

Takže ted k mému dotazu


S pozdravem začínající amatérský recordingmaster. Předem děkuji za odpověď

Jednak zalezi jaky, jednak taky jeho nastaveni a umisteni v retezci. Nekdy se vyplati ho dat pred ekvalizaci, ale v mnoha pripadech je podel me lepsi dat ho za ekvalizer, na kterem si malinko stahnu telo hlasu (zalezi, ale muze byt nekde mezi treba 200Hz az po dejme tomu 600Hz) ktere ma v sobe hodne energie, pak compressor (zalezi na materialu, ale neprehnat to v tom smyslu, ze zbavis material dynamiky) a pak zase telo trochu pridat. Hodne energie se tedy do hlasu vrati, ale je pod kontrolouNa zpěv použiju kompresor...
Nekdo na deeser neda dopustit (ti co pracuji s paskou si asi ani nevyberou) , nekdo (ti, kteri pracuji v DAW) radeji problematicke casti materialu nastrihaji, hodi do nove stopy a tu pak mohou jednak ekvalizovat a taky pracovat s jeji hlasitosti, pripadne dynamikou....deeser...
Ekvalizace, jednak viz vyse, ale k vyskym frkvencim, ty ti prave rozhoduji o tom, jak je to smooth. To asi musis citit, to si nevyberes, ale nezapomen, ze o tom, jak ty vysoke frekvence vyzni muze rozhodnout taky saturace/distortion/overdrive, ktere k originalnimu materialu primichas. Tu spinu, ktera vysoke frekvence uhladi muzes dostat treba ze zkopirovane stopy, kterou dle potreby zekvalizujes, abys treba dostal overdriveovany zvuk spise z nizsich frekvenci, ne z vysokych. Vyslednemu zvvuku treba uriznes spodky, protoze chces spinu jen do vyssicj frekvenci, jelikoz si spokojeny s pevnosti tela hlasu u originalni stopy. Jen jeden tisice z postupu......ekvalizaci...
vidis, a pro me je rever jen takovy icing... Daleko vice tuku dostaves z delaye, ktery muzes treba komprimovat, aby se ti moc nemichal do cisteho zvuku a vyskakoval jen v tizsich pasazich. Nebo ho nemusis komprimovat, ale muzes ho modulovat, stejne jak muzes primichat zase zkopirovanou stopu na kterou das modulaci. Hodne se pouziva treba chorus, ale zalezi na pluginu/krabici. Reverb pak vnimam jeko polevu na dortu......a trochu reverbu...
Cokoli pro dany matros funguje. Ale ja bych mastering nechal profikum, popripade na cely trak, kdyz si ho delas sam. Abych pravdu rek, nevim, jak to s tim masteringem myslis......pak na finální mastering dám limeter a tím je pro mě hotovo...
Koukam, ze zvuk si umis vycistit, tak to je zaklad. Pro to hladke zabarveni bych doporucoval si pohrat s tou saturaci a modulaci formou primichavani techto navic zekvalizovanych stop k cistemu zvuku. Velmi mnoho profesionalu si hraje taky s ruznymi waveshapery a Lo-fi efekty, ci bitcrushery, ktere taky muzou dat hlasu hrubsi zrno, ale kdyz se pimichaji jen lehce, vysledkem je paradoxne hladsi material. Neco jako dightering. Spetka ke spetce, troska k trosce a vysledek je pak radikalne jiny. Ta hutnost s Reverbem moc neprichazi. To maso tam musis nacpat jinak. Je to disciplina sama pro sebe, ta uprava hlasu. Tady ta moje rada je uplny prd v porovnani, klik k tomu najdes materialu na netu. Me nejvice v premysleni o zvuku ovlivnuje rubrika Inside the track, nebo Mix rescue v Sound on Sound, kteru uz roky kupuju. Jsou tam fajn figle a postupy. ice spis v kostce, ale pro inspiraci je to fajn....že sice můj zvuk je čistý, bez bordelu, ale chybí mi tam takové hladké zabarvení...
Viz Amorph, jeste ale dodam, ze je hromada freecek. Najed si treba na KVR (http://www.kvraudio.com/q.php) a vyzkousej nejake zdarma. Jsou tam vsechny mozne. Ja jsem treba velky fanda waveshaperu. Kolikat se ti posta o na gainu ne uplne zavislou distorzi a velmi prirozenou na materialu zavislou ekvalizaci. Na layering v kombinaci s modulaci ci/a ekvalizaci super...MatějNemiNemec píše:Mohu ještě poprosit o trochu podrobnější popsání těchto výrazů? : crusher, waveshapery a Lo-fi efekty, bitcrushery. Pracuji v Cubase 5. Je možné to tam nalézt? Nebo naleznu to někde jako plugin ke stažení ?