalne v UK se vyucuje. Je to loopovani a skriptovani hudby na zaklade udalosti tzn. budes resit i vhodne loopovani skladeb / momentu.
Celkove je to dobra problematika a hodne kreativni, ale bude to chtit par let studia nebo samostudia a praxe. Spoustu se toho da imho okoukat z videi a poslechem cizich skladeb. Takove "reversni inzenyrstvi" ve zvuku :c)
Cerpam z toho, ze si sam nejake materialy studuju a ze kamarad delal 3roky skolu v UK na orchestraci a ted jeste delal dalkove berkley a obcas jsem videl jeho banky a projekty.
Re: Tvorba soundtracku
Jeste dodam, ze ja k teorii nikdy nepricichl, vsechno resim podle sluchu. Neumim skoro noty a vzhledem k tomu, ze jsem soliter, tak mi to nevadi (a kdyz neco potrebujem predat treba v kapele, tak si to proste zahrajem). Ale je mi jasny, ze kdybych to vsechno ovladal, tak bych se bez toho neobsel a nechtel bych jinak:)
Re: Tvorba soundtracku
Říkám si tak, kdo to bude po odevzdání práce potom řešit ?TOM-Thak píše: Ja ale naraziľ na jiny problem - kdyz chces delat tzv. midi orchestraci jako treba Thomas Bergersen, tak narazis na to, ze v zakladu nebudes vedet bez teorie, co ktery nastroj v orchestru hraje - jake rozsahy, frazovani, hlasy... nemuzes to vymyslet jako na piano to uplne nefunguje, coz vetsina lidi prechazejici z jinyho zanru z daw bude delat. .
Rozumíš ? Musel by to opět schvalovat a nimrat se v tom nějaký študovaný člověk.
Je to asi třeba blbé že housle např. zahrají pod svůj rozsah, ale pokud to funguje, nemyslím, že to bude někdo poté zkoumat.
Což ale neříkám, že se mi to nějak líbí, když se páchají takové věci.
muzikant
-
- Profesionál
- Příspěvky: 1080
- Registrován: 17 čer 2002 17:39
Re: Tvorba soundtracku
Jak může nástroj zahrát mimo svuj rozsah?
Freelance film scoring engineer, producer, senior sound engineer & editor, Wwise apprentice
vitekkral.com | IMDb | ALLMUSIC
vitekkral.com | IMDb | ALLMUSIC
Re: Tvorba soundtracku
Ty knihovny to maji zpravidla nastavene spravne. Casto i prostorove umisteni uz byva pripravene u orchestralnich knihoven.
Re: Tvorba soundtracku
No problem je že už študujem ekonomiku, i keď ktovie či ju doštudujem
a tiež mi príde že kvalita výučby či už na slovensku alebo v česku je nič moc, a neviem ako v čechách ale na také odbory na slovensku berú tak 10 ludí a kritéria na prijatie sú prísne, to by som si musel urobiť snáď ročnú pauzu aby som dohnal všetky teoriu aťd na primácie skúšky. V zahraniči by to bolo lepšie ale zasa až tak dobrý z angličtiny nie som, rozumieť, väčšinou rozumiem ale s hovorením je to horiše
nejaké zvukové banky už mám, včera som skúšal prvý pokus, nápad aj mám ale horšie je to dostať do toho programu. Neexistuje nejaká hudobná škola dajme tomu na leto v zahriničí alebo niekde, že aspoň tie základy by som nadobudol ?


Re: Tvorba soundtracku
@stan: Myslel sem toto: http://www.fmod.org/ a pak Wwise. Ono těch softwarů bude víc... ale Fmod jsem viděl hodně. On má i výhodu, že se tváři jako klasické DAW.
@jackies: Samozřejmě nikdo to študovat nebude, ale ve větších projektech se to dělá tak, že se soundtrack napíše v PC a pak se přes sibelius přepisuje partituda a finále přehrává orchestr, takže to celé musí davat smysl...
@Liquid Sound: Může - v midi. Když někdo začíná, tak si ihned nepořídí 8DIO banky nebo něco podbného a často si třeba naloaduje strings ensemble, který hraje na celé klaviatuře. Jasně ty profi nástroje už mají ty rozsahy, artikulace, panoramu a tam toho nedocílí. No nicméně jsem tim myslel to, že každý nástroj hraje nějaký kus a pokud je někdo zvyklý hrát na klapky, tak ti začne skládát akordy a postupy na levou ruku a melodie na pravou, což pro orchestrálku úplně nefunguje, protože pro každý nástroj vymýšlíš jeho part zvlášť nebo tedy v kontextu ostatních nástrojů podle typu, umístění, rozsahu a kdybys to pak chtěl i do real orchestru na přehrání, tak i podle počtu hráčů v orchestru. To už je ale pro začátek extrém. Jen jsem chtěl vysvětlit to, že na klapky se dá zahrát prakticky cokoli.
@Amorph: Jasně ty lepší knihovny už to mají, ale zase mají taky kvanta artikulací a musíš se do toho dostat, abys věděl, co je v jakém softu jak značené a na co jakou artikulaci vůbec použít. Pak se neobejdeš bez toho aniž bys znal rozdíl mezi Legato, Marcato, Pizzicato atd. Ale netvrdím, že se to nedá oposlouchat, zanalyzovat a potom se učit poslechem jiných věcí. Bude to tak fungovat podle mě stejně jako u jiné muziky. Např. kamarád hraje léta na klapky a učil se harmonii, noty a přitom neni schopný pořádně oposlouchat melodii nebo něco složit. Já jsem až do tohohle roku nic nestudoval až teď jsem si udělal takový mini kurz v point blank a složil jsem a vydal jsem toho víc jak on, který se teorií zabývá roky. Je to zkrátka i o nadání a zkoušení.
@jackies: Samozřejmě nikdo to študovat nebude, ale ve větších projektech se to dělá tak, že se soundtrack napíše v PC a pak se přes sibelius přepisuje partituda a finále přehrává orchestr, takže to celé musí davat smysl...
@Liquid Sound: Může - v midi. Když někdo začíná, tak si ihned nepořídí 8DIO banky nebo něco podbného a často si třeba naloaduje strings ensemble, který hraje na celé klaviatuře. Jasně ty profi nástroje už mají ty rozsahy, artikulace, panoramu a tam toho nedocílí. No nicméně jsem tim myslel to, že každý nástroj hraje nějaký kus a pokud je někdo zvyklý hrát na klapky, tak ti začne skládát akordy a postupy na levou ruku a melodie na pravou, což pro orchestrálku úplně nefunguje, protože pro každý nástroj vymýšlíš jeho part zvlášť nebo tedy v kontextu ostatních nástrojů podle typu, umístění, rozsahu a kdybys to pak chtěl i do real orchestru na přehrání, tak i podle počtu hráčů v orchestru. To už je ale pro začátek extrém. Jen jsem chtěl vysvětlit to, že na klapky se dá zahrát prakticky cokoli.
@Amorph: Jasně ty lepší knihovny už to mají, ale zase mají taky kvanta artikulací a musíš se do toho dostat, abys věděl, co je v jakém softu jak značené a na co jakou artikulaci vůbec použít. Pak se neobejdeš bez toho aniž bys znal rozdíl mezi Legato, Marcato, Pizzicato atd. Ale netvrdím, že se to nedá oposlouchat, zanalyzovat a potom se učit poslechem jiných věcí. Bude to tak fungovat podle mě stejně jako u jiné muziky. Např. kamarád hraje léta na klapky a učil se harmonii, noty a přitom neni schopný pořádně oposlouchat melodii nebo něco složit. Já jsem až do tohohle roku nic nestudoval až teď jsem si udělal takový mini kurz v point blank a složil jsem a vydal jsem toho víc jak on, který se teorií zabývá roky. Je to zkrátka i o nadání a zkoušení.
Re: Tvorba soundtracku
@namor: google -> music summer camps(school,course) uk
- Greyhound90
- Příspěvky: 596
- Registrován: 22 zář 2013 11:42
Re: Tvorba soundtracku
"ale na gitare už hrám 8 rokov a niečo o skladaní hudby viem" Pokud nezvládneš klávesy, což je stěžejní nástroj pro jakýkoliv sountrack budeš to mít těžké. Jinak hlavní jsou kontakty s těmi správnými lidmi. Já osobně dělám soundtracky asi 10 let a skládám tak akorát do šuplíku, protože nevím jak to "prodat". Nikdo mě nezná, nechodím na V.I.P. party apod. Všimněte si jedné věci: ti co nejsou mimo branži a dělají soundtracky jsou jako na potvoru vždycky nějací herci nebo mediálně známí lidé. Anebo mají tvrdou palici a protlačí se - viz Varhan Orchestrovič Bauer. Přejí hodně štěstí.
Re: Tvorba soundtracku
Rozmýšľam že by som to mohol robiť skúsiť trošku inak s gitarou, trošku také ambientnejšie a trochu sa odlíšiť, budem skúšať tvoriť a uvidíme. Môžeš mi poslať dáku tvoju tvorbu ?
rád si vypočujem

- Greyhound90
- Příspěvky: 596
- Registrován: 22 zář 2013 11:42
Re: Tvorba soundtracku
Jasně, třeba toto:
A co se ambientu týče, určitě by to pro tebe byla cesta. Já například dělám hudbu kdy kombinuji syntezátory se středověkými nástroji:
Re: Tvorba soundtracku
Super to prvé také rozprávkové
ale to druhé musím povedať sa mi páčilo viacej, perfektná atmosféra a neviem prečo ale niekedy mi to pripomína intro z shine on you crazy diamond od pink floyd

- Greyhound90
- Příspěvky: 596
- Registrován: 22 zář 2013 11:42
Re: Tvorba soundtracku
No já jsem Pink Floydy odkojen, takže jsi to trefil:-) Také je mezi těmi nahrávkami několikaletý rozdíl. Myslím že v tvém případě je ambient dobrá cesta. Třeba se ti podaří najít nějaký svůj styl. Zní to jako fráze, ale vůbec není lehké najít to svoje. Protože potom ti řeknou: no je to sice hezké, ale zní to JAKO.... Na druhou stranu žádný muzikant nevaří z ničeho. I ten sebelepší byl kdysi někým inspirován.