Taky to vnimam jako umeleckej zamerbiscuit píše:edit: u ty druhy, vnimam ty delayem popsany nedostatky spis jako umeleckej zamer (jinak si takovou okatost nelze vysvetlit). hrozne se mi libi ten svetr vs hlina

EXCOM: pekna kocka
Taky to vnimam jako umeleckej zamerbiscuit píše:edit: u ty druhy, vnimam ty delayem popsany nedostatky spis jako umeleckej zamer (jinak si takovou okatost nelze vysvetlit). hrozne se mi libi ten svetr vs hlina
Přesně tak, je to jako by jsi nahrál super zpěv, ale nechal vše in natura, přitom lehké zvednutí v oblasti vyšších středů by dodalo lehkost a jiskru... Retuš už vnímám jako třeba střihání a auto-tune atd, kde už hýbeš s kompozicí a umažeš třeba kus větve po straně, protože ruší. V tvém případě by stačilo přidat jen kontrast, vyvážit bílou, fakt je to trochu škoda a koukám, že ti to lidi psali už tam...biscuit píše:nejde o retus, ale doladeni.. je to jako rict, ze zvuk se nema ekvalizovattak nejak to vnimam.
samozrejme respekt k tem, co to vezmou a daj to perfektni rovnou, ale ta postprodukce k tomu podle me patri..
btw.: fotky moc hezky excome
To máš asi pravdu, na nebi mi to až tak nevadí, vím že fotit protisvětlo je dost umění...Kermitak píše:yhle dogmata, ze prepaly a stredova kompozice jsou spatny neberu, kdyz to ma opodstatneni, klidne at to tam je :] Pro prepaly musi byt dobrej duvod, ale stvou me lidi, co jim vadej jen proto, ze to je proste prepal a hotovo, pritom nekdy jsou prepaly super (nebe, nejakej high key, apod.) Myslim, ze fotka snese vsechno, kdyz to ma smysl.
Dělám to vlastně stejně, akorát spíš někdy počítám s 1:1 formátem, kterej mám hodně rád a bohužel - tohle je jedna z věcí, která mi třeba u foťáku chybí, tedy abych měl živý náhled 1:1, potažmo třeba vidět B&W ikdyž fotím do barvy a počítám s převedením až dodatečně (viz tvoje fotka). Stačila by i pitomá grafická mřížka do toho rozměru. Jinak i souhlas s tím, že si to znova užívám při tý postprodukci, je to fakt zábava a relax...biscuit píše:no jemnej orez bych k autotune neprirovnaval.. kdyz to jde, snazim se zaber udelat malinko vetsi a s orezem a narovnanim pocitam.. neudrzim fotak casto uplne rovne (bohuzel jsem patak, nebo co).. navic fotim v rawu, abych pak mel hodne moznosti si s fotkou pohrat. jako vyhodu beru i to, ze si muzu delat "remixy".. a taky me ta postprodukce bavi stejne jako foceni.
Já souhlasím, mě focení začalo bavit asi dva roky zpátky, ale vlastně až do teď jsem neměl nic jinýho než Corel (ve kterým jsem nucenej pracovat díky blbý firemní tradici) a do něj neexistujou žádný foto-pluginy vyjma velku pěknýho balíku KPT, kterej má ale nepochopitelnej FX náhled jen 400 pix. Teď jsem ale u vytržení z Lightroomu, protože to je fakticky skvělej soft. Hlavně ta nedestruktivnost a to ze se blba JPEG muze chovat jako RAW --- výborný!Kermitak píše:Fotku beru jako umelecky dilo a tak proti postprodukci, zvlast pokud je pouzita jako dalsi vyjadrovaci prostredek, nic nemam. Vsak i stari mistri co fotili na film nebo desky delali postprodukci (kolorovani, vicenasobnej nebo castecnej osvit ve fotokomore, kolaze, ...), photoshop je jen jina forma tehoz imho. Samozrejme je spatny, kdyz nekdo neni schopen vyfotit jedinou fotku spravne a PS pouziva jen k oprave svych chyb u kazdy fotky. No, snad to moc nerozmelnuju, jen mi prijde dobry si pokecat i o tomhle... ;]