Nemam zkusenost s dalsima vecma, co tu ecson vyjmenoval, ale jisty kouzlo maj rany (a levny) digitaly... treba co sem si od ecsona pred 10 lety koupil delay vermona, tak ten ma hodne charakter (mrvi jak prase).
Analogovy efekty sou ale bez diskuze. Paskovy echa jako RE-x01 serie od rolanda, korg, dynacord, echolette, tesla atd maj svuj charakter a da se s nima docela vyblbnout. Treba emulace RE201 od uadu je fakt hodne dobra a ma u me velky vyuziti. Je to ale vetsinou na takovy to prubezny echovani/springreverbovani kam posilam lecjaky stopy, ale kdyz chci nejakej specifickej efekt, tak vzdycky zapnu RE501, chvili si hraju a pak si z toho neco vyberu. U toho pluginu bych si tak moh hrat s automatizaci a bylo by to urcite ok, ale zvuk je to jinej (sou to i jiny modely s odlisnou barvou).
Jsou este echa zalozeny na jinym analogovym principu, jako treba delal Morley. Kdysi mi uteklo jedno na aukru... ale je asi jenom otazka casu nez na me zas nekde vykoukne.
No a pak mas pruzinovy a "plate" dozvuky. BX radu od AKG uz sem tady na foru zminoval. Mam BX25, je to velka krabice, ktera dela specifickej stereo dozvuk. Nezni to jako pruzinak z kytarovyho komba, je to bliz treba prave "plate". Moc pekne se to poji s dry signalem a ma to ve zvuku prijemnou spojitost. Je to ale bohuzel jenom na delsi dozvuky. "Plate" si asi neporidis, protoze to sou dost monstra (2x3x.4m) vyzadujici umisteni nekde ve vedlejsi mistnosti.
No a nezapominej na blby dva mikraky v mistnosti a prehrani zvuku skrz repraky. Skvely pojivo pro mix. Nahrajes pro kazdej nastroj zvlast (nebo pro skupiny) a oekvalizujes dle chuti. Mnam
