Cut Off 16Khz

Ozvučení, nahrávání, mixáž a mastering
Odpovědět
Lymit
Příspěvky: 33
Registrován: 26 lis 2007 16:27

Cut Off 16Khz

Příspěvek od Lymit » 28 pro 2007 21:36

Ahoj, chci se zeptat jaký má význam odstranění frekvencčního pásma nad 16 khz? Při Freq. analýze některých songů zjištuji, že někdo to ořezává a jiný ne. Nevím proč se to dělá, a jak je to pro výsledný sound zásadní.??? díky za odp..

hondzykk
Příspěvky: 174
Registrován: 21 bře 2007 10:05

Příspěvek od hondzykk » 28 pro 2007 21:39

možná proto že to člověk neslyší? já nevim spíš hádám tak mě nebijte

Uživatelský avatar
Ondra P.
Příspěvky: 2028
Registrován: 24 črc 2002 21:30

Příspěvek od Ondra P. » 28 pro 2007 21:44

nejspis proto protoze to byl nejaky master pro Vinyl... tam se reze cca po 25hz a nad 16khz... je to kuli tomu ze to vinyl nezahraje....

Uživatelský avatar
Cyril
Příspěvky: 5626
Registrován: 26 říj 2004 12:55

Příspěvek od Cyril » 28 pro 2007 21:45

Kdysi se to tu resilo, byly nazory, ze u klubovy tanecni elektronicky hudby muzou bejt nekdy frekvence nad nejakych tech 15-16 khz neprijemne rezavy pro usi a tak je nekdo odrezava (DJ Rai napriklad)... U hudby urceny k poslechu doma bych to asi nedelal a zvlast ne u akusticky. I to co clovek nevnima vedome na nej pusobi...
Grafický design – http://www.cyrilkriz.cz (velmi rád navrhnu tiskoviny pro kapely, producenty a studia)

Uživatelský avatar
ECSON WALDES
Profesionál
Příspěvky: 1859
Registrován: 16 zář 2002 14:52

Příspěvek od ECSON WALDES » 28 pro 2007 22:40

Blbost. Strmej LPF filtr se pouziva k odrezani vejsek jen pri řezu vinylu, protoze pokud se dejou velky energie na vejskach, ovlivnuje to kvalitu rezu. To je jedinej duvod. Jinak rezat vejsky je nesmysl. Kvalitni mix je naopak na vejsky bohatej, to co je treba hlidat jsou subbasy, ale i to je problem spis jednotlivejch stop pri samotnym mixu nez az pri finalnim stero vystupu. Pokud je dobrej mix ani pri masteringu neni potreba nadmiru uzivat HPF flitry.

.

matucha
Příspěvky: 5058
Registrován: 24 kvě 2002 19:30

Příspěvek od matucha » 28 pro 2007 22:50

anebo analyzujes mp3

vyznam to pasmo ma, mp3 je typicka tim, ze tohle pasmo budto uplne vynechava nebo tam ma jenom nejakej bordel... to je hodne slyset na lepsich aparaturach... i hodne dobry mp3 furt znej trochu zakulacenejc/nezaostrene a nemaj nejvyssi vejsky a nemaj je pevny a zaostreny

Lymit
Příspěvky: 33
Registrován: 26 lis 2007 16:27

Příspěvek od Lymit » 29 pro 2007 00:14

díky za info s tím vinylem mi to dává smysl. jinak jsem analyzoval Wave co šlo přímo z masteru ke mně. o Mp3kách to vím...

matucha
Příspěvky: 5058
Registrován: 24 kvě 2002 19:30

Příspěvek od matucha » 29 pro 2007 02:16

no ale kazdopadne nektery prevodniky muzou zavirat lehce vejsky tesne pod 20kHz a ten filtr muze byt videt uz nekde treba na 18kHz

nekdy taky muzou bejt ty extremni vejsky uz jenom nejakej hnus a na mastru tomu muze pomoct treba filtr na 18kHz, kterej to zmekkci... ale jinak neni opravdu duvod rezat nezkresleny vejsky az nahoru jsou super

Acid Punk
Příspěvky: 2444
Registrován: 23 srp 2006 19:55

Příspěvek od Acid Punk » 29 pro 2007 14:47

rastis píše:teraz asi budem dost OT ale povedal by som, ze to, preco nam zneju stare nahravky z LP ovela lepsie, ako z CD nie je debata LP vs. CD, ale to, ze tie stare nahravky sa na CD reedicie remastruju. a to je ten pruser. X krat som pocul CD niecoho, co poznam aj z LP a z toho CD to bol vacsinou nalesteny a natlaceny GRC. tolko moj nazor na "lepsie hrajuce platne" :)
Jo v tomhle me dostal treba Hendrix a zaznam z Woodstocku, desky a prvni CD maji takovy trochu sesly hrejivy zvuk je poznat ze zaznamova technika byla poplatne sve, zatimco reedice komplet koncertu z Woodstocku (skoro pulka skladeb navic a zadny falesny jasot milionoveho davu) zni uplne soucasne jako by to ten hendrix nahraval na dnesni digi 8mistopak .. je tam tak velky rozdil ve zvuku ze to beru jako dve ruzna alba.

Ale zase treba u Beatles, rozdil ve zvuku napr. z Bulharskych desek VS Rane CD VS dnesni remastery mi ani moc neprijde. I kdyz je teda fakt ze u tech remixovanych beatles co vysli naposledy je dost poznat kdy tam je original vintage reverb a kdy studeny digitalni reverb coz trosku kazi dojem :)

radek_p
Příspěvky: 232
Registrován: 31 srp 2006 17:37

Downsampling?

Příspěvek od radek_p » 29 pro 2007 18:27

matucha píše:no ale kazdopadne nektery prevodniky muzou zavirat lehce vejsky tesne pod 20kHz a ten filtr muze byt videt uz nekde treba na 18kHz
Taky by se to dalo podobne zduvodnit downsamplingem (pokud se nahrava/mixuje na vyssi frekvenci nez 44.1kHz a na zaver se downsampluje na 44.1 kHz). Jako prvni krok toho downsamplingu se muze pouzit LPF, kvuli antialiasingu. Automaticky to je napr. zaskrtnute v dialog boxu "Resample" v SoundForge. A samozrejme zadnej filtr (ani digitalni) neni uplne strmej, resp. extremni strmost s sebou nese zase jiny negativa. Pokud by takovy antialias filtr vyrazne zasahoval na 16 kHz, tak to je asi neco spatne, ale mohla by to byt treba nejaka stopa k vysvetleni dotazu ...

Lymit
Příspěvky: 33
Registrován: 26 lis 2007 16:27

Příspěvek od Lymit » 02 led 2008 21:54

díky všem....

Odpovědět