mikrofon na zpev

Ozvučení, nahrávání, mixáž a mastering
Jurek
Příspěvky: 35
Registrován: 23 kvě 2002 16:06

Příspěvek od Jurek » 04 lis 2002 15:26

_ravi_ to neplati jen pro stacky, s tim muzes zaexperimentovat u jakehokoliv komba, klasika je sm57 na reprak a kondenzator nekam pred a lovit, pak si namichat pomer dle libosti, je to potom tlustsi nez jen dynamickym zblizka. Ale zkousel jsem i kondenzatory zblizka, treba neumann m58 mi fungoval dobre (jiny neumann nemam :o))

tom univerzal nenajdes. Pokud chces zpev/kombo do studia, tak asi radeji kondenzator v ramci moznosti (C3000 se da, ale opravdu je ostrejsi), pokud na podium/zkusebna, dynamicky (sm58 se da sejmout i kombo a na zpev diky odolnosti proti vazbe na podium ideal). V uvodu jsi misto pouziti nenapsal, je v tom dost rozdil (live/studio, samostane nastroje/hlas/ nebo pri hre vsichni dohromady atd.)

Tom
Příspěvky: 13
Registrován: 29 říj 2002 17:06

Příspěvek od Tom » 04 lis 2002 15:51

Jurek: jedna se mi o prvni moznost, kterou si uvadel, nastroje , zpev nahravat zvlast. A vyber se mi pomalu zuzuje na AKG c3000 a rhode nt 1000.

matucha
Příspěvky: 5058
Registrován: 24 kvě 2002 19:30

Příspěvek od matucha » 04 lis 2002 18:53

nevim, ja bych dynamickej moc nechtel, mozna senheiser 421 nebo jak se menuje, na takovy ty basovejsi nebo naopak prilis ostry zvuky.
To ze to vezme i mistnost je sice pravda, ale je to kardioda, takze to neni zas tak hrozny a hlavni mi pripada, ze to ma podstatne vic detailu nez dynamicky. Asi to kombo nebude uplne ideal, ale co? Uz jsme ve tride, kde uz se bavime skoro o detailech, vic udela pozice mikrofonu a zkusenost. Profici samozrejme urcite pouzijou neco uplne vhodneho, protoze si muzou vybirat. Ja treba s Audixem nahravam vlastne uplne vsechno od fleten, didgerida, zpevu, spanelky (kytary ;-), foukaci harmoniku a tak... a mimochodem na C1000 jsem i pres MD nahraval cely bici, a myslim, ze kdyby byl lepsi preamp tak to nebude az tak hroznej zvuk (mam to na desce a nikdo si na spatnej zvuk tyhle veci nestezoval, prestoze to nejni ideal).

10000 za rode neni moc penez, me se to nezda moc, jediny na co se mi nezda vhodnej je nahravani venku ;-). Nejvic bude asi na ten zpev, ale je natolik "rovnej", ze by nemel mit problemy snad s nicim.

Tom
Příspěvky: 13
Registrován: 29 říj 2002 17:06

Příspěvek od Tom » 04 lis 2002 20:15

Matucha: Tak to vypada, ze se rozhodnu pro Rode (abych se potom mohlo vymlouvat uz jen na svou neschopnost :D ). Jeste nejsem ale uplne rozhodnuty pro preamp (DMP3 nebo mensi mixpult ?)

Jinak vsem moc dik za nazory a rady

Liquid Sound
Profesionál
Příspěvky: 1075
Registrován: 17 čer 2002 17:39

Příspěvek od Liquid Sound » 04 lis 2002 23:22

Hele a Matucho, Ty mas k dispozici nejakej ten RODE? Ja bych ho chtel docela zkusit. Ze by sme dali nejakej ten take. :D

_ravi_
Příspěvky: 199
Registrován: 04 čer 2002 16:17

Příspěvek od _ravi_ » 05 lis 2002 08:06

Jurek píše:_ravi_ to neplati jen pro stacky, s tim muzes zaexperimentovat u jakehokoliv komba, klasika je sm57 na reprak a kondenzator nekam pred a lovit, pak si namichat pomer dle libosti, je to potom tlustsi nez jen dynamickym zblizka.
Jo, to je jasny, ja jsem ted takhle delal jednu kapelu (uspesne :) ). Reprak jsem snimal Sennheiserem e609 a ambient Neumannem CMV 563 s vlozkou M7S (BTW taky jinej nemam :))) teda vlastne jeste dalsi dve vlozky do nej). O tomhle mikrofonu by se dalo rict, ze je (v urcitych smerech) universal, protoze v nem muzes menit tri ruzny hlavy a hraje jako das. Zvlast dobra je M7S na zpevy a M55K na overheady. To je fakt lahudka :). Akorat je starej, tak na nej musim davat bacha.

matucha
Příspěvky: 5058
Registrován: 24 kvě 2002 19:30

Příspěvek od matucha » 05 lis 2002 12:47

nojo neumann... ale tenhle jsem pred par mesicema videl v annonci, akorat kdyz jsem zavolal, tak uz nebyl... ale cena uzasna =5000,-

liquid> ja ho nemam, v dobe, kdy sem kupoval velkej kondik este nebyl NT1000 na trhu, takze jsem si poridil horsi/drazsi/ostrejsi Audix CX101.
Ma ho ale Floex, takze az se stavime, tak ho vezmem sssebou... Nevim kdy, ale treba nekdy pristi tyden nebo je lepsi nejakej vejkend? I kdyz tenhle vejkend tu asi nebudu... no uvidime ;-)

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník » 11 led 2003 22:54

Ahoj! Všetky mikrofóny, ktoré spomína Pitkin, sú Čínskej výroby. Ja som nedávno kúpil TAKSTAR SM-1 - tiež "Číňan" a napriek neuveritelnej cene - 6990,- Slovenských korún, je výborný.Je to kondík, velkomembrána,komplet s pavúkom a windschutzom. Puli

DodoMusic

Takstar

Příspěvek od DodoMusic » 12 led 2003 00:39

Takstar stale pouzivam (na spev) a som nadmieru spokojny !

matucha
Příspěvky: 5058
Registrován: 24 kvě 2002 19:30

Příspěvek od matucha » 12 led 2003 12:13

dmp3 nebude spatna volba, ale jestli chces vic preampu, tak bych zkusil maly mackie (VLZ Pro!!!) nebo soundcrafty (maj taky nejaky preampy novy, takze na to pozor ja presne nevim jak se menujou)... ty se daj sehnat za podobnou cenu (nebo lehce vic 10-20tisic) a k tomu mas i mixacek, neni to uplne k zahozeni...

Syncro / GJ

Příspěvek od Syncro / GJ » 13 led 2003 15:20

K tomu Neumikovi CMV - za stejny penize muzes koupit novou Oktavu Mk319, ktera ma zvuk hodne podobnej M7 a navic bych rek, ze i lepsi. Ja mam doma oboje a vokaly nahravam mnohem radsi na Oktavu. Neni sice tak etericka, ale zase se lip prosazuje v mixu - vokaly maj super prezenci a diky peknejm basum jsou i hooodne teploucky... Hodne samozrejme dela predzesilovac, ale tu oktavu mam fakt rad...

Odpovědět