Ahoj Rastis,
tak s tímhle se trápí snad každý

Co se týče rovnice, tak tu tady dávám všanc. Nejčastěji ji používám, když natáčím kopák dvěma mikrofony (jedním vevnitř, druhým vně):
xs = (fs*s)/vs fs je vzorkovací frekvence
s je vzdálenost membrán mikrofonů v metrech(noste
do studia metr
vs postupová rychlost zvuku v metrech za sekundu
(při 21 stupních celsia je 343.6 metrů za sekundu
Dostaneš výsledek vzdálenosti v samplech
Co se týče snímání kytarového boxu, tak se mi po několika experimentech osvědčilo:
1 dynamiku standardně - tedy kolmo na konus v ose reproduktoru (např.
SM57 na horní pravý reproduktor)
1 kapacitní velkomembránový klidně přímo do osy reproduktoru (např.
AGK C3000 na levý dolní reproduktor). Zde je ještě dobré zapnout
útlum již na mikrofonu.
Vzdálenosti mikrofonů od reproduktorů jsou shodné.
Zpravidla je také nutné u jednoho z mikrofonů otočit fázi (Někteří výrobci aparátů to dělají - např. Messa)
Zajímavého výsledku pak můžeš dosáhnout, když například signál z kapacitního mikrofonu komprimuješ, nebo když výsledný zvuk proženeš nějakou páskovou emulací...
Nicméně nejvíc platí rovnice dobrý kytarista + dobrá technika hry + dobrá kytara + dobrý kabel + dobrý aparát atd...
Kdyby Tě zajímal výsledek, mohu poslat krátkou ukázku