michat mix mixem nebo michat mix softem?

Ozvučení, nahrávání, mixáž a mastering
Odpovědět
etien

michat mix mixem nebo michat mix softem?

Příspěvek od etien » 02 úno 2003 15:26

koukal jsem ted na ruzny user fora (navedl me matucha a pivo se syncrem) a zda se ze tema pouzivani HW
mixaku na vysledny suming je vic nez aktualni. nekdy jsou tam prispevky od typu z velkych studii a nektery jsou dost na vazkach. schodujou se v pocitu ze HW mix (analogovy) je pocitove vic OK, ale cekal bych vetsi rozhodnost ve stylu: s jednickama a nulama mi bez z dilny, jedine NEVE & SSL). jakpak to, ze by uz i stary mazaci koketovali s pocitacovym mixem?

Uživatelský avatar
Pytkin
Moderátor
Příspěvky: 21309
Registrován: 23 kvě 2002 16:23

Příspěvek od Pytkin » 02 úno 2003 23:40

Dakde na Nuendo konferencii bol prispevok .. Dakto skusal porovnavat Nuendo a ProTools .. Jednak interne mixovanie , a mixovanie vonku na analogovom pulte (tusim SSL pouzili) .. Protools samozrejme najnovsie prevodniky , Nuendo uz si nepamatam ake .. Zaujimave na tom je, ze vysledok bol taky , ze najlepsie to znelo internou mixazou Nuenda .. To ze zvitazilo nuendo je asi dost logicke , ked je to Nuendo konferencia :lol: , takze tam asi ProTools nikto moc nemiluje .. Mna viac zaskocilo , ze Nuendo interna mixaz zvutazila nad Externom mixazou na analogovej konzole .. To je vysledok , ktory som necakal ..

Uživatelský avatar
pm
Příspěvky: 267
Registrován: 04 čer 2002 15:19

Příspěvek od pm » 03 úno 2003 09:18

ted uz jen ten nejvetsi problem - co to vlastne je "znit nejlip" ;)

matucha
Příspěvky: 5058
Registrován: 24 kvě 2002 19:30

Příspěvek od matucha » 03 úno 2003 14:41

no prave!

ja cet spoustu prispevku o tom jak ty digitaly fakt nemaj dobrej zvuk summace, u Highendaku to tvrdi vetsina, ale kazdopadne spousta lidi rika, ze 32bitovej float mix ma technicky lepsi parametry nez top analogovy konzole... ale prej tak dobre nehraje

na 3daudioinc jistej Lynn Fuston delal (krome velkyho testu mikrofonu a preampu, ktery prodava na CDckach) taky malej test ProTools vs Neve (nebo SSL) ted uz nevim, treba je to ten stejnej test a reakce byly ruzny... bylo to slepy a lidi to meli tak pul na pul ;-) jestli si dobre pamatuju

nevim jak je to s tou sumaci, ale me akorat vadi, ze cim vic zprocesovam jednotlivy stopy, tim vic se od sebe ty veci separujou, coz chci, ale ve finale, kdy je mam jaks taks od sebe a vechny je slysim, tak bych chtel neco jako lepidlo, aby si proste hezky sedly a kecaly mezi sebou, coz nedelaj a trucujou si ve svejch komurkach.

myslim, ze idealni je kdyz se na signal neaplikuje skoro nic a vsechno to oddeleni je tam uz tim ze se to nahraje na spravnym miste mikrakem (nebo vice), tam myslim je ta krasa starejch veci, ktery maj tak nadhernej zvuk

nojo, jenze ja toho moc nenahraju, protoze delam kolaz a to dela i spousta jinejch lidi a funguje jim to lip, takzeby ten analog neco delal, nebo ja bych se sebou mel neco delat? ;-)))))

uvidime, s kazdym mixem prichazim na novy veci... ale stejne to nehraje jak bych si predstavoval... zkusim novy monitory, mistnost a i nejaky to novy premejsleni (postupem casu...)

kexik

Příspěvek od kexik » 04 úno 2003 09:45

podla mna nie je rozdiel v kvalite zvuku ale v sposobe prace... digital je odporny pitvac a vsetko tam dost trci a je pocut (casto veci o ktorych dufate ze ked ste ich niecim prekryli, ze ich tak nepocut, ale pocut). clovek musi skratka robit preciznejsie, co s realnymi hudobnikmi je niekedy ostara...

Syncro / GJ

Příspěvek od Syncro / GJ » 04 úno 2003 11:45

Petr to vystihl, otazka je, jaky zvuk kdo chce... Kdyz chce nekdo velky prostor, cistotu a separaci, digital ho nadchne. Kdyz chce nekdo "koule", nadchne ho analog. Ja na to mam Syncrovu teorii syntetickych tkanin (Etien, Matucha a pm nemusi dale cist, neb uz ji z meho omilani znaji):

Mix z digitalu je jako synteticka latka, vlakna zvuku separovana, vse je krasne a hladke, blyska se a trpyti. Jenom tak nejak nehreje. Mix z analogu je jako bavlna, vlakna jednotlivych zvuku jsou chlupatejsi a latka hrubsi, ale cely mix je kompaktnejsi a prijemnejsi... A hreje moc fajn.

Hrozne rad bych nekdy michal na VTC, Amek nebo SSL, protoze jestli to bude takovy rozdil (nebo jeste vetsi), jako kdyz jsem presel z 01v na SoloLogic, tak potes Ten tam nahore 8-) Ale ja jsem proste oldskooler a chapu, ze to ma spousta lidi uplne jinak. Takze obecna odpoved asi neni...

Uživatelský avatar
ECSON WALDES
Profesionál
Příspěvky: 1859
Registrován: 16 zář 2002 14:52

Příspěvek od ECSON WALDES » 04 úno 2003 14:05

Jde o to jakej analog mix a jakej digital mix

Me by u analogu chybely chirurgicky EQ a pak ukladani scen do pameti.

Jednou jsem prmejslel ze kdybych zacinal ,tak nez michat muziku na lowend malym 16kanal mixacku s 2pasmovejma nebo 3 pasm a jen s jedni preladitelnym stredem na EQ, tak to na nem radej zabodnu a micham v nejakym softu, protoze si neumim predstavit ze uslysim problem na 7 kHz nebo 140 Hz a nebudu ho moci presne odstranit potlacenim vysokym Q na EQ to bych byl fakti zoufalej ...

je to slozity tema ma spoustu pod problemu a pod otazek ktery ovlivnuji pohled na vec bud napr z pohledu - prijemnosti ovladani - presnosti EQ - poctem AUX / BUS - Vstupy ...atd atd no a pak obrovsou kapitolou je - ZVUK barva a charekter michacky.

Ja mam digitalni YAMAHu a bavi me na ni jeji presnost a moznost dokonalyho separovani jednolivejch nastroju (jak psal po zkusenosti i Syncro) a to je pro moji hudbu stezejni,barevne mi vyhovuje taky takze zustavam u Yamahy.

Michat na velkejch pultech SSL je MASO ale ty stojej takovy milionovy sumy, ze mi digital pro me prijde jako nejdokonallejsi alternativa v pomeru kvality.

Pak bych jeste rozlisoval NA JAKOU hudbu jakej je vhodnej pult.

Syncro / GJ

Příspěvek od Syncro / GJ » 04 úno 2003 15:43

Na jakou muziku jakej pult - to je stezejni otazka. Myslim, ze michani elektronicke muziky se od akustiky dramaticky lisi. Dokud jsem delal ciste elektronicky veci, analogovy pult mi moc nechybel. Cim vic jsem nahraval zivych nastroju, vokalu a ruznych paskacu a lamp, tim vic se mi zdalo, ze je potreba... Navic, ve spojeni pocitac a analogova konzole je skryto to nejlepsi z obou svetu, protoze pripadne problemy lze odstranit EQcky v kompu na insertu a EQ na pultu pouzivam spis pro celkovou barvu stopy / grupy v mixu.

Co se typu konzole tyce, rozdily mezi analogovymi pulty jsou obrovske a myslim, ze mnohem vetsi, nez mezi digitaly. Srovnavat eurorack s vlz a vlz s ghostem je jako michat hrusky a jablka. V dnesni dobe levnych a kvalitnich digitalu se nad analogem vyplati premyslet jenom od urcite urovne, jejimiz reprezentanty jsou pro mne (subjektivne) - Mackie 8bus, Soundcraft Ghost, Soundtracs Project8, AH GS3000 a podobne. Tam uz je zvuk a vybava na dostatecne urovni, ktera v mych ocich vyvazuje i obrovskou nevyhodu, kterou je absence total recallu. I kdyz tahle "nevyhoda" je vcelku sporna, protoze to aspon u mne podporuje spontaneitu a zabranuje neustalemu prekopavani jedne a teze veci.

Ja se chystam jit jeste o kousicek dal a vazne premyslim nad kotoucakem. Aspon nad 1/4" masterem, ale to uz je spis o moji uchylce na roots dubovy zvuk 8-)

Proto jsem dalek doporuceni typu kup si analog, protoze tahle vec je uplne neprenosna a to, co jednoho nadchne muze druheho uplne zklamat. Dukazem toho jsou podobne zive debaty na tohle tema, nebo o tematech pribuznych ala Neve je bozi / Neve kresli, atd.

safaa

hybrid

Příspěvek od safaa » 11 úno 2004 01:34

MMno i ja si myslim, ze je to hlavne o zpusobu prace. Ja osobne prilis nezboznuju michani mysi, takze pokud vse vyjde jak je planovano a budeme nase studio v dubnu prestavovat tak bude (zase pokud vse dopadne jak ma) AMEK MEDIA 51 nanalog s dynamikou (BTW i recallem). Pokud nevyjde ten tak holt v nouzi sahnu asi ke Ghostovi.

Myslim si, ze tahle konfigurace je univerzalni. Kazdej v takovym studiu ma moznost pracovat jak bude chtit. Bud bude pres pult jen poslouchat a michat v pocitaci a nebo bude moct (tak jak to planuju ja) vyhnat 24 stop po analogu ven na stul a michat s HW dynamikou a EQ stolu (designed by mr. Rupert Neve), FX na AUXech, outboard lampove kompresory ... atd.

Ja osobne to vidim na michaci hybrid, abych se vesel do tech 24 savli tak v pocoitaci budou treba sbory nebo smycce submixnuty a po interni sbernici vyhnany do dvou na stul. Navic se daj pouzivat interni pluginovy FX (delaye, chorudy ap.) a zase si jejich vracecku (return) vyhnat ven z prevodniku na stul. Proste mi tenhle hybridni system prijde naprosto genialne flexibilni.

Odpovědět