Jak byste udělali "tenhle" klaustrofobickej prostor?

Ozvučení, nahrávání, mixáž a mastering
Odpovědět
Uživatelský avatar
Eye
Příspěvky: 153
Registrován: 14 led 2010 16:16

Jak byste udělali "tenhle" klaustrofobickej prostor?

Příspěvek od Eye » 15 říj 2012 17:05

Ahoj pánové,

opět tu mám nějaký "speciální dotaz" :). Jde o to, že pomáhám kamarádovi udělat hudbu ke krátkému animáku a potřeboval bych dostat do nahrávky takovej trochu "klaustrofobickej pocit". Pro referenci jsem dostal track z Diabla, kde to podle mýho celý dělá efekt na perkusích:
Takže jsem to zkusil napodobit – vzal jsem rytmickej zvuk, na kterej to chci nasadit, nacpal ho dost doprava (aby se ten prostor mohl rozehrát ve stereu jako to maj tady), kroutil reverbem jak ďas, ale to nějak vůbec nefungovalo. Zkusil jsem delay... ale nějak se mi to z toho pořád nedaří vykřesat. Jakože samozřejmě nějakej prostor mi to dělá, ale tak nějak ne tenhle takhle pěknej, zavřenej.

Nenapadá vás, v čem by mohl bejt zakopanej červ? Může to bejt třeba nějaká kombinace lehkýho reverbu po tom delayi? Mně to právě moc nepřišlo, tak jsem si říkal, že se zeptám zkušenějších. Používám defaultní reverby i delaye z Nuenda, ale myslím, že chyba není ve výbavě, ale v know how :).

Předem díky za každou radu!

Eye
A furt to komprimuju, a furt je to zkreslený....aneb P.P. (žádný "doktor", ale "poučený posluchač")

Brooklyn / juanita juarez
Profesionál
Příspěvky: 3559
Registrován: 06 úno 2005 01:03

Re: Jak byste udělali "tenhle" klaustrofobickej prostor?

Příspěvek od Brooklyn / juanita juarez » 16 říj 2012 01:49

tohle zni dost neprirozene/umele (a blbe, ale dneska je to asi popularni), takze tak bych to delal nejakym stereo-imagerem nejlip v multiband provedeni; neco takovyho ma logic, ozone, melda... to je za predpokladu, ze tam je od pocatku nejaka stereo informace, s kterou se da pracovat, tj. ze to neni mono (i na to jsou rozsirovadla, ale zase jiny... teda ozone umi i to). jestli chces uplatnit verb, posli to paralelne do busu s verbem, kde vypni reverb, nech jen 100% ER a nekompromisne tem ER zvys Side slozku signalu (=rozsir to... cimkoliv, co umi M-S... treba voxengo MSED, je to zadara).

pak muzes zkusit haas efekt, to bude ten 'delay', jen ho musis nastavit v radech samplu.

matucha
Příspěvky: 5057
Registrován: 24 kvě 2002 19:30

Re: Jak byste udělali "tenhle" klaustrofobickej prostor?

Příspěvek od matucha » 16 říj 2012 02:22

Neni to jenom trochu delsi haas na mono sampl? Pride ja ty perkuse slysim v levym o kousek driv nez v pravym. Zni to pro danej ucel divne... ale to i cela ta hudba. Jesti bych neco takovyho chtel kdy pouzit, tak pro nejakou hodne zkourenou scenu a to by se to muselo este nejak vic kroutit aby to bylo vic psycho.

Uživatelský avatar
Amorph
Moderátor
Příspěvky: 4611
Registrován: 24 lis 2005 22:22

Re: Jak byste udělali "tenhle" klaustrofobickej prostor?

Příspěvek od Amorph » 16 říj 2012 09:56

ja myslim, ze to je v zakladu kratkej delay naplno rozhozenej do sterea (resp. zpozdeni praveho kanalu o par desitek milisekund), mozna teda jeste rozhozenej po pasmech. Samozrejme nejakej dalsi normalni verb na tom taky je, ale to uz neni tak podstatny. A podle me to zni dobre divne a adekvatne podporuje atmosferu;)

Uživatelský avatar
PELF
Profesionál
Příspěvky: 1986
Registrován: 12 dub 2007 12:03

Re: Jak byste udělali "tenhle" klaustrofobickej prostor?

Příspěvek od PELF » 16 říj 2012 10:13

Fakt ten Diablo soundtrack takhle v originálu hraje? Připadá mi, že takhle divně široký stereo, nebo co s tím udělali, vypadá spíš jako když je nějakej problém s fázema a ne uměleckej záměr. Na tu klaustrofobii bych šel hlavně přes zajímavý zvuky a m&e aranže...
audio::video::postprodukce
Studio ATLAS

Uživatelský avatar
Amorph
Moderátor
Příspěvky: 4611
Registrován: 24 lis 2005 22:22

Re: Jak byste udělali "tenhle" klaustrofobickej prostor?

Příspěvek od Amorph » 16 říj 2012 10:29

uvedomte si, ze ten soundtrack je 15 let starej a neni to k filmu ale ke hre. Podle me celkove je ten soundtrack super. Zvuk bych na tom vubec neresil. Stejne jako super je napr. soundtrack z lands of Lore, ktery byl jen v midi, takze pro me napr. na opl2 fm chipu...

ale vlastne jeste k puvodnimu problemu - vytvoreni klaustrofobickeho pocitu. Zkusil bych urcite nejaky reverse veci - obracene piano, kytara, cokoliv nabihajiciho a pak rychle ukonceneho vytvari vetsinou spravny scary dojem.


pripadne zajimave funguje taky hodne nizkej low-pass spojenej treba s kratsim reverbem

zkusil bych urcite taky nejaky zajimavy impulsy, napriklad v Kontaktu jich par je, ktery se daj pro dane ucely pouizt.

Uživatelský avatar
dano
Příspěvky: 3364
Registrován: 13 kvě 2005 20:37

Re: Jak byste udělali "tenhle" klaustrofobickej prostor?

Příspěvek od dano » 16 říj 2012 10:59

ja by som sa este skusil pohrabat tu, mozno to ani nebudes musiet tvorit nanovo :-)

https://machinimasound.com/

Uživatelský avatar
Eye
Příspěvky: 153
Registrován: 14 led 2010 16:16

Re: Jak byste udělali "tenhle" klaustrofobickej prostor?

Příspěvek od Eye » 17 říj 2012 11:28

Tyjo, výborný, pánové, děkuju moc za odpovědi! :)

Určitě máte pravdu, že ten prostor je nepřirozenej a umělej a "zkouřenej", ale to je vlastně záměr :). Potřebujeme totiž, aby ta hudba zněla prostě tak nějak "divně" a podtrhlo to vizuál, kterej je tam taky trochu zvláštní.

Brooklyn / juanita juarez, matucha: Super, díky... haas mne nenapadl, zkusím to...

Amorph: Mě to právě taky celkem baví :). Ale to je dobrej nápad, ten krátkej delay by mohl udělat právě ten "klaustrofobickej" prostor... ale je pravda, jak psal matucha, že mi taky přijdou perkuse vlevo o kousek dřív než vpravo... tak že bych dal "zdroj" vlevo, nasadil na něj ten krátkej delay a dal to posílat doprava... nebo dát dva vedle sebe, nasadit ty krátký delaye a ten pravej naférovku šoupnout... asi je to trochu prasárna, ale... :D

PELF: Já se taky nejdřív divil, jestli je to fakt záměr :D. Ale pak jsem dostal mp3 jakože z "oficiálního soundtracku" (btw. ani jsem vlastně pořádně nevěděl, že se vydávaj i soundtracky z her...) a tam to hraje taky takhle divně zeširoka, ale přitom když si to dám na sluchátka, tak ty perkuse skoro jako by hrály uprostřed hlavy, což je dobrý :)

Amorph 2: Díky za tip, už tam pár těchhle reverse věcí mám a mne tyhle "scary" momenty hodně baví :) ... je taky dobrý, co jsem vyčetl tady někde, ještě reversnout pak reverb, to dělá taky celkem dobrý věci na ty "nabíhačky" :). Já už tam něco "nahozenýho" mám, co mi dělá takový "strašení", ale nějak jsem tam právě zatim nedokázal dostat ten prostor (a to "hraní uprostřed hlavy")... a podle mýho i v tomhle tracku to dělaj hodně ty perkuse, kdy se ty konkrétní rány vlastně tak hezky divně odrážej a ukazujou ten prostor nad těma "hučákama"... :) A díky za tip na Kontakt... impulsy jsem zatím používal jen ke Guitar Rigu na kytaru, jinak s nima moc neumim, ale rád se vydám experimentovat novym směrem :)

dano: Vidíš, to vůbec neznám, jdu se podívat, co to je... ale když už to mám rozdělaný, tak by mi to bylo líto teď jen tak nechat a tahat :D Ale děkuju, určitě se to může někdy hodit ;)
A furt to komprimuju, a furt je to zkreslený....aneb P.P. (žádný "doktor", ale "poučený posluchač")

Odpovědět