Mixování zpěvu

Ozvučení, nahrávání, mixáž a mastering
Odpovědět
Džirka

Mixování zpěvu

Příspěvek od Džirka » 21 bře 2009 11:47

Dobrý den. Rád bych se zeptal, zdali někdo náhodou neví, jak dosáhnout takového zvuku na zpěvu: http://www.f3music.com/info-1638.html Zde jsou ukázky tří písniček, kde je zpěv ve kterém slyším nějaký druh enhanceru či co, ale nevím přesně co to je a jak toho dosáhnout. Vybral jsem záměrně písně, kde je to slyšet zřetelněji... Podobných výsledků dosahuji pomocí C1 comp-sc od waves, ale není to stále ono.

A ještě pár otázeček k mixování. Upozonuji jsem amatér a musí se na mě opatrně s odbornými výrazy.

1. Právě jsem se dozvěděl, že způsob jak oddělit od sebe frekvenčně nástroje se dělá tak, že se jezdí po frekvencích a hledá se místo kde to rezonuje a to se pak stáhne. Má se to posléze stáhnout na maximum? A nastavení Q má být také na minimum?

2. V některých článcích o mixování jsem se například dočetl toto: When applying a Q bandwidth to a frequency range, a setting of 1.0 (the "magic Q") sounds more natural and generally avoids any masking problems. Anglicky umím, ale nedokážu pochopit co se tím myslí. Našel by se někdo, kdo by mi to srozumitelněji vysvětlil.
Ve stejném článku o mixu je i tato věta: Kill Bass Rumble
Apply a high-pass shelf filter to remove frequencies below 40 Hz Ale mám pocit, že se to týká masteringu, nebo mám "zabít" Bass Rumble na kadžém instrumentu? Je to v článku o mixování :?

3. A toto je další rada, které úplně přesně nerozumím: Level all your tracks to unity gain (0 dB) and then pan each track to the left, then right. You're listening to see if each sound sweeps audibly from the left, through the centre, and off to the right - If you can hear it crossing over, then you're more than likely in the clear!

Děkuji za případné vysvětlení

kexik

Příspěvek od kexik » 21 bře 2009 20:05