Mix a Mastering elektronicke hudby

Ozvučení, nahrávání, mixáž a mastering
Odpovědět
diplo

Mix a Mastering elektronicke hudby

Příspěvek od diplo » 30 led 2013 07:37

Ahoj lidi, předem se omlouvám, jestli tady toto tema tu nekde uz zaznelo - ja sem ho nenasel.
jak uz nadpis napovida, tak tento topic bude o mixu a masteringu el. hudby. (House, electro house, etc.) V mixu a masteringu jsem totalni ale totalni laik. ale v abletonu uz tvorim nejaky 3 roky takze se v necem vyznam ale finalni uprava tracku mi je uplne cizi. tak jsem se chtel zeptat na nejaky ČESKÝ články o masteringu a mixazi, jak se to dela, co je ucelem atd. a taky me zajima (mozna me ukamenujete) jaky je rozdil mezi mixazi a masteringem? Byli byste moc hodni kdybyste mi to nejak polopate popsali atd. zvuk zatim doladuji pres izotope 5, a nejaky pluginy v abletonu + jeste ruzny vst co jsem si postahoval. a taky by se mi hodilo kdybyste mi nejake vstcka popripade poradili :-) . Moc dekuji za odpoved :-)

Pytkin
Moderátor

Re: Mix a Mastering elektronicke hudby

Příspěvek od Pytkin » 30 led 2013 08:22

v menu je tlacitko VYHLEDAVANI .. to ked stlacis , tak tam napises mastering a das hladat a najde ti to odpoved na vsetky tvoje otazky ..

Dreamgate

Příspěvek od Dreamgate » 30 led 2013 08:38

Starší články, ale dostačující pro základní představu masteringu.

http://www.dreamface.net/modules.php?na ... le&sid=115
http://www.muzikus.cz/pro-muzikanty-cla ... ezen~2002/

Jinak jak píše Pytkin, tady na foru jsou toho mraky a kolikrát se dozví člověk zajímavé fígle od profíků, kteří sem chodí, stačí hledat.

Mixáž-úprava jednotlivých stop nástrojů ve skladbě např.bicí, basa, synt, smyčce, za pomocí ekvalizace, poměrů hlasitostí, panningu, komprese.
Mastering-finální úprava (naleštění) hotové skladby jako celku.

TOM-Thak

Příspěvek od TOM-Thak » 30 led 2013 09:11

Ještě dodám - spousta lidí si myslí, že mix a mastering je poplatnej žánru.