A co takhle BASS DRUM + EQ + kompresor ?

Ozvučení, nahrávání, mixáž a mastering
Odpovědět
Uživatelský avatar
ECSON WALDES
Profesionál
Příspěvky: 1859
Registrován: 16 zář 2002 14:52

A co takhle BASS DRUM + EQ + kompresor ?

Příspěvek od ECSON WALDES » 10 říj 2002 16:38

Jak resite aby kopak napr analogovyho charakteru TR-909 - "udelal" raaanu + byl citelnej a pevnej v basech + pritom nedunel ?

Kazdej mame svuj postup, ja vzdy vybiram v prvni rade kvalitni zvuk kopaku - pak jdu do EQ - a pak do kompresoru / strucne receno...

Rai
Příspěvky: 38
Registrován: 08 čer 2002 23:03

Re: A co takhle BASS DRUM + EQ + kompresor ?

Příspěvek od Rai » 10 říj 2002 16:57

ECSON WALDES píše:Jak resite aby kopak napr analogovyho charakteru TR-909 - "udelal" raaanu + byl citelnej a pevnej v basech + pritom nedunel ?

Kazdej mame svuj postup, ja vzdy vybiram v prvni rade kvalitni zvuk kopaku - pak jdu do EQ - a pak do kompresoru / strucne receno...
Já teď v poslední době začal používat na Bdr Waves Rbas na tělo pak Comp a pak eq na doladění a špičku. Teď jsem hrál svoji poslední věc v sobotu ve veletržáku a byl sem fakt překvapenej jak ten kopák hrál. Takovýho výsledku se mi jen v EQ zatim dosáhnout nepodařilo ale nejsem žádnej expert pořád zkouším a zkouším. Rbas je fakt špičkovej.

Ricardo
Příspěvky: 116
Registrován: 29 črc 2002 11:19

Příspěvek od Ricardo » 11 říj 2002 10:08

RBASS je cool, taky ho používám...

909 skoro vůbec nepoužívám - ale hodně lidí to používá...tak nevim...mě se jen prostě asi nelíbí :roll:

jinak mě docela překvapilo, že docela lidi moc neřešej jemný ladění perkusí...(?)...podle mě je to strašně podstatný...kvůli tomu mě třeba dost odradili Layers v baterce - sice boží funkce, ale nejde ladit jednotlivý layery zvláš? (v cell)

Uživatelský avatar
ECSON WALDES
Profesionál
Příspěvky: 1859
Registrován: 16 zář 2002 14:52

Příspěvek od ECSON WALDES » 11 říj 2002 11:02

Kopak z 909 (a klonu JoMoX/Drumstation) ma nejvetsi tlak ze vsech syntetickych Bass Drum, ten kopak je fantasticky navrhnutej. Ale je na nem prirozene co doladovat v EQ a Comp. - Rad 909 bdr kombinuju s poloakusticky sampl kopakem z elektro Drummachinu SCi Drumtraks, ma skvelou "tecku" a barvu!

Mam jeste moc rad dlouhej subbasovej Bdr z 808 s maximalnim casem DECAY, u toho jsem zjistil ze neni zapotrebi zadnych velkych frekvencnich osetreni - rek bych lepe je do nej nesahat :wink: Vybiram jen neco kolem 800 hz a lehce kolem 100 Hz (zalezi na jeho naladeny frekvenci)

---

Ale jen o zdrojich vhodnyho BDR zvuku jsem se tu bavit nechtel - protoze jen na tom BDR zdaleka nestoji - takze co provadite v EQ / COMP ? :D

Rai
Příspěvky: 38
Registrován: 08 čer 2002 23:03

Příspěvek od Rai » 12 říj 2002 14:00

Ricardo píše:RBASS je cool, taky ho používám...

909 skoro vůbec nepoužívám - ale hodně lidí to používá...tak nevim...mě se jen prostě asi nelíbí :roll:

jinak mě docela překvapilo, že docela lidi moc neřešej jemný ladění perkusí...(?)...podle mě je to strašně podstatný...kvůli tomu mě třeba dost odradili Layers v baterce - sice boží funkce, ale nejde ladit jednotlivý layery zvláš? (v cell)
Já třeba ladění perkusí řešim až moc. V tune v Battery se mi ladí celkově dost špatně. I když ladim po procentch neni to ono dost to skáče jemné ladění je tam bídný alespoň pro mne. Na perkuse teď používám LM4 MarkII tam mne doladění trvá 5 sekund.

EW- ty máš nějakej zajetej postup na Bdr ? Mne přijde že skladbu od skladby jinak ekvalizuju atd podle basy aranže a vůbec podle toho jak chci aby to znělo. Někdy je fajn když kopák má pěknou špičku někdy zase chci abych ho moc neslyšel ale jen cítil atd. Akorát nepoužívám na kopák žádný hall jak ji psal ve svym článku jelikož mne přijde že soft reverby i s malim hallem udělaj z kopáku neposlouchatelnost. Možná to neumim jak s hallem na kopák pracuješ ty ? Dáváš ho jen na jeden kopák když používáš dva nad sebou nebo i na 909 ?

Rai
Příspěvky: 38
Registrován: 08 čer 2002 23:03

Příspěvek od Rai » 12 říj 2002 15:14

ECSON WALDES píše:Kopak z 909 (a klonu JoMoX/Drumstation) ma nejvetsi tlak ze vsech syntetickych Bass Drum, ten kopak je fantasticky navrhnutej. Ale je na nem prirozene co doladovat v EQ a Comp. - Rad 909 bdr kombinuju s poloakusticky sampl kopakem z elektro Drummachinu SCi Drumtraks, ma skvelou "tecku" a barvu!

Mam jeste moc rad dlouhej subbasovej Bdr z 808 s maximalnim casem DECAY, u toho jsem zjistil ze neni zapotrebi zadnych velkych frekvencnich osetreni - rek bych lepe je do nej nesahat :wink: Vybiram jen neco kolem 800 hz a lehce kolem 100 Hz (zalezi na jeho naladeny frekvenci)

---

Ale jen o zdrojich vhodnyho BDR zvuku jsem se tu bavit nechtel - protoze jen na tom BDR zdaleka nestoji - takze co provadite v EQ / COMP ? :D


Tak jsem koukal na ten tvůj článek kde ten hall na 909 popisuješ. Změnilo se něco od té doby nebo pořád používáš na 909 krátkej early hall ?
Používáte někdo soft reverb na Bdr ?

Uživatelský avatar
ECSON WALDES
Profesionál
Příspěvky: 1859
Registrován: 16 zář 2002 14:52

Příspěvek od ECSON WALDES » 14 říj 2002 13:27

pro RAI : na Bdr pouzivam budto lehkej early, a nebo ted se mi supr osvedcil kratkej ROOM hall na kterym nastavuju predelay cimz celej ROOM spozdim o par milisekund, to dava kopaku cas na to aby zaznel ve svy prirozeny "suchy" barve a pak se ve chvilce pripoji ROOM a da kopak do prostoru, Pak jsem jeste experimentoval s gateovanim hallu ktery ted na bici pouzivam nejvic, tzn, ze ho po nejaky dobe (podle potreby) hall zavru aby nemel u Bdr dlouhej chvost a nedelal dunivou mlhu..

+ u hallu ktery urcim pro BDR z pravidla na EQ potlacim lehce frekvence v ovlasti 50 a pak +/- 300 Hz, receno slovy frekvence ktery zvraznuji frekvence ktery na kopaku nechci slyset trochu vyberu cimz se mi Hall s Bdr sjednoti v jeden zvuk a posobi jako jedna barva to je klicovej bod u efektovani Bdr :arrow:

- ja mam rad kdyz se efekt stane soucasti efektovanyho zvuku (ze ty dve slozky pusobi jako jedna) a nenarusuje ho a je spise pocitovy. Podle me by efekty na bicich mely plnit svou ulohu (vytvaret prosor) ale nemely by bejt samostatne slysitelny, bici efektuju tak aby znely prirozene "suse" ale mely svuj prostor ve kterym se sjednoti a usadi.

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník » 14 říj 2002 14:05

ted zvucim neco pro juanitu, je to na vinil a basy raci drzim suchy, protoze stereo na basech je na vyhnilu tabu.

kazdopadne ted bojuju s jednou veci, mam tendenci pouzivat delsi attack na bici od 14ms do 30+ u kopaku a mozna tim naopak vytencuju, nevim libi se mi, ze potom vic "kousou", ale kdyz si poslechnu potom jiny nahravky, tak to maj vsichni vic "ctvereckovy".

ted vubec bojuju s basama (znova), nektery nahravky maj uplne obrovsky basy, ale pritom super pod kontrolou, zadny huceni... no a ja, kdyz uz si myslim, ze sem tam, tak po prvni sekunde reference je to v ....

matucha
Příspěvky: 5058
Registrován: 24 kvě 2002 19:30

Příspěvek od matucha » 14 říj 2002 14:07

to predchozi sem psal ja, kdyby to nekoho zajimalo ;-)

Phenn

Příspěvek od Phenn » 18 lis 2002 11:08

Zvuky TR-909 taky pomerne casto pouzivam,.hlavne kicky.
Jak pises ty,.jsou dost dobre postaveny,.
V poslední době je pouzivam,.skoro do vsech tracku,.
Staci trosku zmenit nastaveni efektů,.,a zni to jinak,. ale furt dobre.
__
Nevim jestli chceme oba docilit stejnyho zvuku kopa¨ku,. ale celkem se mi osvedcil Waves L1 Ultramaximizer,.+ Waves C1 Comp,..
Zni to uz celkem dunive,.,.ale jak jinak má znít techno .)

Uživatelský avatar
ECSON WALDES
Profesionál
Příspěvky: 1859
Registrován: 16 zář 2002 14:52

Příspěvek od ECSON WALDES » 19 lis 2002 13:06

V technu co jsem pozoroval se ted pouzivaji, kratky "sussi" kopaky ktery extremne kopou, a pod nimi jsou subbasovy steny nejakyho vetsinou nempriis melodickyho bordelu, ale zni to dobre a libi se mi to :)
Kopaky mam ale jako ty radej velky a pekne basovy, teda hlavne u rovny muziky, ale i
pres to vyzkousej pouzit tvrdej kratkej kopak a pod nim rozlozit bassovy veci, zni to taky moc dobre, takhle vlastne puvodne fungoval (funguje) Jungle.
909 Bassdrum je nadherne tvarnej coz je jeho hlavni prednosti :D

Phenn
Příspěvky: 8
Registrován: 19 lis 2002 21:59

Příspěvek od Phenn » 19 lis 2002 22:04

8)

Odpovědět