Jak "oživit" nástroje naklikaný ze samplů?
Jak "oživit" nástroje naklikaný ze samplů?
Máte nějaký tipy? Potřebuju nějak oživit dechovou sekci, kterou jsem naklikal ze samplů (tuším Siedlaczek Brass & FX), ale zní to nějak uměle, sterilně. Dynamiku, eq, shuffle... jsem už tak nějak vychytal, ale ještě by to chtělo nějakej špinící efekt, plugin nebo tak něco).
http://www.myspace.com/dysmusax
Music washes away from the soul the dust of everyday life
Pentium4 3Ghz@3400, 2 GB DDR3@600, 1 TB HDD
E-MU 1212M, Behringer Truth 2031A, Behringer T1954, M-Audio Oxygen8, M-Audio Keystation 61es, Behringer B-1...
Music washes away from the soul the dust of everyday life
Pentium4 3Ghz@3400, 2 GB DDR3@600, 1 TB HDD
E-MU 1212M, Behringer Truth 2031A, Behringer T1954, M-Audio Oxygen8, M-Audio Keystation 61es, Behringer B-1...
na umele dychy pouzivam dobry ekvalizer, ktorym sa spravia vo frekvencnej charakteristike diery a piky sadou notch filtrov. tym ide dost menit farbu, treba rucne hladat tie spravne polohy. a strasne vela spravi reverb, na ansambel pouzivam trochu plate + priestor ale zasa konkretne riesenie zavisi od samplov. daj radsej malu ukazku...
Misto naklikani nahrat na klavesy? Reverb a spravny prostor je nutnost. pro dlouhe tony docela dobre funguje, kdyz mas nastroj piano a forte, nebo vic urovni a mezi nimi fadujes.
hudba http://www.martinlinda.cz, práce http://www.cinemax.cz
ukázka je tady http://www.dysmusax.cz/060-01.mp3
http://www.myspace.com/dysmusax
Music washes away from the soul the dust of everyday life
Pentium4 3Ghz@3400, 2 GB DDR3@600, 1 TB HDD
E-MU 1212M, Behringer Truth 2031A, Behringer T1954, M-Audio Oxygen8, M-Audio Keystation 61es, Behringer B-1...
Music washes away from the soul the dust of everyday life
Pentium4 3Ghz@3400, 2 GB DDR3@600, 1 TB HDD
E-MU 1212M, Behringer Truth 2031A, Behringer T1954, M-Audio Oxygen8, M-Audio Keystation 61es, Behringer B-1...
Reverb na dechy bych dal asi delsi a s vetsim predelayem, aby se dostaly vic do prostoru. Pokud jde ale o prirozenost nastroje, tak mam pocit, ze daleko vetsi problem jsou ty smycce, kde pitchband dost bije do usi.
hudba http://www.martinlinda.cz, práce http://www.cinemax.cz
Co mne na tych dychoch vadi, ze su to sample moc pretlaceneho natisku. To je taky ten pazvuk v nabehu tonu. Toto dychari obcas pouzivaju v ramci dynamiky, ale urcite nie na kazdy ton - mame v kapele 4 dychy, takze ich mam opozorovanych...
Inak mam vyskusane, ze pri nahravani original dychov spravi vela rozmiestnenie po stereu - je rozdiel, ak su spodne dychy v strede a vrchne po krajoch alebo naopak... No a potom priestor - dychari hravaju aj nahravaju naraz, takze treba davat pozor, aby v mixe nezostal kazdy sam vo svojom priestore...
Inak mam vyskusane, ze pri nahravani original dychov spravi vela rozmiestnenie po stereu - je rozdiel, ak su spodne dychy v strede a vrchne po krajoch alebo naopak... No a potom priestor - dychari hravaju aj nahravaju naraz, takze treba davat pozor, aby v mixe nezostal kazdy sam vo svojom priestore...
to není nijak nahrávaný, ale nota po notě zapsaná v Reasonu
, jinak lehkej enhancer už na tom je (Ozone3)

http://www.myspace.com/dysmusax
Music washes away from the soul the dust of everyday life
Pentium4 3Ghz@3400, 2 GB DDR3@600, 1 TB HDD
E-MU 1212M, Behringer Truth 2031A, Behringer T1954, M-Audio Oxygen8, M-Audio Keystation 61es, Behringer B-1...
Music washes away from the soul the dust of everyday life
Pentium4 3Ghz@3400, 2 GB DDR3@600, 1 TB HDD
E-MU 1212M, Behringer Truth 2031A, Behringer T1954, M-Audio Oxygen8, M-Audio Keystation 61es, Behringer B-1...
kexik píše:ano, slakovy ansambel v tej ukazke je dost hnusny a vyvolava ovela vacsi dojem umelosti. dalsia vec je dynamika, dychy nie su moc dynamicke, na trombone nejde hrat potichu. pod istu hlasitost velocity by si nemal ist ani s velocity, ani s obalkami.
to si dovolím naprosto nesouhlasit, dynamika u dechů(myslím teď pouze žes?ě) je naopak jejich velmi silnou stránkou. Poslechni si někdy slušnej bigband nebo cokoliv kde žestě dominují a zjistíš že dechové nástroje jsou schopné dynamiky přímo ukázkový a taky se to běžně využívá. Mě v té ukázce vadí něco úplně jinýho, jsou to pouze trombony a ty mají charakteristickou vlastnost - pokud živej trombon hraje crescendo nebo jinak fade in, výrazně "otvírá filtr" a to tady postrádám. Jinak se mi to líbí, včetně těch "arabskejch" smyčců. Spíš musím říct že se mi to líbí hodně. Jo ještě pokud mohu připomínku, na těch trombonech je podle mě nevhodnej moc krátkej reverb a celkově je jejich zvuk nepřirozeně ostrej.
aladar: nechcem sa natahovat, ale nemas pravdu. pravda je skor taka, ze s rozne silnym natiskom sa v ramci maleho dynamickeho rozsahu velmi meni zafarbenie nastroja a hlavne nasadenie tonu (ako pise rastis). to ale nie je dynamika vo fyzikalnom zmysle slova. trombon na velocity 40 je blbost, schvalne si skus nieco take nasamplovat. tiez nejaky dlhy decay je blbost, ked do trubky prestanes dodavat vzduch, vysadi ti natisk a stane sa to naraz.
Na žestě hrát neumím, ale myslím si, že udělat na trombonu fade in je v podstatě nemožný, protože nástroj se musí nejdřív rozeznít a pak modulovat hlasitost, takže nějaký attack tam vždycky musí zaznít. Teď si nejsem jistý, ale myslím, že se tomu říká sforzato - důrazný attack, pak rychle klesne hlasitost dolů, načež narůstá. To zní na trmbónech dobře a hodně se to používá, je to v podstatě extrémnější forma toho, co jsem popsal.