El. kytary - vsrtvit ? nevrstvit ?

Ozvučení, nahrávání, mixáž a mastering
rastis
Příspěvky: 2883
Registrován: 27 úno 2005 21:23

El. kytary - vsrtvit ? nevrstvit ?

Příspěvek od rastis » 22 dub 2008 14:34

zaujimaju ma nejake nazory a postrehy, ak ma niekto skusenosti s tocenim tvrdych skreslenych gitar.

ja mam s vrstvenim iba malo skusenosti - ale vypozoroval som, ze tato metoda pomerne unifikuje zvuk a straca sa pri nej charakter samotneho aparatu. mam pocit, ze to je dost pocut aj na niektorych profi amickych nahravkach zo sucastnosti - ze tie gitary sice vlacuju, ale su u kazdej kapely stejne.

par razy som zacul od ludi, co taketo kapely tocievaju u nas nazor, ze si ale bez vrstvenia nedokazu predstavit to tocit. pritom ja by som mozno dal aj ruku do ohna (mozno by som o nu prisiel :) ), ze mnohe sucasne dobre natocene kapely vrstvene gitary nemaju - ze je to len jeden amp a viacej majkov, pripadne viacej roznych boxov... ale neduplovane v ramci jedneho kanalu...

ake mate nazory vy ?

dik.

rastis
Příspěvky: 2883
Registrován: 27 úno 2005 21:23

Příspěvek od rastis » 22 dub 2008 14:35

a ked teda vrstvit, tak na co dbat a coho sa snazit vyvarovat ?

Uživatelský avatar
Amorph
Moderátor
Příspěvky: 4612
Registrován: 24 lis 2005 22:22

Příspěvek od Amorph » 22 dub 2008 14:44

no ja bych rek, ze vsechno je mozny:) Asi zalezi, co od toho chces. Numetal vrstvit do aleluja, ska nerstvit vubec. Blending vice mikraku a boxu se pouziva, ale je to imho hodne prace s posouvanim faze a nekdy to ani vyresit uspokojive nejde. Pripadne vzit ruzne tejky z ruznych aparatu/mikraku.

Uživatelský avatar
Cyril
Příspěvky: 5626
Registrován: 26 říj 2004 12:55

Příspěvek od Cyril » 22 dub 2008 14:44

Grafický design – http://www.cyrilkriz.cz (velmi rád navrhnu tiskoviny pro kapely, producenty a studia)

rastis
Příspěvky: 2883
Registrován: 27 úno 2005 21:23

Příspěvek od rastis » 22 dub 2008 14:46

Amorph píše:...Numetal vrstvit do aleluja, ska nerstvit vubec...
mal som na mysli tvrde skreslene gitary - thrsh, HC, death...

inak prave tie MTV numetalove kapely maj zvuk jedna jak druha - pomaly nerozoznatelna jedna od druhej.

rastis
Příspěvky: 2883
Registrován: 27 úno 2005 21:23

Příspěvek od rastis » 22 dub 2008 15:01

Amorph píše:...Blending vice mikraku a boxu se pouziva, ale je to imho hodne prace s posouvanim faze ..
takto sa mi "neosvedcilo" v podstate klasicke snimanie dynamikou zblizka + kondikom zdialky... tolko som tie stopy medzi sebou posuval a vypocitaval cez rychlost zvuku casy, az som pri tom uplne ohluchol a prestal rozoznavat. nakoniec som kondik zrusil a nechal iba klasicku dynamiku :) nehovorim, ze zla metoda, len dlha cesta k vysledku.

teraz tocim zase tvrdsiu vec a zvolil som cestu na jeden kanal 1 aparat a 2 rozne boxy (2x12" + 4x12") - 2 dynamiky zblizka. obe v rovnakej vzdialenosti od repraku, takze casove veci problem nerobia - a obe iinac napolohovane. s vysledkami som velmi spokojny, chalani tiez (mali 2 rozne flaskove Laney do tej istej kombinacie boxov). akurat maju so sebou cosi ako producenta, ktory ich trochu usmernuje a picuje do veci. a ten by strasne vrstvil a vrstvil - chalani maju des, lebo su radi, ze si to zahrali unisono 2 gitary jeden krat, ne este znova triafat to iste. mne sa do toho tiez az tak neche, tak aspon vyzvedam od skusenejsich nazory...

vasek
Příspěvky: 1864
Registrován: 11 úno 2005 12:04

Příspěvek od vasek » 22 dub 2008 15:01

Ta otázka je tak jednoduchá, že vůbec nevím, jak by měla znít odpověď. :) Důležitý je ale určitě to, že všechny ty vrstvící fligny fungujou jen v případě, že je to dobře a hlavně rytmicky přesně nahraný.

nooly
Příspěvky: 566
Registrován: 12 pro 2004 17:27

Příspěvek od nooly » 22 dub 2008 15:35

ja vrstveni rad, ale delam to specificky, nahraju clean kytaru a nasledne jdu experimentovat. vyberu si nekolik SW zkresleni, ktere se mi libi a zkusim je hodit pres sebe. pritom peclive ekvalizuju, aby z toho lezlo co chci... tohle delam hlavne kdyz chci opravdu hutny a tlusty zvuk kytary, vicemene ale proto, ze toho vetsinou nejsem schopny docilit jednim jedinym zkreslenim...

rastis
Příspěvky: 2883
Registrován: 27 úno 2005 21:23

Příspěvek od rastis » 22 dub 2008 15:58

nooly - tak hej, SW je vzdy dost dietny zvuk proti lampacu a velkemu boxu.

Zazy
Příspěvky: 73
Registrován: 24 čer 2004 23:08

Příspěvek od Zazy » 29 dub 2008 18:23

Ahoj Rastis,

tak s tímhle se trápí snad každý :-) Co se týče rovnice, tak tu tady dávám všanc. Nejčastěji ji používám, když natáčím kopák dvěma mikrofony (jedním vevnitř, druhým vně):

xs = (fs*s)/vs fs je vzorkovací frekvence
s je vzdálenost membrán mikrofonů v metrech(noste
do studia metr :-)
vs postupová rychlost zvuku v metrech za sekundu
(při 21 stupních celsia je 343.6 metrů za sekundu

Dostaneš výsledek vzdálenosti v samplech


Co se týče snímání kytarového boxu, tak se mi po několika experimentech osvědčilo:

1 dynamiku standardně - tedy kolmo na konus v ose reproduktoru (např.
SM57 na horní pravý reproduktor)
1 kapacitní velkomembránový klidně přímo do osy reproduktoru (např.
AGK C3000 na levý dolní reproduktor). Zde je ještě dobré zapnout
útlum již na mikrofonu.

Vzdálenosti mikrofonů od reproduktorů jsou shodné.

Zpravidla je také nutné u jednoho z mikrofonů otočit fázi (Někteří výrobci aparátů to dělají - např. Messa)

Zajímavého výsledku pak můžeš dosáhnout, když například signál z kapacitního mikrofonu komprimuješ, nebo když výsledný zvuk proženeš nějakou páskovou emulací...

Nicméně nejvíc platí rovnice dobrý kytarista + dobrá technika hry + dobrá kytara + dobrý kabel + dobrý aparát atd... :-)

Kdyby Tě zajímal výsledek, mohu poslat krátkou ukázku

rastis
Příspěvky: 2883
Registrován: 27 úno 2005 21:23

Příspěvek od rastis » 29 dub 2008 19:46

jasne, posli ukazky.

ja som nakoniec chalanov dohnal k navrstveniu, ale neni to celkom ono. zvuku to pomohlo, zneje to modernejsie (a unifikovnejsie :), ale jak sa snazili, tak sa snazili, 100% identicky to nezahrali. uplne ich chapem, ja by som si na tom tiez lamal zuby :) vo vysledku sa obcas okrem rozdvojeni objavuju kadejake flange efekty a pod. nie casto, ale pocut.

natocil som to na tie iste bedne s tymi istymi mikrofonmi bez zmeny pozicie, iba som vymenil zosilovace, aby som sa vyhol hrebenovym filtrom a pod...

skratka je to strihania a strihania...

inak sa mi javi cosi, ze som tu cital ze napriklad ProToolsy LE maju nejaku funkciu, ze ked maju byt 2 stopy identicke, tak sa dokaze do istej miery 1 zrovnat podla druhej ? dobre citam alebo si len vymyslam ?

Uživatelský avatar
kexik
Příspěvky: 12152
Registrován: 08 bře 2004 13:43

Příspěvek od kexik » 29 dub 2008 20:11

ciste pre poriadok, c3000 nie je kondenzatorovy mikrofon ale elektret s dvomi kapslami, velkou hyperkardioidou a malou omni; pri zapojeni ako kardioida funguju obe a mikrofon ma dost nizke SPL na basoch... dost podivna zalezitost, imho

Wohma
Příspěvky: 1656
Registrován: 05 říj 2007 08:30

Příspěvek od Wohma » 30 dub 2008 00:05

Jen k tomu univerzalnimu a uniformnimu zvuku u Nu a HC kapel - podle me to bude spis tim, ze tyhle kapely hrajou s gainem vytocenym na max (a kolikrat jeste vic :D), pak se dost ztraci charakter kytary a kolikrat i ampu... Mimo to neni zas takova nabidka opravdu hi-gain aparatu a myslim, ze krome Peavey s 6505/5150, M/B s Rectifierama a zesikama od ENGLa se toho moc jineho v beznych studiich nevidi (aspon co se tyce hi-gainu) a interpreti samotni moc nemivaji Kranky, Diezely apod. (a kdyz jo, tak je to vetsinou i poznat :))

ja osobne toho moc nahrano nemam, ale jelikoz mam v kapele jen jednu kytaru, ktera kombinuje rhythm a lead hru, tak nektere pasaze zdvojuju klasickym hard panningem, nektere nechavam byt. A na podkresovky davam jeden tejk sola. Zkousel jsem nahravat na vic mikrofonu, ale ten zvuk pak nejak ztracel na pruraznosti a ani se mi prilis nelibil barvou.

Uživatelský avatar
Cyril
Příspěvky: 5626
Registrován: 26 říj 2004 12:55

Příspěvek od Cyril » 30 dub 2008 09:36

Ja tomu neverim, ze hrajou s gainem na max...

mimochodem, hral jste nekdo na Bogner Uberschall?
Grafický design – http://www.cyrilkriz.cz (velmi rád navrhnu tiskoviny pro kapely, producenty a studia)

vasek
Příspěvky: 1864
Registrován: 11 úno 2005 12:04

Příspěvek od vasek » 30 dub 2008 14:46

Gain na max je imho blbost... Řekl bych, že je to daný požadavkem obecnýho vkusu - prostě určitej zvuk kytar je teď v módě a za 30 let budou říkat "jj, to je zvuk první dekády 2xxx nebo tak nějak...

Odpovědět