Muzete mi prosim nekdo vysvetlit jak se orientovat ve vysledcich modalni analyzy mistnosti? Tady je priklad jednoduche kalkulace.
Zajima me, co konkretne mi ta cisla mohou rict o moji mistnosti, co je spatne, co je dobre, jak to resit v beznych "domacich" podminkach. Matucha tohle pekne nakousnul ve svoji praci. Porad, ale nevim co vlastne mody jsou, proc je zle, aby se frekvence shlukovaly, jak tomu zabranit a tak. Tech otazek te trochu vic, tak predem dekuju kazde chytre hlave.
Akustika, modální analýza apod.
Mody sou rezonance v ty mistnosti... stojaty vlny, ktery vznikaj jako pulka, tretina, ctvrtina... atd velikosti ty mistnosti. Je to stejny treba jako ve fletne ti rezonuje sloupec vzduchu, tak v mistnosti to taky je, jenom vetsi a komplikovanejsi.
Tyhle vypocitany analyzy ti reknou priblizne, de muzou byt problemy/kde budou. Realne namereny rezonance se lehce lisej, protoze okna a dvere nemaj uplne 100% funkci steny/pevnost a poustej podstatne vic zvuku ven nez steny. To ma za nasledek, ze mistnost jakoby akusticky zvetsujou. Ale nejasej, nijak podstatne, dokaze to posunout mody o par Hz ale ne vic.
Pro teprv navrhovanou mistnost ti to muze rict, kde priblizne de cekat propady a kde rezonance. Bohuzel frekvencni krivka mistnosti jednoduchou kalkulaci udelat nejde. RPG inc maji na strankach room optimizer a speaker placement programky, tam to i v demo modu nejakou tu krivku vykresli i kdyz nezobrazi presne Hz, jenom jejich osu... da se to z toho trochu vycist.
Jinak optimalni by bylo, kdyby ty mody byly co nejvic u sebe rovnomerne po celym pasmu. Cim mensi mistnost, tim je to dole horsi (je tam min modu). Cim min modu, tim vic ten spodek vypada jako himalaje. Cim vic tech modu je, tim vic se "statisticky vyrusej" jako se to deje nad 300Hz, kde uz mody nedelaj zadnou neplechu.
Tyhle vypocitany analyzy ti reknou priblizne, de muzou byt problemy/kde budou. Realne namereny rezonance se lehce lisej, protoze okna a dvere nemaj uplne 100% funkci steny/pevnost a poustej podstatne vic zvuku ven nez steny. To ma za nasledek, ze mistnost jakoby akusticky zvetsujou. Ale nejasej, nijak podstatne, dokaze to posunout mody o par Hz ale ne vic.
Pro teprv navrhovanou mistnost ti to muze rict, kde priblizne de cekat propady a kde rezonance. Bohuzel frekvencni krivka mistnosti jednoduchou kalkulaci udelat nejde. RPG inc maji na strankach room optimizer a speaker placement programky, tam to i v demo modu nejakou tu krivku vykresli i kdyz nezobrazi presne Hz, jenom jejich osu... da se to z toho trochu vycist.
Jinak optimalni by bylo, kdyby ty mody byly co nejvic u sebe rovnomerne po celym pasmu. Cim mensi mistnost, tim je to dole horsi (je tam min modu). Cim min modu, tim vic ten spodek vypada jako himalaje. Cim vic tech modu je, tim vic se "statisticky vyrusej" jako se to deje nad 300Hz, kde uz mody nedelaj zadnou neplechu.
http://www.johnlsayers.com/phpBB2/viewtopic.php?t=2441
tady je treba dobre podana prostorova analyza modu a jejich dulezitosti pri hledani spravnych umisteni beden a mista poslechu.
tady je treba dobre podana prostorova analyza modu a jejich dulezitosti pri hledani spravnych umisteni beden a mista poslechu.