kliping po mixdownu tracku
kliping po mixdownu tracku
Ahoj, potřebuju poradit jak "ořezat" zvukovou stopu tak aby to neklipovalo.
Snažím se vždycky docílit toho aby zvuková stopa po mixdownu měla přesně 0.0db, jenže mi to vždycky klipuje.
Na obrázku níže je ukázka toho když stáhnu stereo out kanál někde na -1.0db -> stejně to na některých místech po mixdownu klipuje (jak je to možné)?
Jinak mixdown provádím vždy do wav souboru.
Zkoušel jsem na stereo out kanál hodit plugin Gclip který by to měl řešit, ale výsledek je pořád stejný..
Když měřím kliping rovnou na stereo out kanálu (před mixdownem) tak to nikdy žádný kliping nedetekuje, to je docela zvláštní.. ale pak udělám mixdown do wav, otevřu v soundforge a metr ukazuje kliping,, .
Jak to vyřešit?
Díky
Snažím se vždycky docílit toho aby zvuková stopa po mixdownu měla přesně 0.0db, jenže mi to vždycky klipuje.
Na obrázku níže je ukázka toho když stáhnu stereo out kanál někde na -1.0db -> stejně to na některých místech po mixdownu klipuje (jak je to možné)?
Jinak mixdown provádím vždy do wav souboru.
Zkoušel jsem na stereo out kanál hodit plugin Gclip který by to měl řešit, ale výsledek je pořád stejný..
Když měřím kliping rovnou na stereo out kanálu (před mixdownem) tak to nikdy žádný kliping nedetekuje, to je docela zvláštní.. ale pak udělám mixdown do wav, otevřu v soundforge a metr ukazuje kliping,, .
Jak to vyřešit?
Díky
-
- Profesionál
- Příspěvky: 3559
- Registrován: 06 úno 2005 01:03
Re: kliping po mixdownu tracku
to bude zmenou bit.hloubky / samplovaci frekvence. v kolika bitech / na jaky freq. mas projekt, a co je vyslednej wav? (resp. neni tohle mp3? tam se to deje taky.)
Re: kliping po mixdownu tracku
ta ukazka je wav hned po mixdownu. Ale jestli to muze byt zmenou bit.hloubky / samplovaci frekvence tak to bude asi tim. Mam takovy pocit ze v projektu je nastaveni jine nez ktere mam pri mixdownu. Pak se na to mrknu a dam vedet jestli to bylo tim..
-
- Profesionál
- Příspěvky: 1080
- Registrován: 17 čer 2002 17:39
Re: kliping po mixdownu tracku
Naposledy jsem viděl SF asi před deseti lety, nicméně napadlo mě, zda-li nemá někde enabled intersample clip detection...?
Freelance film scoring engineer, producer, senior sound engineer & editor, Wwise apprentice
vitekkral.com | IMDb | ALLMUSIC
vitekkral.com | IMDb | ALLMUSIC
Re: kliping po mixdownu tracku
ked v SF vypnes antialiasing , tak to nevybehne von .. Ak hento je rovno vystup z mixdownu, tak zrejme bude pri mixdowne robit daky ten resampling .. daj to na rovnako ako je projekt a mosi to byt OK >..
Re: kliping po mixdownu tracku
No ne - řešily se tady (od příspěvku Brooklyna) dvě možnosti, takže když se řekne "A", je potřeba podotknout i "B"
P.

P.
Re: kliping po mixdownu tracku
řešil jsem kdysi podobnou "záhadu" v Logicu, řešení bylo jednoduché - dát Master fader na nulu, a pak úrovně v bouncnutém wav odpovídaly tomu, co bylo vidět na Out 1-2.
Re: kliping po mixdownu tracku
Klobouk dolů pane, změnil sem samplovací frekvenci a bitovou hloubku a už je to bez clipinguBrooklyn / juanita juarez píše:to bude zmenou bit.hloubky / samplovaci frekvence

Měl bych ještě takový offtopic.. zajímalo by mě když pracuju v projektu převážně se samply které mají 16bitů a 44,1 kHz tak jestli je zbytečné nastavit mixdown výstup (wav) třeba na 24bit a 96kHz?
Na kvalitě se to asi nijak nepodepíše ne?
Ten Dither slouží k čemu? Předpokládám že se dá využít jen když převádí víc bitů do menší hodnoty, naopak ne, že?delay píše:Asi by bylo řešením dát při finálním renderu nějakej dithering plugin...
Díky:)
Re: kliping po mixdownu tracku
Dither slouží k maskování kvantizační chyby při redukci bitové hloubky, takže ano - pouze pro směr Více -> Méně (bitů). Ale bacha - jsou i "netopýři", kteří poznají rozdíl mezi použitým/nepoužitým Ditheringem a údajně to občas bez DItheru "hraje líp". Ale je to "JPP"
Já bych se při exportu držel nejvyšší hodnoty použité v projektu, takže pokud jsou tam součásti 24b (ale všechno ve 44.1 kHz), tak exportovat do 24/44.1
Upsampling nemá význam a upřímně řečeno ty rozdíly vyšší samplovačky nebývají markantní (doufám, že se tu nerozjede silný flame
) a stejně se daj poznat až na poslechovém HW od určité úrovně nahoru (nedávno jsem si konečně zkoušel udělat poslechový test, protože doma tuhle možnost nemám, a moje dojmy jsou nerozebírat samplovačku globálně, protože mi to fakt nepřišlo jako stěžejní rozdíl). Ber to jako osobní názor
P.

Já bych se při exportu držel nejvyšší hodnoty použité v projektu, takže pokud jsou tam součásti 24b (ale všechno ve 44.1 kHz), tak exportovat do 24/44.1
Upsampling nemá význam a upřímně řečeno ty rozdíly vyšší samplovačky nebývají markantní (doufám, že se tu nerozjede silný flame


P.
Re: kliping po mixdownu tracku
ja myslim, ze pro praci efektu a vsti je vyssi samplovaci frekvence prinos.. ale souhlasim, ze ne nijak markantni.. ale jsme v oblasti, kde se kazdej prd pocita a nekdy i vyvazuje zlatem.. takze at si kazdej vybere co jeho uchu prijde ok - a jsme u ty nejdulezitejsi a nejzakladnejsi veci zase - ucho je nejvic
Re: kliping po mixdownu tracku
render treba dat ale kludne na -3dB, ak ma vzniknut 24bit subor, ktory sa bude este mastrovat... potom je cela debata zbytocna. navyse dithering sa robi az na konci mastrovacieho retazca, nasadit ho skor je slusna hlupost