
Mixáž
Re: Mixáž
nevim jak je to dnes, ale v radiich sel bezne celej vyslednej proud do nejakyho silenyho kompresoru, kterej z toho dela ten unifikovanej plochej zvuk. vzdycky to ve mne vzbuzovalo asociaci obrovskyho prumyslovyho mlejnku na maso, ze kteryho vylejza takova ta ruzova kejda na parky 

Re: Mixáž
Rudys píše:Mohl by mi prosím ještě někdo poradit s jednou věcí. Jak docílit toho, aby můj mix neměl vysokou hodnotu peak? Jde mi o to že u mixu se pomalu dostávám k -1db až 0 db peak. Díky
skontroluj a priebezne kontroluj vsetky volume na vsetkych stopach aj podskupinach a maj ich tak, aby ti to nikde neprekracovalo nuly.PELF píše:Uber hlasitost na master faderu.
+ nadviazem na to, co som tu uz pisal - na toto co sa pytas zatial uplne zabudni:
... nie preto, ze ta to ma zhodit alebo urazit, ale preto, ze tieto poznatky naozaj momentalne nepotrebujes, si v uplne inom stadiu a ak sa mas niekam dostat, napreduj postupne.Rudys píše:...
Ještě mám dotaz. Když udělám skladbu a LUFS bude -10db a budou jí chtít hrát v rádiu. Tak v rádiu bude hrát taky -10db LUFS? Protože co jsem pochopil, tak standard LUFS je -23 db. A v rádiu by teda skladba měla hrát na -23 db LUFS podle nového standardu LUFS....
Re: Mixáž
Díky Rastis. S tou mixáží mám pořádný zmatek, protože mixáž udělám nahlas, ale zanikají mi v skladbě vokály (ty nahrávám na -9dbfs) a mám vysoký peak. Takže ve finále mám skladbu nahlas, ale vokály stojí za prd. A pořád mám zmatek v té hlasitosti, jak co dát nahlas, aby výstup potom nebyl moc potichu. Jinak jsem pořád amatér a hudba je mým koníčkem, ale snažím se ji sluchem naučit. Možná dělám chybu jinde. Ale při mixu používám Eq a compresor. Na kick+basu dávám sidechain a na bicí dávám v grupe eq popřípadě lehkou kompresi. Potom si pustím na master šavli izotope ozone 5 a dám si master bridge a sleduje Rms a Lufs. Jinak používám kjaerhus vst pluginy. Na vokály dávám Eq, Spitfish de esser, trochu reverbu a kompresor popřípadě delay v určitých pasážích. Na master potom používám izotope ozone 5. Tak snad nedělám někde chybu. Jinak díky za rady 

Re: Mixáž
Podle otazek si taky myslim ze by jsi se mel nyni spise zamerit jinym smerem. To nemyslim nijak spatne. Precti si neco o Gain Staging to je prave to co asi nyni potrebujes ovladnout, mimo jine by se ti hodily i nejake zakladni znalosti o zvuku jako takovem, pak pro tebe bude jednodussi pochopit urcite zakonitosti v jeho chovani. Je to cista fyzika a nic sloziteho na pochopeni. Az to vstrebas tak se dale se podivej na to jaky mas AD/DA prevodniky a kolik headroom ti dovoli a nastuduj proc a k cemu je to dobre vedet. To jsou dve temata ktere zdanlive spolu nesouvisi ale je vhodne si o tom neco pecist. Az budes umet pracovat s GS pak prijdou na radu dalsi veci jako treba kompresory-limitery a ruzne techniky, vse dohromady ti pak da dobry zaklad pro dostani mixu pod kontrolu. Je pred tebou jeste hodne probdenych noci. 
EDIT: -9dB je hodne zkus -18dB az -16dB zalezi na AD prevodnicich, co se tyka pluginu tak nezalezi co kde pouzijes ale jak to pouzijes. Pokud se spolehas jen na presety je to vicemene spatne, ber to tak ze by pro tebe mely byt pouze vychozim bodem, v 90% potrebuji prizpusobit situaci.

EDIT: -9dB je hodne zkus -18dB az -16dB zalezi na AD prevodnicich, co se tyka pluginu tak nezalezi co kde pouzijes ale jak to pouzijes. Pokud se spolehas jen na presety je to vicemene spatne, ber to tak ze by pro tebe mely byt pouze vychozim bodem, v 90% potrebuji prizpusobit situaci.
Naposledy upravil(a) Stan dne 07 srp 2016 09:42, celkem upraveno 2 x.
Re: Mixáž
to je to co pisem. finalnu hlasitost spravis masteringom. v stadiu mixaze ta nezaujima. mixdown sprav tak, aby ti ziadne meraky nesli cez nulu, idealne nikde, ani na stopach, ani na grupach a urcite nie na konci. to su tie peaky, ktore vidis na merakoch - sprav to skratka tak, ze ze tie najvacsie spicky ti pojdu tesne pod nulu. ze sa ti to bude na ucho zdat potichu ta vobec nezaujima, hlavne nech to ma vsetky pomery nastrojov a spevu vyvazene tak, ako sa ti to paci. v tomto stadiu nepotrebujes ziadne informacie o "rms" "lufs" ani "dbfs" ...Rudys píše:... A pořád mám zmatek v té hlasitosti, jak co dát nahlas, aby výstup potom nebyl moc potichu....
toto si nechaj prave na ten mastering. jasne - mozes si to tam zapnut a skumat, ako ti to hra, pripadne nieco na stopach prisposobit, ale pokial mixujes, tak mixuj a neries, ze to je tiche. az usudis, ze je domixovane, potom to cele vezmi a zacni na to aplikovat mastrovacie pluginy a az potom ries, ake to ma "rms" a podobne ...Rudys píše:... Potom si pustím na master šavli izotope ozone 5 a dám si master bridge a sleduje Rms a Lufs...
mam pocit, ze mixujes a mastrovacie pluginy riesis v jednom projekte. da sa to, robieva sa to aj tak. ale ... znovu sa zopakujem - oddel si to, aspon kym nebudes v jednotlivych krokoch viac doma. z projektu si vyexportuj mixdown bez mastrovacich pluginov. pocuvaj ho, analyzuj, daj si 1-2 dni odstup. ak sa ti bude vo vsetkom zdat OK, potom zacni robit mastering uz na tom hotovom mixdowne.
Re: Mixáž
je na to nejaky dovod? . Na master ak niečo chcem dať tak to tam dávam už na začiatku, stavalo sa mi, že som sa musel vrátit k mixu a niečo na tom zmenit, ked som po upravach nahodil nejaky maximizer a pod . Takže teraz tam dám hned a maximalne to trochu pridam uberem . Hlavne potom taham za hlasitostne fadre jemnejšie .rastis píše: ak sa ti bude vo vsetkom zdat OK, potom zacni robit mastering uz na tom hotovom mixdowne.
Gain nastavujem podla skusenosti s mikrofonom a typom zvuku .
ak nahram track moc potichu tak ho normalizujem obvykle -3dB .A ak niečo má velky peak tak vačšinou to sposobuje len uzke spektrum frekvencii - basy vačšinou sa to dá opraviť multiband kompresorom kde ostatne pásma nekompresujem . Toto robim vačinou na base , v tomto obdobi už v analogu pred AD.

* edit. niekde som videl rebriček najhlasnejšich pop skladieb , tie tichšie z najhlasnejšich boli okolo -4dB. Rezerva -6dB má vyznam bud pre nasledne prehravacie dynamicke procesory alebo ekvalizacie kde možeš ešte vyboostovať niektore pásmo o 6dB bez cilpu.
Naposledy upravil(a) jammix dne 09 srp 2016 11:23, celkem upraveno 1 x.
Re: Mixáž
@jammix: vetsina lidi micha tzv. nasucho, ale je to veci osobnich preferenci, michat do masteru s permanentne aktivnimi pluginy neni zas az tak bezne. Kdyz uz tam jsou zaveseny tak se zapinaji jen jako reference pro kontrolu, a samotny proces se pak provadi zvlast jak psal "rastis". Jinak Normalizace behem mixu na stopach neni zrovna rozumne, kdyz uz se pouziva normalizace (podle me je to proces ktery by se vubec nemel pouzivat) tak na celkovem mixu a i tak to neni zrovna nejidealnejsi proces ktery by se na audio nemel pouzivat. Ale to je jen muj nazor. Hod sem link na ty zebricek skladeb, neco mi v tvem popisu nesedi, o jakem typu dB na masterovanych skladbach mluvis. Podle me pletes dve odlisne veci dohromady.
Re: Mixáž
ja to len popisujem z mojej skusenosti proste mi po čase vyšlo vyhodnejšie robiť už do optimizera , Ale už viem čo na to funguje lebo nahravam vačšinu svoj rovnaký štyl-zvuk. Dalšia vec je že čim dalej sa bližim k nejakemu projektu ktory by už mohol mať zmysel prezentovať tak uvažujem že na 2.0 master nedam vobec nič,. a všetky optimizery kompresory limitery budu špecialne na stopách nastavene namieru .
normalizacia nijak nezasahuje negativne . len sa premiestnia hodnoty zapisane v spodnej časti dynamiky do hornej časti , k maximu podla nastavenej hodnoty ,. je to to iste ako fader, aspon ho nemusiš mať nad nulou
mam aj taky dojem že je lepšie pre niektore tiche nastroje neprehanať gain nech sa nezvyšuje šum ,
Hlasitost maximalneho peaku skladby je niečo ine ako hlasna skladba koli prehnanej kompresii. Vysledok si proste zvoliš s rezervou , ked máš stlačenu skladbu tak ju možeš nechať s vačšou rezervou pred clipom a subjektivne može byť hlasnejšia ako menej kompresovana skladba s menšou rezervou , to snad netreba pripominať.
Ten rebriček som nenašiel , myslim to bolo niekde v članku na ktory dal niekto odkaz . alebo rovno foto ,. ale nejde o to že by cely album bol na -4dB . . jedna dve skladby možu byť vyššie ked to zapada do konceptu .
typ dB rezerva pred nulou je snad len jeden .
normalizacia nijak nezasahuje negativne . len sa premiestnia hodnoty zapisane v spodnej časti dynamiky do hornej časti , k maximu podla nastavenej hodnoty ,. je to to iste ako fader, aspon ho nemusiš mať nad nulou

mam aj taky dojem že je lepšie pre niektore tiche nastroje neprehanať gain nech sa nezvyšuje šum ,
Hlasitost maximalneho peaku skladby je niečo ine ako hlasna skladba koli prehnanej kompresii. Vysledok si proste zvoliš s rezervou , ked máš stlačenu skladbu tak ju možeš nechať s vačšou rezervou pred clipom a subjektivne može byť hlasnejšia ako menej kompresovana skladba s menšou rezervou , to snad netreba pripominať.
Ten rebriček som nenašiel , myslim to bolo niekde v članku na ktory dal niekto odkaz . alebo rovno foto ,. ale nejde o to že by cely album bol na -4dB . . jedna dve skladby možu byť vyššie ked to zapada do konceptu .
typ dB rezerva pred nulou je snad len jeden .

Re: Mixáž
ja si myslim, ze by sa mala spravit kategoria uzivatelov, ktory by mali viditelny popis, ze ich nazor treba brat s velkou rezervou. to su taki, co pisu asi radi a vela, ale strasne kraviny. osobne by som potom poprosil adminov, nech do tej kategorie zaradia "jammixa". mne jeho prispevky vacsinou nedavaju ziadny zmysel a ked ich niekedy pochopim, tak aj tak zvacsa pise bludy. presne tento pocit z tych prispevkov mam este z cias, ked tu vystupoval pod inym menom, ak sa nepletiem, tak ako "jazzym" (?)
jammix - kludne je mozne, ze je problem vo mne. ty naozaj nahravas / mixujes / robis nejake formy masteringu ? to co tu konkretne v tejto teme teraz pises tie tvoje rady / postupy - z toho mas naozajstne vysledky, ktore sa daju prezentovat ako nahrane / zmixovane / masteringom pobozkane realne skladby ?
pardon za OT
jammix - kludne je mozne, ze je problem vo mne. ty naozaj nahravas / mixujes / robis nejake formy masteringu ? to co tu konkretne v tejto teme teraz pises tie tvoje rady / postupy - z toho mas naozajstne vysledky, ktore sa daju prezentovat ako nahrane / zmixovane / masteringom pobozkane realne skladby ?
pardon za OT