Velka svetova studia se rusi jako prezitek

Co se nevešlo do definovaných kategorií a souvisí s tvorbou hudby
Uživatelský avatar
safa
Profesionál
Příspěvky: 2851
Registrován: 12 říj 2003 18:37

Velka svetova studia se rusi jako prezitek

Příspěvek od safa » 24 úno 2008 21:31

Je to smutny trend:

Town House studios closing
22. 2. 2008

London studio complex the Town House is closing down. Opened in the 1970s by Richard Branson, the Town House became part of the EMI/Virgin Studio Group, before being absorbed into the Sanctuary group in 2002. The Town House was widely regarded as one of the world’s greatest studios, hosting an incredible list of artists, from Ash to Zappa, and top engineers including Bob Clearmountain, Tony Platt, Hugh Padgham, Cenzo Townshend and Mick Glossop.

Commenting on the closure, Tony Platt commented: “Numerous great studios have disappeared over the last few years as the music industry turns its back on its heritage. Music plays such a huge part in our lives and yet we now treat it as another disposable commodity, while the people and places that create it are relegated to the scrap heap. I find that sad”. Mick Glossop remarked, “I am deeply saddened by this closure especially as I was one of the original designers and chief engineer of The Town House Studios, and a regular client throughout the 1980s and 1990’s.”

The reason for the closure was, at the time of writing, unclear, although unconfirmed rumours point to it being a money-saving exercise by Universal Music Group, who currently own the complex.

Of course, the loss of the Town House is incredibly sad, but if the story has a positive side, it is that the gear from the studios is to be auctioned off in April. Over 1000 lots of studio equipment will be up for grabs to the highest bidder, and all items will be documented on-line by MJQ, who specialise in pro audio equipment auctions.

Visit www.mjq.co.uk for further details. Auction details will be on-line during April.
Freelance zvukař, uživatelská a prodejní podpora u Audiopro s.r.o.
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz

Uživatelský avatar
Pytkin
Moderátor
Příspěvky: 21306
Registrován: 23 kvě 2002 16:23

Příspěvek od Pytkin » 24 úno 2008 21:43

safa : hmm .. co narobime .. zivot ide dalej ..

Uživatelský avatar
PiKey
Profesionál
Příspěvky: 686
Registrován: 17 led 2007 11:44

Příspěvek od PiKey » 24 úno 2008 23:48

Svet sa meni, hodnoty sa menia... a mne je z toho smutno :(

Uživatelský avatar
Ivo
Moderátor
Příspěvky: 11516
Registrován: 19 črc 2003 06:02

Příspěvek od Ivo » 25 úno 2008 00:19

Myslím, že to má z určité části na svědomí pan Behringer a jeho kolegové ...

Uživatelský avatar
EXCOM
Příspěvky: 5627
Registrován: 10 črc 2005 10:43

Příspěvek od EXCOM » 25 úno 2008 00:23

veci sa zmensuju, studia sa zmensuju.. myslim ze dovodom je SW, staci mat vsetko v jednem masine a studio je hned menej roztahane... ja som sice za HW ale toto je jeden z progresivnych faktov dnesnych dni...

Uživatelský avatar
safa
Profesionál
Příspěvky: 2851
Registrován: 12 říj 2003 18:37

Příspěvek od safa » 25 úno 2008 00:35

Ivo píše:Myslím, že to má z určité části na svědomí pan Behringer a jeho kolegové ...
... mmno kdyz uz bych chtel do mne rejpat tak bych rek spis pan E-MU a jeho kolegove. Faktem ale je, ze spis panove Jobs a Gates, protoze rozvoj pocitacu stoji za tim, ze se nahravani mohlo ze studii prenest do obyvaku a loznic.
Freelance zvukař, uživatelská a prodejní podpora u Audiopro s.r.o.
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz

Uživatelský avatar
Pytkin
Moderátor
Příspěvky: 21306
Registrován: 23 kvě 2002 16:23

Příspěvek od Pytkin » 25 úno 2008 00:49

Safa : ja by som pridal aj pana Intela ..

Uživatelský avatar
ECSON WALDES
Profesionál
Příspěvky: 1859
Registrován: 16 zář 2002 14:52

Příspěvek od ECSON WALDES » 25 úno 2008 03:05

Obrázek
Studio A3 at the Hit Factory
http://www.mtv.com/news/articles/149660 ... lines=true




Tohle je dlouhodobej jev.

Rok od roku je to stale horsi, lehla uz pekna hromada velkejch studii, jen namatkou napr XXX Paris, Mega Studios Paris, Whitfield Street London, Town House London, ci dokonce americti obri ze vsech nejvetsi, kteri citali na X desitek studii - The Hit Factory ci Sony Music Studios atd atd. Lehla jich uz hromada.

To ale neni zadna revoluce, je to evoluce.

Muze za to nastup LEVNYHO digitalniho zaznamu / zpracovani zvuku, ale hlavne konecna digitalni forma ve ktery je hudba coby konecnej produkt snado rozmnozitelna v libovolnym mnozstvi a beze ztraty kvality, no a pripocteme-li k tomu moznosti internetu ..... to je ale stara nekonecna pisnicka tohle "digitalni" tema .. takze stop OT


Ja bych z tohodle (zvlast v CR) nedelal paniku - prace se naopak rozdelila mezi vetsi mnozstvi mensich studii, ktery nejsou tak nakladny. A verte ze nejde jen o problem ubytku prijmu v hudebnim prumyslu. Tahle velka svetova studia ktera zazila zlatej vek ultra bohatejch osumdesatejch let sidlej casto v pronajatejch exklusivnich prostorach se zatracene dobrejma adresama a takovej najem v centru Londyna, Parize ci New Yorku - a to opravdu neco stoji.

Napr dnes uz zaniklej super luxusni complex TheHitFactory kterej vlastnila rodina Germano byl z exklusivnich prostor zrusen protoze bylo pro rodinu vyhodnejsi v danejch budovach vybudovat luxusni kancelare a byty ktery si na sebe snadno vydelaji na rozdil od sudii. A jen pro zajimavost v techto studiich stal jeden den $2500 coz v prepoctu k dolaru z roku 2003 kdy stal jeste 30 Kc bylo cca 70.000 kc/den!!!), stredni ci mala studia se v americe pohybujou kolem 400-900 dolaru/den. V evrope stoji dobry studio cca 1200 EUR/den, stredni stoji cca 400-600 EUR.

Velka studia vymiraj a mala soukroma prebiraj jejich praci. To prece neni nijak spatna zprava : ) ......mozna jen pro vyrobce velkejch analog pultu SSL, Neve, API ... ale uz i ti pochopili a aby prezili prizpusobili se trhu malejch studii s nabidkou malejch pultu SSL AWS900+, Neve Genesys, API 1608 ....ale i tak tyhle levny pulty stoje 2.000.000 Kc .... tzn v CR neni takovej levnej pult ani jeden . )

Jedina hodnota ktera se dnes neda obejit je prosta lidska prace. A ja teda rozhodne hlady neumiram, naopak se mi hodne dari takze se moje studio rozsiruje : )

.

Uživatelský avatar
kru
Příspěvky: 242
Registrován: 20 kvě 2003 08:50

Příspěvek od kru » 25 úno 2008 08:15

je to des, ta demokratizace nahravani. kde si budou chudaci elitari honit triko?

Uživatelský avatar
Ivo
Moderátor
Příspěvky: 11516
Registrován: 19 črc 2003 06:02

Příspěvek od Ivo » 25 úno 2008 08:50

"Demokratizace" myslím není ten pravý termín. Stačí si poslechnout nahrávky z oné "zlaté" studiové éry a některé dnešní nahrávky. Případnější termíny jsou možná spíš "kvalitativní úpadek" a "ztráta zvukově-estetických aspirací" v důsledku laciné (nejen cenou) nahrávací techniky ... Není to samozřejmě paušální, ale na základě toho co slyším a poslouchám je to myslím do jisté míry pravda ...

Uživatelský avatar
pateson
Příspěvky: 335
Registrován: 26 lis 2006 18:06

Příspěvek od pateson » 25 úno 2008 09:00

E-mu, Behringer, Gates, Intel apod. za to nemůžou. Většina z nás chce co nejvíce za co nejméně práce. Takže těžko svalovat vinu na druhé.

Uvedu příklad:
Nechcete používat auto? Tak ho nepoužívejte a najděte si jiné řešení a neříkejte mi, že to nejde, protože musíte jezdit do práce...

Kdysi mi jedna přítelkyně řekla:

Ten kdo chce, hledá způsob, kdo nechce, hledá důvod (není podstatné, řekl-li to někdo jiný)

Ivo: Kvalitativní úpadek je také v nás, ale myslím, že vždy tu byla nějaká hlavní vlna pro ty, co potřebují nějaké vedení pro vytvoření vlastního názoru a pak věci co stály bokem a nebyly pro každého (to je myšleno bez urážky), ale pro ty, co mají svůj vlastní názor, i když se na ně okolí dívá jako na pitomce.

Musel jsem si zafilozofovat, páč mě na..al projektant, který se neumí do emailu ani podepsat...:-)
Ale jináč su Moravák

Wohma
Příspěvky: 1656
Registrován: 05 říj 2007 08:30

Příspěvek od Wohma » 25 úno 2008 09:12

Ivo: Pokud narazis na upadek v obsahu hudby, tak ten s tim nema co docineni, i bez kvalitni techniky a penez se da nahrat prudce posluchatelna vec. Problem je v tom, ze prave kvuli te demokratizaci dnes nahrava kazdej, kdo ma diru do p*dele a tim padem se ty vkusny kousky ztraci v modnich vlnach, kterych se chytne spousta frajirku.

A ten duvod, proc se ta studia rusi - sam EW tu psal, ze den ve studiu muze stat i 2500$, pricemz prumernej clovek neslysi rozdil ve studiu za 500$/den a 2500$/den (vim, trochu divna generalizace, ale kdyz se nad tim zamyslite, je to podle me naprosto korektni rict), takze pokud chce label vytriskat co nejvice penez, bude radsi posilat kapely do levnejsiho studia a trochu to nazene masteringem a brutalni kompresi, ono se to pak prodavat bude a velice dobre.

Uživatelský avatar
dano
Příspěvky: 3364
Registrován: 13 kvě 2005 20:37

Příspěvek od dano » 25 úno 2008 09:26

Myslim si, ze tento jav je uplne v poriadku a rovnako, ako pri caraz vacsom "ohrozeni" velkych svetovych vydavatelstiev hovorim - KONECNE.

Konecne ma sancu aj nizkorozpoctovy projekt, ktory by inak svetlo sveta nemal sancu uzriet. Uz to prestava byt o tom, ci mame na to, aby sme si nahrali CD a ci mame na to, aby sme ho vydali. Uz je to o tom, ze na nahratie CD mame, vydame si ho na internete. A ludia rozhodnu ci to budu pocuvat, alebo nie. Nie trtko vo vydavatelstve, ktory sa citi ohrozeny kazdym novym dielom.

Dnesne "home" studia samozrejme nedosahuju kvalitu velkych studii. Ale dosahuju uplne dostatocnu kvalitu pre normalneho posluchaca. A to sa mi na tom paci. Pokial si ja vydam CD na internete, ktore nahram doma a NAJDE SA DOST POSLUCHACOV KTORI SI TRACKY KUPIA, tak ma nemoze obmedzit prakticky nikto. Bude to len o tom, ci zaujmem ludi. Nie o tom, ci som zaujimavy pre velke vydavatelstva, ktore mi zaplatia milionove studia.

Uživatelský avatar
kexik
Příspěvky: 12152
Registrován: 08 bře 2004 13:43

Příspěvek od kexik » 25 úno 2008 09:52

no, vezmime si ako vyzerali tie "velke" studia na zaciatku... ich velkost suvisi priamo s monstermarketingom popularnej hudby v 80-tych a 90-tych rokoch... ale ja sa nebojim ze dostatocne mnozstvo velkych studii prezije. presne tolko, kolko bude trh potrebovat. a ta technika sa tiez nevyhodi z okna a dakde sa bude pouzivat

Uživatelský avatar
Ivo
Moderátor
Příspěvky: 11516
Registrován: 19 črc 2003 06:02

Příspěvek od Ivo » 25 úno 2008 10:15

Já vycházím z pocitů, které mám z věcí, co nám tu lidi nosí na mastering. Jsou 2-3 dobrá studia s kvalitním vybavením (nebudu jmenovat, anebo budu - Sun Music, Studio Svárov atd. Mr. Carloffa tady chválit nebudu :) ), u nichž vždycky vím, že když sem něco dodají, je to velmi kvalitní a dobře se s tím pracuje ... a ten přínos z masteringu je pak velmi citelný. Ale když sem přijde kapela co vokály nahrávala v ložnici a míchali to dva kamarádi, tak je to obvykle trochu beznadějné a ne moc potěšující. Zní to často tak "nahuštěně", přeostřeně, nevyrovnaně a "digitálně", že se s tím dá dělat jen málo ... jak říká známé pořekadlo : "you cannot polish a turd". Takže stále mám jednoznačný pocit, že spíše než investovat do low endového vybavení je ve výsledku lepší investovat do dobrého studia a do lidí, kteří vědí jak se to dělá (a samozřejmě tím nemyslím ty za 1000 USD/den)

Odpovědět