Uplne stara DAW - Blue (Csound frontend)
Uplne stara DAW - Blue (Csound frontend)
http://www.csounds.com/stevenyi/blue/
P.S.:
prosím moderátory, aby smazaly thread "frontendy k csoundu"
./viewtopic.php?t=10195
dekuju, tenhle thread to nahrazuje
P.S.:
prosím moderátory, aby smazaly thread "frontendy k csoundu"
./viewtopic.php?t=10195
dekuju, tenhle thread to nahrazuje
Re: Uplne stara DAW - Blue (Csound frontend)
procházel jsem si manuál a tenhle kus soft mě baví čím dál víc.
je škoda, že tohle téma zapadlo, protože blue je podle mě téměř profesionální software. je pravda, že ty screenshoty na to moc nevypadají, ale tak už to ve světě chodí. kdo ví, co csound umí, ten jistě ocení blue jako poměrně solidním frontend.
má cenu k tomu něco psát? všichni si dál budou myslet, že ten "lufťák" akorát zasírá fóra, nasírá lidi, ničemu nerozumí a že ten blue je stejně k ničemu, když to vlastně nikdo nepoužívá.
kluci jen tak dál, děláte mi radost.
je škoda, že tohle téma zapadlo, protože blue je podle mě téměř profesionální software. je pravda, že ty screenshoty na to moc nevypadají, ale tak už to ve světě chodí. kdo ví, co csound umí, ten jistě ocení blue jako poměrně solidním frontend.
má cenu k tomu něco psát? všichni si dál budou myslet, že ten "lufťák" akorát zasírá fóra, nasírá lidi, ničemu nerozumí a že ten blue je stejně k ničemu, když to vlastně nikdo nepoužívá.
kluci jen tak dál, děláte mi radost.
muj prvni pokus v blue
http://luphtrack.borec.cz/dj.traktor/src/blue.pokus.zip
balicek obsahuje vyrendrovany pokus v mp3, projekt v blue a sample, ktery je v tom pouzity.
pokud pominu ten sample, cely projekt ma 20kb
pokud si ho chcete prohlednout, budete potrebovat JRE, Csound a blue.
balicek obsahuje vyrendrovany pokus v mp3, projekt v blue a sample, ktery je v tom pouzity.
pokud pominu ten sample, cely projekt ma 20kb
pokud si ho chcete prohlednout, budete potrebovat JRE, Csound a blue.
Re: Uplne stara DAW - Blue (Csound frontend)
luphtrack: vypada to slozite, co to vlastne vsechno umi? Trosku se hrabu v Usine, ma to neco spolecnyho? (desi me psani kodu, to asi pro me neni)... dik
Re: Uplne stara DAW - Blue (Csound frontend)
Cyril: prave ze co mi luphtrack rikal, tak tohle Blue je prave nastavba Csound, tedy Csound s grafickym rozhranim...jinak je Csound o psani kodu, s timhle Blue ani tak ne...jako slysel jsem z Csound od luphtracka wavy prevedene na sinusovky, tedy do digitalni kvality a neni to vubec spatne...
Re: Uplne stara DAW - Blue (Csound frontend)
no je to frontend k csoundu 
pokud vis, co delaji napr netbeans s javou, tak tohle je podobne (podle meho petiminutoveho soudu)
psani "kodu" se tedy uplne nevyhnes, ale kdyz mas zaklady CSoundu, tak to muze byt uzitecne
dovedu si predstavit i to, ze ti nekdo naklofe nastroje a ty je pak uz jenom klikanim rozeznis
jasne, jsou tam veci jako python scripting, ale umi to mnohem vic a muze to rict neco i csoundackym neznalkum (pokud jim nekdo predtluce nastroje)
asi by to chtelo byt podrobnejsi, ale na to si se svymi "znalostmi" blue zatim uplne netroufam
pokud vis, co delaji napr netbeans s javou, tak tohle je podobne (podle meho petiminutoveho soudu)
psani "kodu" se tedy uplne nevyhnes, ale kdyz mas zaklady CSoundu, tak to muze byt uzitecne
dovedu si predstavit i to, ze ti nekdo naklofe nastroje a ty je pak uz jenom klikanim rozeznis
jasne, jsou tam veci jako python scripting, ale umi to mnohem vic a muze to rict neco i csoundackym neznalkum (pokud jim nekdo predtluce nastroje)
asi by to chtelo byt podrobnejsi, ale na to si se svymi "znalostmi" blue zatim uplne netroufam
psani kodu pro csound/blue
chapu, proc se toho vsichni bojite, taky jsem z toho byl vyplesknutej
spis nez programovani je to nastavovani, ci chceteli dratkovani
psat kod je nutne jen u nastroju, score (noty) se delaji v blue vizualne. pokud vim, je tam i jeden syntak, u ktereho se uz jenom klika.
prave moznost "slepit" si vlastni nastroj je jedna z nejvetsich vyhod csoundu oproti ostatnim dratkovacim softum. mate k dispozici vetsinu bezne pouzivanych udelatek a ty do sebe muzete spojovat dle libosti.
tak snad jsem to aspon trosku vysvetlil
spis nez programovani je to nastavovani, ci chceteli dratkovani
psat kod je nutne jen u nastroju, score (noty) se delaji v blue vizualne. pokud vim, je tam i jeden syntak, u ktereho se uz jenom klika.
prave moznost "slepit" si vlastni nastroj je jedna z nejvetsich vyhod csoundu oproti ostatnim dratkovacim softum. mate k dispozici vetsinu bezne pouzivanych udelatek a ty do sebe muzete spojovat dle libosti.
tak snad jsem to aspon trosku vysvetlil
psani kodu pro csound/blue II
http://luphtrack.borec.cz/csnd/1.txt
http://luphtrack.borec.cz/csnd/kopak.txt
zkuste si tohle precist. treba pochopite, ze to opravdu neni programovani.
http://luphtrack.borec.cz/csnd/kopak.txt
zkuste si tohle precist. treba pochopite, ze to opravdu neni programovani.
Re: psani kodu pro csound/blue II
je to programovanie. konkretne jeho odnoz "skriptovanie".luphtrack píše: zkuste si tohle precist. treba pochopite, ze to opravdu neni programovani.
Re: psani kodu pro csound/blue II
tak ja se tu snazim presvedcit zvukare/muzikanty, ze csound neni slozity a ty mi je takhle strasis. to se nedela!dendy píše:je to programovanie. konkretne jeho odnoz "skriptovanie".luphtrack píše: zkuste si tohle precist. treba pochopite, ze to opravdu neni programovani.
programovat se v tom taky da, ale jak jsem psal, prijde mi to nepresne az zastrasujici. ale mozna mas pravdu.
EDIT: abych byl presnejsi: muzes pouzivat shell ci prikazovou radku a jeste to nemusi byt skriptovani. muzes namatlat instrument v csoundu a taky to nemusi byt programovani. csound sice je programovaci jazyk (viz wikipedia), ale k jeho pouzivani nemusis umet programovat. tak nejak jsem to myslel
Re: Uplne stara DAW - Blue (Csound frontend)
Na me je Sensomusic Usine tak akorat "advanced", ze je to veelka vyzva. Hloubeji bych uz se osobne nepoustel (a ani si neumim predstavit, proc bych to delal), ani u ty Usine se nedokazu dostat moc hluboko.
Re: Uplne stara DAW - Blue (Csound frontend)
no, před pár lety jsem si zase já nedokázal přečdstavit, že bych mohl dělat hudbu na pc.
blue features
http://www.csounds.com/stevenyi/blue/ - sekce features
* SoundObjects are the building blocks within blue's score timeline. soundObjects can be lists of notes, algorithmic generators, python script code, csound instrument definitions, and whatever plugins that are developed for blue. these soundObjects may be text based, but they can be completely GUI based as well.
* Timeline allows for visual organization of soundObjects
* Polyobject are objects which hold other soundObjects, and have timelines in themselves. working within them on their timelines and outside of them on the parent timeline help organize and understand the concepts of objective time and relative time between different objects
* The soundOject library allow for instantiating multiple copies of a soundobject, which allows for editting the original object and updating all copies
* noteProcessors allow for modifying the soundObjects properties, i.e. adding 2 to all p4 values, multiplying all p5 values by 6, etc.
* The orchestra manager organizes csound instruments and functions as an instrument librarian. you can selectively choose what instruments to output to the generated csound .csd file, so you can feel free to keep all of your instruments in a large library and output only the ones you need, cutting down on load time for csound.
* Syntax hilighting of csound language
* Use of scripting for user extensibility
* SoundObject freezing - free up CPU cycles by pre-rendering objects
* Microtonal PianoRoll allows editing notes using any Scala scale
* blueLive - work with soundObjects in realtime to experiment with musical ideas or performance
* and more!
můžem to vzít puntík po puntíku a probrat o co jde...
* SoundObjects are the building blocks within blue's score timeline. soundObjects can be lists of notes, algorithmic generators, python script code, csound instrument definitions, and whatever plugins that are developed for blue. these soundObjects may be text based, but they can be completely GUI based as well.
* Timeline allows for visual organization of soundObjects
* Polyobject are objects which hold other soundObjects, and have timelines in themselves. working within them on their timelines and outside of them on the parent timeline help organize and understand the concepts of objective time and relative time between different objects
* The soundOject library allow for instantiating multiple copies of a soundobject, which allows for editting the original object and updating all copies
* noteProcessors allow for modifying the soundObjects properties, i.e. adding 2 to all p4 values, multiplying all p5 values by 6, etc.
* The orchestra manager organizes csound instruments and functions as an instrument librarian. you can selectively choose what instruments to output to the generated csound .csd file, so you can feel free to keep all of your instruments in a large library and output only the ones you need, cutting down on load time for csound.
* Syntax hilighting of csound language
* Use of scripting for user extensibility
* SoundObject freezing - free up CPU cycles by pre-rendering objects
* Microtonal PianoRoll allows editing notes using any Scala scale
* blueLive - work with soundObjects in realtime to experiment with musical ideas or performance
* and more!
můžem to vzít puntík po puntíku a probrat o co jde...







