Bitová hlouhka a vz. frekvence zvukovky a Projekt CUbase

Ozvučení, nahrávání, mixáž a mastering
Odpovědět
flajtr23
Příspěvky: 16
Registrován: 20 bře 2012 00:09

Bitová hlouhka a vz. frekvence zvukovky a Projekt CUbase

Příspěvek od flajtr23 » 10 říj 2012 07:57

DObrý den, chci se zeptat jak je to s bitovou hloubkou a vzorkovací frekvencí, jestliže mám zvukovou kartu která podporuje 44 khz \ 16bit. Nastavím v cubasu projekt třeba na 96khz\32bit. Když přidávám do projektu audio stopy, tak se automaticky převádějí na 96khz\32bit, procesor počítá zvuk v těhle parametrech, no a pak když zvuk CUbase opouští směrěm na zvukovu, musí ho zase implicitně převádět na frekvenci a bitovou hloubku nastavenou na zvukovce pro reprodukci, tedy 44 khz \ 16bit. ???


Jestli jo tak při tom konečném převodu se přece musí hrozně snížit kvalita těch samplů, které jsou použity s nižší frekvencí a bit. hloubkou ne??? Oplatí se tedy pracovat s projektem, nastaveným na vyšší hodnoty než podporuje zvuková karta?

jo a hlavně se chci zeptat, jak je to s výkonem. Když je tady ten implicitní převod, jestli to nespomaluje nějak moc procák? Protože když se loadujou ty samply do projektu a převádějí se na projektové parametry, tak to docela trvá..

Uživatelský avatar
pavlii
Moderátor
Příspěvky: 3019
Registrován: 05 čer 2002 19:23

Re: bitová hlouhka a vz. frekvence zvukovky a Projekt CUbase

Příspěvek od pavlii » 10 říj 2012 08:10

Osobně bych nenastavoval samplovačku pro projekt jinou, než je nastavená jako pracovní pro zvukovou kartu (obvykle v jejím ovládacím panelu). Nikde jsem nezjistil, jak to Cubase dělá, ale předpokládám nějaký resampling v reálném čase a to já prostě nemám rád (není nad tím kontrola).

Co se týče bitové hloubky, tak je to jedno (interně se stejně jede ve 32bit float tuším). Fyzické rozlišení digitalizovaného audia tak nemá smysl "doplňovat" na větší počet bitů, protože se přesnost v detailech nezvětší (A/D převodník dodá informaci jen 16 bitovou například).

P.

Uživatelský avatar
Pytkin
Moderátor
Příspěvky: 21306
Registrován: 23 kvě 2002 16:23

Re: bitová hlouhka a vz. frekvence zvukovky a Projekt CUbase

Příspěvek od Pytkin » 10 říj 2012 09:00

flajtr23 : takto .. ked mas zvukovku 16bit/44.1 a das projekt 96kHz a 32bit , tak minumalne 2x viac zatazujes CPU a subory na disku ti zaberaju tiez 2x viac .. je to absolutny nezmysel ..

Uživatelský avatar
MDudas
Příspěvky: 2675
Registrován: 12 črc 2011 22:55

Re: Bitová hlouhka a vz. frekvence zvukovky a Projekt CUbase

Příspěvek od MDudas » 10 říj 2012 20:23

Skutocne, pri importe sa to prerata na 96kHz a ulozi.... a pri prehravani zase naspat na 44kHz (real-time).
Takze 2 prevody, ale o tu "obrovsku" stratu kvality by som sa az tak nebal - bud neni ziadna alebo len velmi mala.
(zrejme nebudes mat zdaleka tak kvalitny povodny signal, aby Ti ta strata vadila)
Kludne pracuj v 16-bit/44kHz - mimo studio je to UPLNE postacujuce.
Skor sa sustred nato, aby si mal zdroj signalu co najlepsi.

Este poopravim pytkina - ak prevedies 16bit/44kHz na 32bit/ 96kHz tak budes mat vyrazne viac nez 2x tolko dat...
aj ked CPU bude zatazene mozno iba 2x viac.

flajtr23
Příspěvky: 16
Registrován: 20 bře 2012 00:09

Re: Bitová hlouhka a vz. frekvence zvukovky a Projekt CUbase

Příspěvek od flajtr23 » 10 říj 2012 21:17

Mdudas: no tak dvakrát víc bitů a cca dvakrát víc vzorků tzn. 4krát víc dat. Tak to je?

Uživatelský avatar
Pytkin
Moderátor
Příspěvky: 21306
Registrován: 23 kvě 2002 16:23

Re: Bitová hlouhka a vz. frekvence zvukovky a Projekt CUbase

Příspěvek od Pytkin » 10 říj 2012 23:22

ja som to zle napisal .. myslel som to tak , ze 32bitove wavy zaberaju 2x tolko miesta ako 16bitove .. samozrejme 96khz im zase zvacsi .. ja by som odporucil robit 24bit/44.1kHz , ako kazdy bezny clovek ..

flajtr23
Příspěvky: 16
Registrován: 20 bře 2012 00:09

Re: Bitová hlouhka a vz. frekvence zvukovky a Projekt CUbase

Příspěvek od flajtr23 » 11 říj 2012 09:25

Ok kluci dík za rady. Já jen, že si dost hraju s pluginama a dost zvuk "ničím" opracovávám. layeruju atd. a někde jsem tu že pro takové míchání je lepší pracovat ve vyšších bitech a vzor frekvenci....


Ještě jestli náhodou nemáte nějaký dobrý odkaz na čtení o výhodách 32bit float výhodách a tak ?

Uživatelský avatar
Pytkin
Moderátor
Příspěvky: 21306
Registrován: 23 kvě 2002 16:23

Re: Bitová hlouhka a vz. frekvence zvukovky a Projekt CUbase

Příspěvek od Pytkin » 11 říj 2012 09:31

32bit float na disku nic neprinasa.. len vtedy keby si chcel ist nad nulu .. 32bit float je 24 bit mantisa + 8 bit exponent .. cize presnost , kym ides do nuly je rovnaka .. alebo teda by to bolo dobre , keby si robil so slabuckymi signalmi .. trebars -90dB .. tak tam by si mal akoze vyssiu presnost .. ale naco by to bolo dobre ?? ak sa drzis normalne do nuly , tak je subor 32bit uplne zbytocny ..

flajtr23
Příspěvky: 16
Registrován: 20 bře 2012 00:09

Re: Bitová hlouhka a vz. frekvence zvukovky a Projekt CUbase

Příspěvek od flajtr23 » 11 říj 2012 11:20

AHa, já právě viděl pár tutoriálů, kde ti producenti vypalovali některé kanály do červeného( nad nulu), ale myslel jsem, že to akorát na té nule prostě má limiter a co jde nad ní, se prostě clipuje... Tudiž mi není moc jasné, k čemu je přesnost nad nulou, když si myslím, že se to prostě uřeže ????

Uživatelský avatar
Pytkin
Moderátor
Příspěvky: 21306
Registrován: 23 kvě 2002 16:23

Re: Bitová hlouhka a vz. frekvence zvukovky a Projekt CUbase

Příspěvek od Pytkin » 11 říj 2012 11:39

no prave ten floating point ti umozni ist nad nulu ..

Odpovědět