Jak řešíte latenci a CPU při hraní přes VSTi v DAW projektu?

Ozvučení, nahrávání, mixáž a mastering
Uživatelský avatar
delay
Příspěvky: 5828
Registrován: 20 říj 2005 09:29

Jak řešíte latenci a CPU při hraní přes VSTi v DAW projektu?

Příspěvek od delay » 19 bře 2013 11:20

Ahoj, mám asi trochu zbytečněj dotaz, ale nedá mi to...

Je vás zde spousta, kteří používáte VSTi a tvoříte komplet sakladby v DAW včetně mixu atd.
Chtěl jsme se zeptat, jak nakládáte v průběhu vaší práce s latencí..? Jde mi o to, že mám třeba projekt již v pokročilé fázi s množstvím FX a vytížením CPU přes 50% na max. buffer s latencí okolo 50 ms, s touto hodnotou se k tomu ale již nedá moc dobře hrát přes VSTi nebo na kytaru přes VST apod., snížením latence i třeba o polovinu jsem v CPU drop pekle, to je jasný. Jedinou cestou je nastavení minimálního bufferu a kompletní vypnutí všech FX, což často vede k nutnosti si přenastavit poměry stop, abych vůbec nějak cítil skladbu. Tohle všechno je pro mě hroznej vopruz, proto jsem v 90% vždycky používal HW a editoval audio...
Za předpokladu, že bych se nejprve věnoval jen kompozici, bych tento problém asi neměl, ale jsem zvyklej míchat tak nějak za pochodu.

Jak to tedy děláte, je to takhle náročný nebo mi něco uniká?

Petr PAN
Příspěvky: 25
Registrován: 07 dub 2007 10:30

Re: Jak řešíte latenci a CPU při hraní přes VSTi v DAW proje

Příspěvek od Petr PAN » 19 bře 2013 11:29

FREEZE.
Cubase 7, Roland Fantom XR, Roland RS-70, Yamaha MO6, Alesis DM10, Edirol FA-101, Rode NT1A

Uživatelský avatar
dedko
Příspěvky: 789
Registrován: 14 říj 2009 18:55
Vybavení

Re: Jak řešíte latenci a CPU při hraní přes VSTi v DAW proje

Příspěvek od dedko » 19 bře 2013 11:30

to asi nezostáva nič iné len mraziť a mraziť...

edit: sme sa trafili... :)
Naposledy upravil(a) dedko dne 19 bře 2013 11:32, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
delay
Příspěvky: 5828
Registrován: 20 říj 2005 09:29

Re: Jak řešíte latenci a CPU při hraní přes VSTi v DAW proje

Příspěvek od delay » 19 bře 2013 11:32

Freeze už sem fakt dlouho nepoužil :), jinými slovy děláte pořád s nejnižší latencí???

Petr PAN
Příspěvky: 25
Registrován: 07 dub 2007 10:30

Re: Jak řešíte latenci a CPU při hraní přes VSTi v DAW proje

Příspěvek od Petr PAN » 19 bře 2013 11:34

No tak ho použij. :)
Cubase 7, Roland Fantom XR, Roland RS-70, Yamaha MO6, Alesis DM10, Edirol FA-101, Rode NT1A

Uživatelský avatar
dedko
Příspěvky: 789
Registrován: 14 říj 2009 18:55
Vybavení

Re: Jak řešíte latenci a CPU při hraní přes VSTi v DAW proje

Příspěvek od dedko » 19 bře 2013 11:53

tak to asi závisí aj od štýlu práce, ja to veľmi neriešim, mám v projekte tak max 5 - 8 trackov, jeden na každý nástroj...to zvláda aj môj starý PC šrot...

Uživatelský avatar
ReaktoplazmAR
Příspěvky: 2271
Registrován: 04 srp 2008 14:25

Re: Jak řešíte latenci a CPU při hraní přes VSTi v DAW proje

Příspěvek od ReaktoplazmAR » 19 bře 2013 11:57

ja nemrazím vobec. u mna sú to dve fázy, prvá je ked vymýšlam a skladám nosné motívy, vtedy mám latenciu na minimum a snažím sa pi tomto nadstavení nahrat toho čo najviac, potom sa to prelomý do druhej fázy kedy nadstavím latenciu velkú aj s rezervou, poposúvam si track delays tak aby mi to sedelo, potom ked chcem ešte niečo donahrávat tak to riešim nasledovne: v prípade HW to riešim tak že na zvukovke si nadstavím pomer medzi playbackom z daw a signálom nahrávaného vstupu tak 50/50 s tým, že v daw vypnem prehrávanie práve nahrávanej stopy a latencia ma netrápi, ked nahrám tak zvukovku dám naspat na 100% playback, stopu posuniem a je.. v prípade VSTi si proste vyrenderujem to čo už v projekte mám, do čoho chcem nahrávat, pustím to na playeri a do nového projektu s min latenciou nahrávam čo potrebujem, potom nahranú stopu skopírujem naspat do rozrobeného projektu... v prípade nahrávania automatizácií mi latencia (pokial neni krutá) nevadí..
može to vyzniet zdlhavo, ale už to mám takto nacvičené a nezdá sa mi že by ma to nejak zdržovalo, takto ma latencia proste netrápi..

Uživatelský avatar
pavlii
Moderátor
Příspěvky: 3019
Registrován: 05 čer 2002 19:23

Re: Jak řešíte latenci a CPU při hraní přes VSTi v DAW proje

Příspěvek od pavlii » 19 bře 2013 11:58

A určitě by nebylo od věci použít HW synth s aspoň přibližně podobným zvukem a VSTi při záznamu nemonitorovat (pak tě latence nezajímá). Je to podobné, jako třeba reverb do odposlechu ke zpěvákovi při natáčení - nenahráváš ho (ten reverb), ale ani nelaboruješ nad jeho nastavením; prostě zvolíš přibližně podobný - hlavně, aby měl interpret potřebný feeling. U nástrojů to bude zjevně podobné.

P.

Uživatelský avatar
Amorph
Moderátor
Příspěvky: 4613
Registrován: 24 lis 2005 22:22

Re: Jak řešíte latenci a CPU při hraní přes VSTi v DAW proje

Příspěvek od Amorph » 19 bře 2013 12:12

je to problem, resim to jak kdy. Freeze je podle me nedoresenej opruz, to pouzivam fakt jen vyjimecne. Nehlede na to, ze nejvetsi processing mam zpravidla na grupach, ktere z principu freeznout ani nejdou. Vetsinou postupuju tak, ze co nejdyl to jde aranzuju a skladam bez mixu. Pak kdyz je potreba neco doresit v mixu, tak kytaru nahravam nasucho jen pres direct monitoring a na VSTi holt proste bud povypinam co jde a nebo a to uz ted casteji, si hodim mixdown do noveho prazdneho projektu a do toho pak nahravam dalsi VSTi, ktere pak do puvodniho mixu dam zpatky bud jako midi nebo klidne uz zase jen jako mixdown.

Uživatelský avatar
c9000
Příspěvky: 1892
Registrován: 11 úno 2008 12:37

Re: Jak řešíte latenci a CPU při hraní přes VSTi v DAW proje

Příspěvek od c9000 » 19 bře 2013 12:18

já si exportuju stopy co jsou na nich fx na wavky, který pak zustanou v projektu. Vetšinou jsem si těma stopama samozřejmě jistej, že ty fxka tam sedí. To mi šetří moje slabý CPU. Když třeba nahrávám do projektu nabušenýho pluginama tak často udělám render celýho mixu do něj to nahraju.
Cimbál, Harmonium a Vozembouch.

Uživatelský avatar
delay
Příspěvky: 5828
Registrován: 20 říj 2005 09:29

Re: Jak řešíte latenci a CPU při hraní přes VSTi v DAW proje

Příspěvek od delay » 19 bře 2013 12:28

Hm, tak koukám, že všichni bojujou podobně jako já :) Freeze mi taky nevyhovuje, ale jako přechodný řešení OK, nicméně hlavní důvod, proč ho nemám rád je následná nemožnost editace (řezání atd.), to už je lepší ten mixdown a disable originální stopy.
Pak se má člověku chtít něco tvořit :)

Uživatelský avatar
Magion
Příspěvky: 805
Registrován: 08 čer 2002 21:52

Re: Jak řešíte latenci a CPU při hraní přes VSTi v DAW proje

Příspěvek od Magion » 19 bře 2013 12:34

já prostě vytěžuju svůj systém tak aby to zvládal. žádný freeze ani rendery nepoužívám. buffer taky neměním. Jedu to co nejjednodušeji a když už CPU (i7 2,6) má dost, tak zruším nějaký zbytečnosti. Fakt je ale, že používám hodně HW synth, který nahrávám, EQ analogově na mixu, takže v DAW řeším hlavně komprese a prostor. Málokdy se dostanu na strop CPU. :wink:

Uživatelský avatar
TOM-Thak
Příspěvky: 3854
Registrován: 19 čer 2004 22:38

Re: Jak řešíte latenci a CPU při hraní přes VSTi v DAW proje

Příspěvek od TOM-Thak » 19 bře 2013 17:41

Co mas za Pc?? I moje uz dnes stare prvni core i5 jede na nejnizsi latency. Freezuju jen kvuli realtime mixdownu, ten to nedava. Jinak jedu vzdy na nejnizsi moznou latency.

Uživatelský avatar
tomy45
Příspěvky: 2400
Registrován: 15 říj 2008 06:43

Re: Jak řešíte latenci a CPU při hraní přes VSTi v DAW proje

Příspěvek od tomy45 » 19 bře 2013 18:40

Mne ked som mal slabsie CPU velmi pomahalo automatizovanie BYPASS a ON/OFF pluginov v momente ked sa nepouzivali :-]
Dalsia vec, ak mas slabsi CPU (nemas druhy PC) urobit si dual boot, WIN. A tam kde mas DAW vsetko na pozadi povypiat, vsetky procesy, atd. Len DAW, Vst/vsti a inak ziadne ine programy.

vras
Příspěvky: 831
Registrován: 27 lis 2007 20:36

Re: Jak řešíte latenci a CPU při hraní přes VSTi v DAW proje

Příspěvek od vras » 19 bře 2013 19:14

Na nic lepsiho nez mit 2 projekty jsem nikdy neprisel. Jeden pro VSTi instrumenty, druhy pro mix. Projekty synchronni, tempo i pozice. Mezi nima pres wavy - export (mixdown) a import. Freeze je nepouzitelny, mne to koliduje s UAD a kdovi cim. A vubec je ta implementace freeze (v Cubase) opruz, jak pise Amorph.

Odpovědět