Tvorba textů podle pravidla

Co se nevešlo do definovaných kategorií a souvisí s tvorbou hudby
Odpovědět
SMM

Tvorba textů podle pravidla

Příspěvek od SMM » 09 úno 2019 11:45

Zdravím.

Jsem laik na psaní textů. Hledám nějaká pravidla pro jejich psaní, aby je bylo možno potom zhudebnit. Napadlo mne v mysli jedno pravidlo, o kterém si myslím, že by se možná dalo použít. Možná, že už na to někdo přišel. Když se mají rýmovat například dva verše se slovy a jednotlivými slabikami, tak se ty slabiky dají rozdělit na dlouhé a krátké. Dlouhé proto, že obsahují dlouhé samohlásky a krátké slabiky obsahují krátké samohlásky. Takže půjde asi jen o to, aby slova a slabiky v prvním verši pasovaly na slova a slabiky v druhém verši. Co myslíte, bude podle zmíněného pravidla možno tvořit texty? Nebo existují jiná a lepší pravidla? Díky, Petr

MDudas

Re: Tvorba textů podle pravidla

Příspěvek od MDudas » 11 úno 2019 00:36

SMM píše:
23 led 2019 16:23
Již delší dobu si broukám refrén k jedné písničce a vytvořil jsem pro něj melodii, kterou jsem umístil do Tracku1. Do dalšího Tracku jsem se pokusil vytvořit basovou linku. Nějak mi to ve výsledku nepasuje k melodii. Tak nevím, jak pokračovat potom, aby mi další Tracky ladily. Jaký bych měl přitom dodržovat postup - pravidla? Díky, Petr
SMM píše:
27 lis 2018 18:56
Mám hotový text, ale potřebuji zjistit, k jakému taktovému označení přísluší. Díky, Petr

PRAVÁ LÁSKA
1) Když si holku vybíráš
nemusí být kráska.
Rozmýšlej, co uděláš
hlavní je vždy láska.
SMM píše:
14 lis 2018 15:45
Můžete mi někdo poradit nějakou techniku, jak mám zvládnout výdech, aby byl co nejdelší? Díky, Petr
SMM píše:
07 srp 2018 12:43