asi netřeba nikomu představovat funkci pop filteru.
Jsem zvyklý nahrávat voiceovery s pop filtrem a neumím si představit nahrávat bez něj,
nicméně viděl jsem teď pár záběrů ze studií, kde na Neumann U87 apod. bratříčky z Neumanna natáčeli hlavně dabingy
úplně bez popfilteru a ještě, co mě zaujalo, tak docela daleko od mikrofonu třeba klidně 50-60cm od speakera.
Je nějaký důvod točit bez pop filteru?
Myslel jsem si, že na voice je dobré být blíž mikrofonu, abych nabral, co nejsilnější signál a co nejméně ozvěny a šumu,
ale když je někdo 60cm od mikrofonu, tak přeci musí nabrat i místnost, pokud nemá zrovna vše totálně přetlumené.
Navíc aby tam bylo dost signálu a málo šumu, tak asi jedině na nějaký high end preamp a převodníky?
Asi jsem moc velký pedant, ale jakmile tam je trochu šumu nebo něčeho, tak to radši přetáčím znova.. a v podstatě málokdy mi někdo třeba z rádia pošle voiceover třeba do spotu, který je natočený tak kvalitně, jak bych si myslel, že by se to mělo točit

Zajímal by mě váš názor a praxe v tomto ohledu.