Jak nahrát gajdy (dudy).
Jak nahrát gajdy (dudy).
Pánové nahrával zde někdo dudy? Chci si nahrát tzv. gajdošsků muziku. Tzn. housle, viola a již zmíněné gajdy. Vůbec nevím jak to provést.
Nakopne mě někdo?
Nakopne mě někdo?
Re: Jak nahrát gajdy (dudy).
Bych v tomhle pripade asi nasel hezky prostor, rozestavil hrace s nastroji a jako hlavni nabre to nahral nejakou stereotechnikou. Pripadne bych dodal nejake spotove mikrofony. U housli se mi osvedcila pozice mikrofonu nastavena asi z pul az jednoho metru nad levym ramenem a taky tak nejak stranou od nej namirena smerem na kobylku. Bral jsem to na Audiotechniku at4040 a ve spojeni se stereo roomem myslim docela dobry.
Re: Jak nahrát gajdy (dudy).
No mně jde spíš o to že dudy mají dvě píšťaly jednu v předu na kterou se hraje a druhá tzv. huk je na zádech hráče, tak zkouším jestli s tím někdo nemá zkušenost. samozřejmě to tak asi udělám overheady a spoty.
Re: Jak nahrát gajdy (dudy).
Zde je to dobře vidět http://www.hotpipes.com/0007play.jpg
Re: Jak nahrát gajdy (dudy).
aha, chapu, tak kazdopadne tim prostorovym snimanim se to celkem resi (a asi bych dudaka natocil bokem vzhledem k ose toho sterea) a spoty proste dva:) Nicmene zkusenost nemam, samozrejme by me taky zajimalo jestli to nekdo uz nejak tocil.
Re: Jak nahrát gajdy (dudy).
Asi bych dopouručil nabrat si huk od dud spotově - pak tím v postprodukci můžeš zpevnit celou nahrávku, chce to občas trocha EQ ať to neleze do zelí sólovým nástrojům a zároveň ať to vytvoří "silný" základ.
Tím natočením bokem si nejsem úplně jistý, přece jenom ty nejprůraznější frekvence lezou z rezonátoru a ten je vepředu - no na druhou stranu dudy jsou dost hlasité a průrazné samy o sobě, tak by je třeba to natočení trochu umírnilo.
Jestli to bude instrumentální hudba tak by stereotechnika byla asi nej (+spot na huk). Pokud se přidávají i vokály, tak bacha na tu předničku u dud, občas se to dost s některými zpěvy maže.
Vik
Tím natočením bokem si nejsem úplně jistý, přece jenom ty nejprůraznější frekvence lezou z rezonátoru a ten je vepředu - no na druhou stranu dudy jsou dost hlasité a průrazné samy o sobě, tak by je třeba to natočení trochu umírnilo.
Jestli to bude instrumentální hudba tak by stereotechnika byla asi nej (+spot na huk). Pokud se přidávají i vokály, tak bacha na tu předničku u dud, občas se to dost s některými zpěvy maže.
Vik
Re: Jak nahrát gajdy (dudy).
+ overheady
(pokus o vtip)

Re: Jak nahrát gajdy (dudy).
Bisquit: omyl. Nějakou stereo techniku plus přídavné mikráky.
Re: Jak nahrát gajdy (dudy).
Bude to i se zpěvem!Vicck píše:.
Jestli to bude instrumentální hudba tak by stereotechnika byla asi nej (+spot na huk). Pokud se přidávají i vokály, tak bacha na tu předničku u dud, občas se to dost s některými zpěvy maže.
Vik
Re: Jak nahrát gajdy (dudy).
Jednou jsem zkoušel nahrávat dudy, m?ly t?i píš?aly, které šly nahoru nad hlavu a jednu hlavní vep?edu. Ty vrchní produkují p?edevším basy! Zkoušel jsem to v menším divadelním sále. Je to neskute?ný "bordel".
V malé místnosti to prost? nejde. Zprvu jsem dával nahoru nad píš?aly overheady, ale to se mi nelíbilo v?bec, tuším. Skon?il jsem u kombinace ?ty?, respektive p?ti mikrofon?. Hlavní stereo dvojice AT4050 v MS režimu, zhruba metr a p?l p?ed hrá?em, v tom samém míst? jsem m?l i SEHENNHEISER MKH 40-P48 jako mono, potom p?ímo p?ed p?ední píš?alou, cca 20cm, AUDIX I5, no a v sále mezi sedadly, asi deset, patnáct metr? od hrá?e ATM450.
AT4050 / MS stereo AUDIX I5 ATM450 SEHENNHEISER MKH 40-P48

AT4050 / MS stereo AUDIX I5 ATM450 SEHENNHEISER MKH 40-P48
Re: Jak nahrát gajdy (dudy).
ze prudim, ale on to evidentne neni preklep - sehennheiser, to je nejaka cinska napodobenina? 

Re: Jak nahrát gajdy (dudy).


Re: Jak nahrát gajdy (dudy).
V každém případě, Ten Sennheiser to u mně nakonec vyhrál, byl zastoupen v nahrávce nejvíc.
Re: Jak nahrát gajdy (dudy).
Ty co budu nahrávat budou pouze dvoupíšťalové. Problémy samozřejmě očekávám, proto sem píšu.
Re: Jak nahrát gajdy (dudy).
To budes nahravat tie gajdy samotne, alebo v celej zostave? Ja by som v takomto pripade postupoval tak, ze by som sa snazil stereoparom zachytit cely nastroj tak, aby bol vybalancovany pomer oboch pistal a potom pripadne spotovymi mikrofonmi zobrat detail bourbonu a gajdice, ktore by som k tom jemne primiesal.