Živák s elektronikou
Živák s elektronikou
Nevim, jestli to tu uz nekdo resil, aspon jsem po kratkem hledani nic nenasel. Kazdopadne je to tema, ktery me aktualne zajima a uvitam jakekoliv zkusenosti a postrehy.
Jak resite zive vystupovani s elektronickym projektem?
Moje situace je nasledujici. Do projektu jsem sel s tim, ze mam v pocitaci hotovou hudbu a chci na tom vystavet koncertni podobu. Takze jsem skladby vyexportoval do nekolika stop - bici, basa, synthy, fx, atd a ty davam znova do cubase na notas. K notasu je pripojeny Presonus Firebox, do nej wavestation (ze ktereho beru nekdy zvuk, nekdy MIDI) a mikrofon. Ten efektuju v cubase a poustim zase ven. Z fireboxe jde linka do PA a click do sluchatek bubenikovi. Dalsi hraci jsou tedy jiz zminene bubny, dale basa (btw. hraje ji Kermitak:-) a kytara, ktere jedou pres svoje komba.
Zatim resime ve zkusebne hlavne problem s nekvalitnim PA, ale to se snad casem spravi. Vetsi problem je ale v tom (a dalo se to cekat), ze cim vic toho jede z podkladu a cim vic se do nej hraci musi trefovat, tim je to mrtvejsi a strnulejsi. Na druhou stranu, kdyz se ty veci z kompu odeberou, tak se ztrati atmosfera, ktera v tom zvuku je. Pocitam, ze si to casem nejak sedne a najdem nejaky zdravy kompromis.
Jestli ma nekdo s podobnou produkci zkusenosti, tak bude fajn, kdyz se o podelite.
Jak resite zive vystupovani s elektronickym projektem?
Moje situace je nasledujici. Do projektu jsem sel s tim, ze mam v pocitaci hotovou hudbu a chci na tom vystavet koncertni podobu. Takze jsem skladby vyexportoval do nekolika stop - bici, basa, synthy, fx, atd a ty davam znova do cubase na notas. K notasu je pripojeny Presonus Firebox, do nej wavestation (ze ktereho beru nekdy zvuk, nekdy MIDI) a mikrofon. Ten efektuju v cubase a poustim zase ven. Z fireboxe jde linka do PA a click do sluchatek bubenikovi. Dalsi hraci jsou tedy jiz zminene bubny, dale basa (btw. hraje ji Kermitak:-) a kytara, ktere jedou pres svoje komba.
Zatim resime ve zkusebne hlavne problem s nekvalitnim PA, ale to se snad casem spravi. Vetsi problem je ale v tom (a dalo se to cekat), ze cim vic toho jede z podkladu a cim vic se do nej hraci musi trefovat, tim je to mrtvejsi a strnulejsi. Na druhou stranu, kdyz se ty veci z kompu odeberou, tak se ztrati atmosfera, ktera v tom zvuku je. Pocitam, ze si to casem nejak sedne a najdem nejaky zdravy kompromis.
Jestli ma nekdo s podobnou produkci zkusenosti, tak bude fajn, kdyz se o podelite.
Naposledy upravil(a) Amorph dne 21 srp 2008 17:26, celkem upraveno 1 x.
Jeste bych dodal, ze Firebox se neprojevil jako zrovna bezproblemovy. S jednim notasem jsem zkousel vsechno mozny i nemozny, ale nepodarilo se mi to rozchodit bez dropoutu a bez viseni MIDI eventu. Ted s jinym notasem to jde relativne v pohode, ale obcas se dropout objevi. Oboje je c2d a na prvnim byly xp, na tomhle jsou visty. Doma s desktopem ale jede uplne v klidu. Tyhle problemy a pak jeste hrozna doba, nez se v cubase nastavi projekt, me trochu viklaj, jestli by nebylo lepsi hrat bez notase a poustet podklady live treba ze sampleru, ale jeste to nevzdavam:)
Akutat riesim podobny problem.Zatial nemam konecne riesenie,lebo nehori,v kapele je nas 9ks a notebook zavadzame len pokusne,ale mam ten isty postreh.Ked je aranz plna zvukov,je tam farba a atmosfera,ked dame uplny live,je tam zas viac energie aj chyb,ale nevadi.Asi treba spravne zvolit party,ktore pojdu z compu.Nemali by byt nosne,podstatne.Take perkusie,pady,duplovacky zivych dychov,nehratelne slacikove behy ci sekvencie syntakov su uplne v pohode.
Tiez som nie ochotny riskovat"visiace tony"a pod.preto radsej z compu pustim predmiesane audio a midi necham len napr.problematicke party,ktore sa napr.saxofonista este nestihol naucit na klavesy,alebo ich mam zamutovane pre pripad,ze by sa vypilo vac fernetu,co sa stava casto.
Tiez som nie ochotny riskovat"visiace tony"a pod.preto radsej z compu pustim predmiesane audio a midi necham len napr.problematicke party,ktore sa napr.saxofonista este nestihol naucit na klavesy,alebo ich mam zamutovane pre pripad,ze by sa vypilo vac fernetu,co sa stava casto.

Pytkin: no akorat by ten prehravac musel mit moznost poslat jednu stopu do sluchatek jako click bubenikovi. Nemluve o tom, ze tyhle hracky byvaji na moje pomery dost drahy. A navic ja si se zvukama z wavestationu nevystacim, takze hodne veci hraju z VST. To bych musel jeste dokoupit nejakej sampler a do toho se mi zatim nechce. Ale uvidime, zatim doufam, ze se mi notas podari uplne stabilizovat (mozna s jinou zvukovkou).
amorph : no iste .. to bud riesi priamo ten prehravac .. Alebo ma bubenik daky maly mixacik , do ktoreho sa natiahne jedna stopa s klikom .. na mixaciku si bubenik riadi aj hlasitost .. VST si predsa zhras do harddiskovej stopy .. ci ty chces hrat na zivo , cez to VST asi , co ?
Hmm .. Kachna to pouziva .. Ma PC s dakym softwarom .. Tusim som to sem uz daval .. Ktore sa tvari ako VSThost ..


na podklady pouzivaju daky yamaha 8 stopy hdr .. kedysi to robili .. tusim na MODky to bolo .. bubenik si to sam ovlada ..

Hmm .. Kachna to pouziva .. Ma PC s dakym softwarom .. Tusim som to sem uz daval .. Ktore sa tvari ako VSThost ..


na podklady pouzivaju daky yamaha 8 stopy hdr .. kedysi to robili .. tusim na MODky to bolo .. bubenik si to sam ovlada ..

s timhle uz nejakou zkusenost mam, hrajeme takhle uz asi 10 let a vicemene jen elektronicky projekt, druhy projekt s kytarou a driv sem hral elektroniku a el. bici s jinak klasickou metalovou bandou, takze bodove:
1) zaklady predmichany doma ve stereu (prehravani z CD apod) = naprosta tragedie, at to doma smichate jakkoliv, na lajfku je to priserny, ma na to vliv zvukar, vybaveni, prostor a vubec vlivu je spousta, je to peklo, takhle uz nikdy
2) predmichany groupy (bici zvlast, basa zvlast atd atd) - toto je asi nejlepsi, jak uz se tady reklo, jednotlivy groupy se daji vypinat a menit pomery atd, je potreba aby hdr mel odpovidajici pocet vystupu a zvukar mel odpovidajici pocet volnych savli a nebal se toho
zasadni je vyhnat bici zvlast, konkretne kopak a virbl separe + zbytek muze byt ve stereu, pokud jedou bici elektronicky, pokud ne, jedine dobre
zasadni je taky udelat si koncertni verze skladeb, zjednoduseny a nepreplacany elektronikou, pak to na lajfku splyne do hlukovy koule a je z toho nois jak ma bejt
doporucuju nechat jenom hlavni motiv + nejdulezitejsi zvuky a vystrihat to v pasazich pod zpevem a tvrdsi kytarou, jinak je to konec
vetsina zvukaru neumi zvucet elektroniku a vetsinou to pojmou jako bigboš a cely to poserou i kdyz jim date jasnou nalejvarnu ze "kopak musi kopat, kytaru trochu potlac, zvemu min nejsme kabáti apod.... " stejne to vetsinou psychicky nezvladnou.... a nazvucej to jak sou zvykli, tj. udelaj z vas tri sestry, alkehol apod poklesly zabavovy kapely
je potreba se obrnit a venovat trochu casu zvukovy zkousce
zalezi samozrejmne na jakych aklcich se hraje, v malych klubech a na levnejsich akcich je to vetsinou spatny, na velky akci sem jeste nehral takze nevim
kdyz teda pominu par festaku v nemecku a polsku, tam to celkem slo, tam sou precejenom trochu jinde nez u nas...
1) zaklady predmichany doma ve stereu (prehravani z CD apod) = naprosta tragedie, at to doma smichate jakkoliv, na lajfku je to priserny, ma na to vliv zvukar, vybaveni, prostor a vubec vlivu je spousta, je to peklo, takhle uz nikdy
2) predmichany groupy (bici zvlast, basa zvlast atd atd) - toto je asi nejlepsi, jak uz se tady reklo, jednotlivy groupy se daji vypinat a menit pomery atd, je potreba aby hdr mel odpovidajici pocet vystupu a zvukar mel odpovidajici pocet volnych savli a nebal se toho
zasadni je vyhnat bici zvlast, konkretne kopak a virbl separe + zbytek muze byt ve stereu, pokud jedou bici elektronicky, pokud ne, jedine dobre
zasadni je taky udelat si koncertni verze skladeb, zjednoduseny a nepreplacany elektronikou, pak to na lajfku splyne do hlukovy koule a je z toho nois jak ma bejt

vetsina zvukaru neumi zvucet elektroniku a vetsinou to pojmou jako bigboš a cely to poserou i kdyz jim date jasnou nalejvarnu ze "kopak musi kopat, kytaru trochu potlac, zvemu min nejsme kabáti apod.... " stejne to vetsinou psychicky nezvladnou.... a nazvucej to jak sou zvykli, tj. udelaj z vas tri sestry, alkehol apod poklesly zabavovy kapely

zalezi samozrejmne na jakych aklcich se hraje, v malych klubech a na levnejsich akcich je to vetsinou spatny, na velky akci sem jeste nehral takze nevim

amorph: doporučuju kontaktovat onehalpha, ten takhle hraje a můžu říct, že jim to docela šlape. Celkem to chápu, že se potýkáte s rytmem, hrát bubny s klikem není zas tak jednoduchý... ale ani ne nemožný.
Z pozice zvukaře (občasného) bych řekl, že je dost důležitý chápat, co leze z podkladu a co ze živých nástrojů. Ono to není vždycky jasný a pak se to dost blbě zvučí.
Taky chceme tohle s kapelou zkusit, ale zas trochu jinak. Chci si koupit workstation a pouštět podklady z interního sekvenceru.
Z pozice zvukaře (občasného) bych řekl, že je dost důležitý chápat, co leze z podkladu a co ze živých nástrojů. Ono to není vždycky jasný a pak se to dost blbě zvučí.
Taky chceme tohle s kapelou zkusit, ale zas trochu jinak. Chci si koupit workstation a pouštět podklady z interního sekvenceru.
-
- Příspěvky: 869
- Registrován: 01 bře 2005 03:46
my to riesime tak, ze vsetko ideme bez podkladov. vsetko ide v podstate nazivo z reaktoru, vacsina priamo generovana, sem tam nieco zo samplera (s ktorym sa ale tiez zabavame nazivo). z podkladmi som skusal hrat nazivo raz a strasne som sa pri tom nudil.
aj ked ako tak citam, tak v tvojom pripade by vas asi na to muselo byt viac aby ste to stihali vsetko.
aj ked ako tak citam, tak v tvojom pripade by vas asi na to muselo byt viac aby ste to stihali vsetko.
jihad on riaa & soza.