chtěl bych se zeptat jak vlastně docílit toho "nejlepšího" zvuku, teďka mi jde hlavně o ten mix (hip hop a RnB), chtěl bych se dozvědět nějaké vaše rady, zkušenosti apod.
Jak na mix, použití efektů apod.
Jak na mix, použití efektů apod.
Zdravím všechny uživatele
chtěl bych se zeptat jak vlastně docílit toho "nejlepšího" zvuku, teďka mi jde hlavně o ten mix (hip hop a RnB), chtěl bych se dozvědět nějaké vaše rady, zkušenosti apod.
zajímá mě jak např. udělat co "nejtučnější" bicí, jaký efekty na ně hodit (kompresor atd. co by zlepšilo zvuk), jaký efekty např. hodit na perkuse a co použít za efekty na celkovej mix když už mam všechno smíchaný a de mi jen o zlepšení celýho toho mixu (nemyslim mastering), taky by mě zajímalo jestli je lepší udělat mix v editačnim programu rovnou (fl studio) a nebo nahraný jednotlivý stopy (bicí, synťáky atd.) vyexportovat do wavu a potom je "slepit" např. v sony acidu, předem díky 
chtěl bych se zeptat jak vlastně docílit toho "nejlepšího" zvuku, teďka mi jde hlavně o ten mix (hip hop a RnB), chtěl bych se dozvědět nějaké vaše rady, zkušenosti apod.
-
Liquid Sound
- Profesionál
- Příspěvky: 1080
- Registrován: 17 čer 2002 17:39
Re: Jak na mix, použití efektů apod.
filtruj, všechno tu už bylo
Freelance film scoring engineer, producer, senior sound engineer & editor, Wwise apprentice
vitekkral.com | IMDb | ALLMUSIC
vitekkral.com | IMDb | ALLMUSIC
Re: Jak na mix, použití efektů apod.
Vsechno delej ve FL, a tvoje otazka je tak obecna, ze se da odpovedet jediny: www.audiozone.cz 
Re: Jak na mix, použití efektů apod.
Je pravda, že tady na ezone je již spousty informací, takže to vezmu jen stroze:
- Snaž se vždy vybírat co nejlepší zvuky - samply, který znějí dobře již samy o sobě (není dobré si říkat jó, to se pak zefektuje a bude to OK).
- potom je samozřejmě nutné řešit EQ a PAN a dobře oddělit pásma aby nástroje byly čitelnější, s tím souvisí i DYN (komprese),
co se týče rad na typy EQ a COMPů, tak jich tady najdeš mraky (mě třeba pomohl aPEQ (http://www.apulsoft.ch/apeq/), pač je to zároveň i analyzer, takže
máš i vizuální představu...), další variantou je řešit to obálkováním samplů třeba pomocí automatizace
- zlepšení mixu: zlepsit mix muzes jen kdyz se budes venovat individualnim stopam, pokud by jsi povesil neco na stereo vystup, tak uz jde spis o
zjednoduseny mastering. Ja na vystup mixu nedavam vubec nic (nekdy limiter, ale i to je uplne zbytecny, pokud pak planujes master)...
- v cemu udelas mix je jedno, pokud stavis patterny v FL a vubec celou skladbu, tak nevidim duvod to tam nesmíchat, nicméně zrovna tak můžeš
vyexportovat všechny stopy bez FX a naimportovat je třeba do Cubase nebo zmíněného Acidu.
- master je další kapitola, ale pokud je dobrej mix, tak master už nic neřeší - pouze finální hlasitost nahrávky, jinak s ním muzes spoustu veci pokazit
ja osobne pouzivam jen master limiter a resim RMS a tim to konci, zadna dodatecna uprava EQ, DYN
- Snaž se vždy vybírat co nejlepší zvuky - samply, který znějí dobře již samy o sobě (není dobré si říkat jó, to se pak zefektuje a bude to OK).
- potom je samozřejmě nutné řešit EQ a PAN a dobře oddělit pásma aby nástroje byly čitelnější, s tím souvisí i DYN (komprese),
co se týče rad na typy EQ a COMPů, tak jich tady najdeš mraky (mě třeba pomohl aPEQ (http://www.apulsoft.ch/apeq/), pač je to zároveň i analyzer, takže
máš i vizuální představu...), další variantou je řešit to obálkováním samplů třeba pomocí automatizace
- zlepšení mixu: zlepsit mix muzes jen kdyz se budes venovat individualnim stopam, pokud by jsi povesil neco na stereo vystup, tak uz jde spis o
zjednoduseny mastering. Ja na vystup mixu nedavam vubec nic (nekdy limiter, ale i to je uplne zbytecny, pokud pak planujes master)...
- v cemu udelas mix je jedno, pokud stavis patterny v FL a vubec celou skladbu, tak nevidim duvod to tam nesmíchat, nicméně zrovna tak můžeš
vyexportovat všechny stopy bez FX a naimportovat je třeba do Cubase nebo zmíněného Acidu.
- master je další kapitola, ale pokud je dobrej mix, tak master už nic neřeší - pouze finální hlasitost nahrávky, jinak s ním muzes spoustu veci pokazit
ja osobne pouzivam jen master limiter a resim RMS a tim to konci, zadna dodatecna uprava EQ, DYN
Naposledy upravil(a) delay dne 20 říj 2009 11:29, celkem upraveno 1 x.
Re: Jak na mix, použití efektů apod.
Dobry zdroje zvuku, dobrej monitoring/akustika, hodne zkusenosti. Muzes zacit tim monitoringem/akustikou, jakmile uslysis veci spravne, tak budes mit vetsi sanci vybirat si dobry zvuky, lip je uz od zacatku upravovat no a rychlejc ziskas "ty spravny" zkusenosti".chtěl bych se zeptat jak vlastně docílit toho "nejlepšího" zvuku
Je tu toho na foru napsanyho mraky. Search.
Re: Jak na mix, použití efektů apod.
no .. ja si myslim ze vyberat dobre zvuky , aby zneli sami dobre , neni uplne idealne pravidlo .. totiz zvuky musia zniet dokopy dobre .. casto krat sa stane , ze samostatny jeden zvuk neznie nejak moc dobre .. ale pekne sa doplni s inymi zvukmi .. moje skusenosti hovoria , ze ked pouzijes viac dobrych zvukov (ktore su plne a zneju samostatne dobre) , tak potom ked hraju spolu , tak je to velmi nezrozumitelne .. naopak , ked pouzijes ploche tenke zvuky , tak su lepsie citatelne .. atd .. toto je ale samozrejme velmi zlozite a clovek az praxov na to pride , co sa s cim da pekne skombinovat ..
Re: Jak na mix, použití efektů apod.
Tak já samozřejmě myslel samy o sobě v rámci mixu. Né solo.Pytkin píše:no .. ja si myslim ze vyberat dobre zvuky , aby zneli sami dobre , neni uplne idealne pravidlo .. totiz zvuky musia zniet dokopy dobre .. casto krat sa stane , ze samostatny jeden zvuk neznie nejak moc dobre .. ale pekne sa doplni s inymi zvukmi .. moje skusenosti hovoria , ze ked pouzijes viac dobrych zvukov (ktore su plne a zneju samostatne dobre) , tak potom ked hraju spolu , tak je to velmi nezrozumitelne .. naopak , ked pouzijes ploche tenke zvuky , tak su lepsie citatelne .. atd .. toto je ale samozrejme velmi zlozite a clovek az praxov na to pride , co sa s cim da pekne skombinovat ..
Naposledy upravil(a) delay dne 20 říj 2009 11:28, celkem upraveno 1 x.
Re: Jak na mix, použití efektů apod.
delay : ok .. potom som to zle pochopil 
Re: Jak na mix, použití efektů apod.
dobre ale predvyber pomocou soloveho posluchu je rozumny sposob. nema zmysel skusat v mixe uplne vsetko
co sa tyka toho workflow, myslim si ze vo FL sa da kompletne vyprodukovat, zmiesat aj zmastrovat. dalsie daw programy ti do toho budu vnasat len prestoje a zmatok
co sa tyka toho workflow, myslim si ze vo FL sa da kompletne vyprodukovat, zmiesat aj zmastrovat. dalsie daw programy ti do toho budu vnasat len prestoje a zmatok
Re: Jak na mix, použití efektů apod.
kexik : samozrejme ze to clovek vybera "solo" .. ale myslel som to tak , ze uz dopredu by mal rozmyslat ake ine zvuky este bude pouzivat a ako sa spoja do kopy .. pisal som ze je to dost zlozite , mat v hlave taku predstavu , ako to bude vsetko spolu .. dost zavisi od stylu prace .. niekto ma v hlave celu muziku , a len ju potrebuje dostat do svojho systemu .. iny postupne pridava nastroje a v uvode este ani nevie co vsetko tam bude .. tam sa to da asi dost tazko mat predstavu dopredu ..
Re: Jak na mix, použití efektů apod.
ok, díky všem za rady a tipy... ještě by mě ale zajímalo na čem je lepší mixovat ? monitory nebo sluchátka ? jelikož už jsem se ptal snad všude a každej řekl něco jinýho, jeden názor je ten, že sluchátka jsou lepší, že líp slyšíš zvuk a zvuk se ti v místnosti "nedeformuje" apod. a druhá zase je že monitory jsou lepší, že pak můžeš pracovat i s akustikou toho zvuku a víš jak se chová v prostoru... jinak na mix většinou používám sluchátka, už jsem si na to nějak tak zvykl, používám sennheiser eh-350, nejsou to nejlepší sluchátka ale myslim že lepší průměr to je... co je teda lepší ? 
Re: Jak na mix, použití efektů apod.
slychatka maximalne jako doplnek... bedny a akustika sou zasadni... cim lepsi tim lepsi
Re: Jak na mix, použití efektů apod.
Já používám v mých běžných nouzových podmínkách špatný sluchátka na detail a špatný bedny na zvuk...




