SONO Centrum, 11.2.2017
Kdo z pamětníků poctivé rockové muziky z éry sovětské okupace by neznal SBB. Tím spíše, že se po XX letech vydali na turné v původní sestavě, jsem je musel po asi 35 letech vidět znovu! Akustika a vybavení SONO centra je špičkové, boužel ani to nezaručilo špičkový sound. Jozef Skrzek měl samozřejmě svůj starý Minimoog D na sóla a Micromoog na basové party, ale Minimoog poněkud utrpěl ztrátu syrovosti a expresivity přehnanou intenzitou digitálniho echa, díky čemuž naopak získal místy velmi uším nepříjemný prezencově nařezaný zvuk, že jsem fakt musel uši zacpat, což u Minimoogu jsem musel udělat vůbec poprvé, abych neohluchl... Muzika špica, na 101% odvedená poctivá práce, bicí a kytara - nějaký sign model CS Fender strata a klasika Marshall hlava plus 4x12" bylo zvukově snad i na víc než 100%, příjemný a expresivní zvuk chytal za srdce, podpořený famózní hrou. Bylo to poprvé, co se mi kytarový part líbil víc než Minimoog s Micromoogem dokupy... A na konec největší hrůza - Skrzek použil nevím proč na podklady namísto klavíru nebo Rhodes / Wurli piana a Hammondek, tak digitální mašinu Roland RD700. Slitá koule čehosi co vzdáleně připomínala klavír či varhany. Pochopitelně tohle nemělo nic společného s tím starým poctivým zvukem SBB. Nechápu, proč se na to ty kapely nevyserou, chtít nemalé vstupné za takové zvukové kompromisy co nemají nic společného s tím starým dobrým zvukem co je kdysi proslavil, je podle mne tak trochu podvod. Resp co je to za sračku Roland RD 700? Před časem na stejném podiu Rick Wakeman na klavírní křídlo Yamaha, to byl sakra výraz a zvukový nářez k nezaplacení! A teď podle mne skoro srovnatelně kvalitní klávesák, co je buď už úplně hluchej nebo blbej, že mu to je jedno, jak mizerný zvuk mu z toho digitálu leze ven a jak mizerný zvuk nějakého digitálního delaye mu z božského Minimoogu udělá prezencový paskvil? Gratulace veliká mistru Romanu Dragounovi, jeho Minimoog a klavíry a smyčce z SY99 mě znějí v hlavě dodnes, jakožto etalon jak by měl znít Minimoog a klavír. Ale stejně dobře mi zněly kdysi i SBB z dob, kdy Skrzek měl Fender piano, Hammondky a zvuk Minimoogu nezmršený digitálníma efektama.
Vsadím se ale, že 80% publika, co nikdy neslyšeli na koncertě normální syrový zvuk klavíru, hammondek ani minimoogu, pouze vždy jejich digitální simulace z nějakých VA a workstationů jak se dnes nosí, to připadlo super i takto!
Koncert SBB
Re: Koncert SBB
Digitální echo udělalo minimoogu prezencově nařezaný zvuk? vtipný:)
Re: Koncert SBB
to je taková jedna z nejlepších kapel z bývalýho komunistickýho bloku, co hraje i dnes muziku ještě po staru, tj založenou na hráčském umu a využití zvuku těch nejlepších nástrojů, co byly k dispozici, mimochodem podle mne je většina těch nástrojů, co měli třeba na následujícím videu, nejlepší volba dodnes, tedy pokud si to nezprzní jejich směšnou imitací na RD700 nebo digitální FX jednotkou jak jsem napsal v názoru na poslední koncert..
Není to nic pro tweakery a technaře - apropo já vám taky nekoním vlákna na vaše loops SW, samplery, lanchpady apod, protože v tom se zase já vůbec neorientuju
Není to nic pro tweakery a technaře - apropo já vám taky nekoním vlákna na vaše loops SW, samplery, lanchpady apod, protože v tom se zase já vůbec neorientuju
Re: Koncert SBB
Pytkin píše:co je SBB ?
inak, kukol som par videi zo sucasnych koncertov. velmi milo ma prekvapilo, ze im to stale skvele slape, ze im to stale znie autenticky a ze to na rozdiel od mnohych podobnych geronto kapiel neni ziadna hanba... digitalne echo ma nastastie vobec neuraza
Re: Koncert SBB
rastis : fakt o tom pocujem prvy krat v zivote 




