V kapele pouzivame pro zpev Shure BETA 58. I kdyz je to mikrofon vylozene na zive hrani, lupance od pridechu stejne chyta. Kdyz na mixu zapnu low-cut (75Hz, 18dB na oktavu), tak se to zlepsi, ale stejne to neni ono - porad to "fouka" a zvlast pri bohatsim dozvuku je to znatelne. Jak jeste lepe upravit zpevovy retezec, abych se tohoto jevu zbavil? Kdyz clovek sleduje koncerty na DVD a pouzivaji ten samy mikrofon (napr. U2), zpevaci ho drzi tesne u ust a zadne lupance... Jeste nutno podotknout, ze zpevacka ma sopran.
Je to asi novackovska otazka, ale i tak budu moc rad, kdyz mi v ni udelate jasno, diky!
Jak pri zivem zpivani na retnice (p, b) a h
pomoze sposob spevu, natocenie voci ustam, praca s mikrofon je dost dolezita, ked nie, zasah EQ...nestaci len HPF (resp low cut)...netreba sa bat uberat basy, idealne je plne parametricky eq digitalneho pultu v spojeni s kompresorom...
http://www.shagy.sk - zvuk nazivo aj v studiu
Jednou jsem natacel imitaci ziveho koncertu pro dvd a rozhodlo jsem se pouzit pro zpev handku - Audix OM3.
Kromě LP mi proti retnicím pomohl kompresor (dbx 266). Samozřejmě hodne udela prace s mikrofonem.
Ted me jeste napadá zkusit experiment a na stejném principu jako funguje deesser zkusit zapojit kompresor jako "de-plosiver"
Kromě LP mi proti retnicím pomohl kompresor (dbx 266). Samozřejmě hodne udela prace s mikrofonem.
Ted me jeste napadá zkusit experiment a na stejném principu jako funguje deesser zkusit zapojit kompresor jako "de-plosiver"
... mmno nemas v kosi ty 58micky shrnutej nebo spuchrelej molitan ? A nebo je to zpevacka s hodne vyraznejma retnicema ... mozna by pomohlo jinej typ mikrofonu nez obligatni prekonana Shurka.
Freelance zvukař, uživatelská a prodejní podpora u Audiopro s.r.o.
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz




