Fazovani odposlechu pri ozvuceni
Fazovani odposlechu pri ozvuceni
Ptal jsem se na to uz na sousednim serveru ale tam me nikdo zatim kvalifikovane neodpovedel. Sem chodi taky par lidicek sikovnejch na ozvuceni (JJ, Shagy atd) takze treba budou vedet:
Resili jste nekdo nekdy jak spravne ma byt fazove mikrofon vs. odposlech vs. PA ? Pokud jsou odposlechy tak nahlas ze hraji z jeviste (znate sami jak jsou nekteri muzikanti v tomto smeru narocni a jinak to nejde) a tim padem je preslech do hlediste, nemely by mit otocenou fazi ? Nebo je to blahovost nebot stoji stejne o dobre (napriklad) dva metry dal ... ?
Resili jste nekdo nekdy jak spravne ma byt fazove mikrofon vs. odposlech vs. PA ? Pokud jsou odposlechy tak nahlas ze hraji z jeviste (znate sami jak jsou nekteri muzikanti v tomto smeru narocni a jinak to nejde) a tim padem je preslech do hlediste, nemely by mit otocenou fazi ? Nebo je to blahovost nebot stoji stejne o dobre (napriklad) dva metry dal ... ?
Freelance zvukař, uživatelská a prodejní podpora u Audiopro s.r.o.
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz
Možná trošku offtopic...: Já dneska ve sboru při chvalách (hraju na baskytaru) na rozhlasové bohoslužbě (mimochodem, kapitola sama pro sebe...) zděšeně zjistil, že v podstatě celý sál na basech nezvučí PAčko, ale můj malý "privátní" 8" odposlech... a nikdo si toho nevšiml.
Jinak fázi na odposlechu bych neřešil, stejně budou vzdálenosti odposlechů a PA beden natolik velké, že se tam fázově posouvají různé frekvence různě a tudíž by to akorát mohlo změnit charakter zvuku (sčítání a odčítání frekvencí ve fázi/protifázi - comb filtr), ale asi to nebude kritické.
Jinak fázi na odposlechu bych neřešil, stejně budou vzdálenosti odposlechů a PA beden natolik velké, že se tam fázově posouvají různé frekvence různě a tudíž by to akorát mohlo změnit charakter zvuku (sčítání a odčítání frekvencí ve fázi/protifázi - comb filtr), ale asi to nebude kritické.
comb filter ti vznikne tak ako tak, aj pri scitavani... co je ale podstatne je ze klasicke odposluchy sa casto riesia ako dipoly, tzn dva repra v jednej bedni pod tupym uhlom a SU v protifaze (tym sa ziska extremne smerova charakteristika), takze ked otocis fazu signalu do odposluchu, nic sa nezmeni. ovsem ak ma odposluch jeden reprak, moze to mat pozitivny efekt...dj-bobr2 píše:Možná trošku offtopic...: Já dneska ve sboru při chvalách (hraju na baskytaru) na rozhlasové bohoslužbě (mimochodem, kapitola sama pro sebe...) zděšeně zjistil, že v podstatě celý sál na basech nezvučí PAčko, ale můj malý "privátní" 8" odposlech... a nikdo si toho nevšiml.
Jinak fázi na odposlechu bych neřešil, stejně budou vzdálenosti odposlechů a PA beden natolik velké, že se tam fázově posouvají různé frekvence různě a tudíž by to akorát mohlo změnit charakter zvuku (sčítání a odčítání frekvencí ve fázi/protifázi - comb filtr), ale asi to nebude kritické.
VENTI) ... ja vim ze to nikdo neresi, proc bych to ale nemel resit ja ? Nevim jak na SK ale znam tady spoustu lidi co radu veci "neresi" prestoze by si dost mozna zaslouzily resit. Znam spoustu zvukaru co staveji odposlechy stejne at tam daji kardioidu nebo hyperkardioidu ... a taky to neresi.
U toho naseho bandu jsou odposlechy potreba dost nahlas a je jich hodne (presneji 7-9 ks). Proto v prednich radach nejakej ten preslech je ...
U toho naseho bandu jsou odposlechy potreba dost nahlas a je jich hodne (presneji 7-9 ks). Proto v prednich radach nejakej ten preslech je ...
Freelance zvukař, uživatelská a prodejní podpora u Audiopro s.r.o.
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz
... extreme ouzka a nebo extremne siroka ?kexik píše:pod tupym uhlom a SU v protifaze (tym sa ziska extremne smerova charakteristika),
Freelance zvukař, uživatelská a prodejní podpora u Audiopro s.r.o.
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz
Mmno ale Sahgy ja se nestaram o lifi aby nepoculi ... me zajima zdali maji pocut pil ve fazi nebo v protifazi - coz je pro kapelu totez.
Mimochodem kapela rada slysi preslechy z PA
tedy pokud to neni odraz o 50m vzdalenou protejsi zed ;-]
Mimochodem kapela rada slysi preslechy z PA

Freelance zvukař, uživatelská a prodejní podpora u Audiopro s.r.o.
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz
safa - No, tak to zkuste na nejake akci a budes vedet, jakej to ma prinos. Ono v prvnich radach, kdyz posluchac stoji hned u podia a PA tam nema vykryvaci repraky, tak byva zvuk stejne "ne tak dobrej" jako dal na place. A jestli je pred podiem plotek a lidi jsou drzeni dal, tak zase ten preslech asi nebude slyset, takze proto se mozna timto nikdo moc nezabyva.
Taky jsem se timhle nikdy nezabyval, pac v tech prvnich radach slolidem vetsinou uplne o neco jinyho, nez kvalitni poslech, spis slecny chtely zaujmout kapelu a chlapci si zahrozit. Uprostred radili vetsinou "normální prarici" a posluchaci se zase shromazduji vic dozadu
Taky jsem se timhle nikdy nezabyval, pac v tech prvnich radach slolidem vetsinou uplne o neco jinyho, nez kvalitni poslech, spis slecny chtely zaujmout kapelu a chlapci si zahrozit. Uprostred radili vetsinou "normální prarici" a posluchaci se zase shromazduji vic dozadu

Já myslím, že se nedá zobecnit jestli je lepší monitor přefázovat. Kdysi jsem prováděl nějaké experimenty ale bez jednoznačných výsledků. Jinak mám vše zásadně sfázované, jediné co dělám na větších akcích při použití sidefillů na pódiu k nim zpožďuji jednotlivé monitory.
Nejlepší monitor je žádný monitor - ať žijí ineary.
Nejlepší monitor je žádný monitor - ať žijí ineary.
... to jsem potreboval slysetjehlar píše:Já myslím, že se nedá zobecnit jestli je lepší monitor přefázovat. Kdysi jsem prováděl nějaké experimenty ale bez jednoznačných výsledků. Jinak mám vše zásadně sfázované, jediné co dělám na větších akcích při použití sidefillů na pódiu k nim zpožďuji jednotlivé monitory.

... to je svata pravda ale me se nedari primet ty nase pt. zpevacky k tomu aby si in eary vyzkouseli. Prej uz to nekde zkusily ... jednou .... cosi, kdesi ... a maj s tim spatny zkusenosti. Proste tudy vlak nejede, musim optimalizovat klasickou cestu.Nejlepší monitor je žádný monitor - ať žijí ineary.
Freelance zvukař, uživatelská a prodejní podpora u Audiopro s.r.o.
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz
extremne uzka... idea je aby bol dostatocny akusticky tlak len v tesnej blizkosti odposluchu a vo vacsej vzdialenosti by sa tlaky odpocitali = vplyv na nahukavanie mikrofonov a PA minimalny. podobne su zamyslane odposluchy a gitarove komba s odkrytou zadnou stenou, to je rovnaka filozofiasafa píše:... extreme ouzka a nebo extremne siroka ?kexik píše:pod tupym uhlom a SU v protifaze (tym sa ziska extremne smerova charakteristika),
... aha, to jsem nevedel ... diky . Vida co se tu clovek nedozvi ... BTW muzes uvest nejake priklady monitoru co jsou takhle udelany PLS ?
Freelance zvukař, uživatelská a prodejní podpora u Audiopro s.r.o.
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz
Takže já si jen na chvíly předsatvím, že jsem pan zvukař. Postavím 3 páry monitorů a 2ks sidefillů. A teď co vůči čemu je spozdím? Stoupnu si k prvnímu páru monitorů co jsou uprostřed. Vzdálenost od monitorů na zemi k mím uším je kratší než vzdálenost od sidefillů takže to vychytám tak že spozdím monitory tak, aby zvuk z nich dorazil k mím uším ve stejném okamžiku jako ze sidefillů. Až sem to chápu ,ale když se posunu na každou druhou stranu tak jeden ze sidefillů bude dál než ten druhý, takže zvuk dorazí k mím uším v rozdílném čase. Tak jako tak. Tak proč to spoždění?