Jak byste řešili situaci, kdy máte slabou nepříliš dobře smíchanou nahrávku, kterou komprimujete co to dá, ale při tlačení nad -15dB RMS už je zvuk dost nepřirozený a subjektivní hlasitost skáče a kolísá, až to není hezký?
Je to akustická nahrávka (kytara, el.kytara, zpěv, bicí), zkouším různě hýbat nastavením komprimace, zkouším i multiband kompresi, ale pořád to hraje buď slabě, nebo divně...
Máte na to někdo nějaký jednoduchý tip?
Komprese bez většího vlivu na zvuk
"slabá" - máš na mysli málo hlasitá?
To by bylo dobrý vědět jaká je asi "average" hlasitost a kde jsou "peaky" - jaký je headroom.. Bez to ho těžko říct. Ale pokud Ti to "pumpuje" a stále nemá žádoucí hlasitost, zkusil bych víc za sebou zapojených kopresorů (včetně nějakého multibandu) , přičemž bych na každém volil nízké ratio , tak 2,5:1 a spíš míň, podle toho jak by to "vypadalo". Nejlíp aby jeden z kompresorů v řetězci byl harwarovy kompresor, co dovolí Treshold nastavit do plusu a pěkně zvednout Gain.
Občas se mi vyplácí používat víc kompresorů za sebou než jeden s vyšším Ratio... Ale jak tu bylo řečeno, bez poslechu těžko říct...
To by bylo dobrý vědět jaká je asi "average" hlasitost a kde jsou "peaky" - jaký je headroom.. Bez to ho těžko říct. Ale pokud Ti to "pumpuje" a stále nemá žádoucí hlasitost, zkusil bych víc za sebou zapojených kopresorů (včetně nějakého multibandu) , přičemž bych na každém volil nízké ratio , tak 2,5:1 a spíš míň, podle toho jak by to "vypadalo". Nejlíp aby jeden z kompresorů v řetězci byl harwarovy kompresor, co dovolí Treshold nastavit do plusu a pěkně zvednout Gain.
Občas se mi vyplácí používat víc kompresorů za sebou než jeden s vyšším Ratio... Ale jak tu bylo řečeno, bez poslechu těžko říct...