Efekt při mixu na kytaru
Efekt při mixu na kytaru
Ahoj při nahrávání zkreslených metalových kytar se mi jeví dost suché. Jakým efektem bych je mohl oživit namastit zmohutnit - aby ale zůstaly konkrétní čitelné a nerozmazaly se?
Kytary jsou dost rychlé - klasicky double - levá pravá.
Děkuji za odpověď. Mirek
Kytary jsou dost rychlé - klasicky double - levá pravá.
Děkuji za odpověď. Mirek
Re: Efekt při mixu na kytaru
podla mna na to nie je efekt, ktory to zmohutni.
- musi to byt precizne a presne zahrane, cim lepsia hra pravej ruky, tym menej skreslenia to potrebuje (aj v metale to plati)
- dobry aparat, dobre odsnimany, pripadne dobra simulacia aparatu
- EQ, nie moc pridavat, skorej kade tade vyrezavat, povyhladavat problematicke frekvencie a poodstranovat
- spravne porobit spodne pasmo kopak / basa / gitary, aby sa neprekryvali, ale doplnali
- casto sa pouziva vrstvenie - viacej razy sa ponahrava to iste cez seba, moze sa to potom rozne ekvalizovat a posuvat po stereopanorame, ale v zaklade by mal gitarovy part fungovat aj nevrstveny ...
- musi to byt precizne a presne zahrane, cim lepsia hra pravej ruky, tym menej skreslenia to potrebuje (aj v metale to plati)
- dobry aparat, dobre odsnimany, pripadne dobra simulacia aparatu
- EQ, nie moc pridavat, skorej kade tade vyrezavat, povyhladavat problematicke frekvencie a poodstranovat
- spravne porobit spodne pasmo kopak / basa / gitary, aby sa neprekryvali, ale doplnali
- casto sa pouziva vrstvenie - viacej razy sa ponahrava to iste cez seba, moze sa to potom rozne ekvalizovat a posuvat po stereopanorame, ale v zaklade by mal gitarovy part fungovat aj nevrstveny ...
Re: Efekt při mixu na kytaru
Zastávám stejný názor jako rastis. To mohutné na metalové kytaře udělá správné vyřešení basové složky mixu, tzn. napojení kopáku/basy/kytary. Já osobně se snažím nahrát metalovou kytaru pokud možno úplně bez vlivu místnosti ("nejsušší") za pomocí paravanů apod. Zároveň chci mít kytaru plnou středů... Chybějící informaci už nijak nenahradíš. Nemám dobré zkušenosti s reverbem na metalové kytaře. Alespoň ne v rychlém deatmetalu...
Co se týče zkreslení, tak skutečně méně je zde více. Já osobně si zkreslení nastavuji tak, aby mi z kytary pohodlně lezly flažolety (které používám ve hře často). Když nahraješ jednu přegainovanou kytaru vpravu a druhou přegainovanou kytaru vlevo, tak výsledek může být takový rozplizlý a bez koulí, bez šťávy...
Kdysi jsem laboroval s nahráváním stereo roomu kytar přes overheady bicích, ale to bylo do pomalejších věcí, kde jsem to nakonec myslím použil.
Pak je taky důležité náběry kytar zfázovat (nabíráš-li je na vícero mikráků), ale to asi víš...
Co se týče zkreslení, tak skutečně méně je zde více. Já osobně si zkreslení nastavuji tak, aby mi z kytary pohodlně lezly flažolety (které používám ve hře často). Když nahraješ jednu přegainovanou kytaru vpravu a druhou přegainovanou kytaru vlevo, tak výsledek může být takový rozplizlý a bez koulí, bez šťávy...
Kdysi jsem laboroval s nahráváním stereo roomu kytar přes overheady bicích, ale to bylo do pomalejších věcí, kde jsem to nakonec myslím použil.
Pak je taky důležité náběry kytar zfázovat (nabíráš-li je na vícero mikráků), ale to asi víš...
Re: Efekt při mixu na kytaru
Díky za odpovědi, a ještě mě hlavně zajímalo jaké použít na kytary efekty kvůli prostoru aby nebyly úplně vepředu. A zda nedoporučíte nějaké konkrétní pluginy. Děkuji
Re: Efekt při mixu na kytaru
Na prostor reverb a/nebo delay. Pouzij cokoliv co ti bude znit dobre. Do rychleho metalu na rytmickou kytaru bud vubec nebo malo. Na sola zpravidla kombinace delaye a reverbu. Kdyz sem das ukazku, tak se da poradit neco konkretniho. Ale to jak budou znit vpredu/vzadu zalezi i na pomeru k ostatnim vecem v mixu a jejich ekvalizaci, dynamice, umisteni ve stereu atd.
hudba http://www.martinlinda.cz, práce http://www.cinemax.cz
Re: Efekt při mixu na kytaru
Jen skromná poznámka: pokud jde o beglajty, čím víc vrstvíš kytary, tím víc to měkne, obzvlášť u zkreslenejch kytar. Klíčovej fígl je nahrát tu kytaru rovnou co nejlepším vymazleným mastným zvukem a nemyslet si, že se to pak "nějak dobarví". Za další: čím lepší kytarista, tím lepší výsledek, protože kromě vlastního zvuku hodně záleží na dobrý technice zahrání, na tvorbě tónu z ruky. U ABB když jsme potřebovali metalovou stěnu, nechával jsem to na Mirkovi Machovi (já jsem spíš bluesovej), kterej to většinou jen dvojil L/R a protože hraje naprosto přesně a má typickej zvukovej vkus, bylo to mohutný až dost. Jakmile by se na to ale zavěsil hall nebo chorus, změkne to. Co někdy, ne vždy, docela funguje, je kraťoučkej agresivní delay a případně citlivá komprese která ponechá ty špičky, aby se nevyhladila agrese. Další věc: dobře umístěný basy aby ta kytara pumpovala, ale aby se nepožírala s basou nebo kopákem. Neměly by bejt frekvenčně moc nízko. Zkus třeba najít nějakou nahrávku, která se ti líbí a kde zazní samotný kytary, a prohnat to analyzérem, abys viděl kde to má boule, speciálně si všimni těch krajních frekvencí.
Rošky
Re: Efekt při mixu na kytaru
OK díky, šlo mi hlavně o to, že když nahraju rychlou agresívní kytaru 2x L/P , tak se mi to zdálo prostorově hodně suchý, moc přímo na držce, tak jsem to chtěl trochu nějak právě prostorově obarvit při zachování srozumitelnosti a dravosti.
Re: Efekt při mixu na kytaru
pri tychto gitarach to prave byva "přímo na držce". cim viac sa to bude priestorovat, tym to bude rozmazanejsie a menej uderne. aj v 80-tych rokoch, ked stare thrash / death metalove nahravky byvali utopene v reverboch, gitary zvacsa byvali reverbovane este najmenej z toho ... ako bolo spominane, priestory na takychto gitarach, ked uz sa riesia, tak kratucke delay, early reflection na reverboch a podobne ..
Re: Efekt při mixu na kytaru
Díky za odpověď. A máte typ na nějake konkretni nastaveni kratkeho delaye ?
Re: Efekt při mixu na kytaru
"Kytary jsou dost rychlé" ... co s nimi asi tak spravi kratky delay ? podla mna nic dobre. treba skusit, ale tip na nastavenie nemam. co najmenej, takmer vobec alebo radsej uplne vobec, to je moj tip 

Re: Efekt při mixu na kytaru
Inak neuvádzaš ako vlastne gitaru nahrávaš... Micom z apca? DI+simulácie? Už keď je input suchý, bohviečo s tým nespraví ani delay ani reverb a možno treba hľadať príčinu už v samotnej nahrávke, zdroji zvuku
Re: Efekt při mixu na kytaru
jeden dost pouzivany trik jak dosahnout hutny kytary je ten samy kytarovy riff (linku) nahrat ruznymi kytarami nebo pres ruzne ampy. Kdyz si hodis do google "mixing metal guitars" tak ti vyjede spousty zajimavych videi jak na to, pak je to jen o tom co z toho pouzijes protoze tech zpusobu je opravdu hodne a jak uvidis tak existuji nektere postupy jejichz pouziti je v podstate identicke jako napriklad pouzivani multiband kompresoru na cca 400Hz-1k ect... .
priklad
priklad
Re: Efekt při mixu na kytaru
OK Díky, podívám se.