Komprese hlas vs. základ
Komprese hlas vs. základ
Ahoj.
Dělám v Sonaru 3 a právě vyrábím imitaci rádiového vysílání a chci udělat zprávy. Jakým způsobem vytvořím takovou tu "kompresi", kdy jede základ, a jakmile do toho vstoupím hlasem, tak se základ sám stáhne a poté zase vyjde?
Nechce se mi to dělat růčo.
Díky za odpovědi.
Dělám v Sonaru 3 a právě vyrábím imitaci rádiového vysílání a chci udělat zprávy. Jakým způsobem vytvořím takovou tu "kompresi", kdy jede základ, a jakmile do toho vstoupím hlasem, tak se základ sám stáhne a poté zase vyjde?
Nechce se mi to dělat růčo.
Díky za odpovědi.
podla mna sa to robi pouzitim Side Chain funkcie. na backglide track zavesis compressor so side chain input funkciou. said chain na compressore nastavis na cislo tracku, kde mas vokal. vzdy ked bude zniet vokal, compressor sa spusti a potlaci backglide do pozadia. uroven compressie si nastavis ako chces.
Naposledy upravil(a) Poshook dne 25 čer 2005 13:23, celkem upraveno 1 x.
Poshook píše:podla mna sa to robi pouzitim Side Chain funkcie. na backglide track zavesis compressor so side chain input funkciou. said chain na compressore nastavis na cislo tracku, kde mas vokal. vzdy ked bude zniet vokal, compressor sa spusti a potlaci backglide do pozadia. uroven compressie si nastavis ako chces.
moje skromna rada : treshold zalezi na tobe, ale ne zadny velky ratio (napr.2:0:1 na muj vkus staci) jinak ti to bude vylejzat po v kazdy pomlce..release zalezi zase na tobe a attack to samy... ale podle poslechu to fakt poznas sam..taky zalezi jak mas nakompresovanej ten hlas
film sound |breakbeat,dnb,progressive bb/house
vylejzanie po kazdej pomlcke ma na svedomi prave nastavenie casovych premennych (hlavne release), ktore riadia spravanie kompresoru a nie kompresny pomer. kompresny pomer ma vplyv len na hlbku kompresie.Matheo píše:moje skromna rada : treshold zalezi na tobe, ale ne zadny velky ratio (napr.2:0:1 na muj vkus staci) jinak ti to bude vylejzat po v kazdy pomlce..release zalezi zase na tobe a attack to samy...
pri side chain to plati dvojnasobne.
Naposledy upravil(a) Poshook dne 25 čer 2005 16:30, celkem upraveno 1 x.
myslim, ze presne naopak - cim vacsi kompresny pomer, tym vacsi utlm pozadia v pritomnosti hlasu (vysledok je ale v podstate rovnaky, ide tu len o princip). ak sa objavi hlas, compressor zapne a backglide sa stlmi (reakcny cas compressoru je zavisly na nastavenom attack case a prave hlbka utlmu je zavisla na kompresnom pomere. ked sa hlas strati, compressor vypne a backglide stupne na povodnu nekomprimovanu hlasitost. rychlost akou sa to udeje je zavisla od nastavenia release.Matheo píše:myslim tim to ze cim je vetsi kompresni pomer tim se to vic snazi vytahovat zpatky tu hudbu na pozadi pri pomlkach ve hlase