Nazvučení bicích - live

Ozvučení, nahrávání, mixáž a mastering
vasek
Příspěvky: 1864
Registrován: 11 úno 2005 12:04

Příspěvek od vasek » 25 úno 2005 08:01

safa: Tu tvoji první odpověď jsem úplně nepochopil. Samozřejmě zvuk na pódiu je pro kapelu moc důležitej, jen jsem to myslel tak, že pokud je třeba v rámci zvuku do lidí potřeba zkrátit nějak dozvuk kopáku či tomů, tak to ten bubeník udělat musí. Jestli je to profík, tak musí myslet v první řadě na lidi a pak až na sebe. Samozřejmě do bubnu se musí bouchnout, aby trochu hrál, o tom žádná...
S tím nastavováním gejtu před koncertem musí být opravdu problém, zvláš? pokud nemá kapela zvukaře a musí si to nachystat před hraním. Nedokážu si to úplně dobře představit, jak ty gejty vyřeší rozdíl v dynamice jednotlivých písniček, to, že se většinou ke konci hraje silněji apod.

Denny
Příspěvky: 16
Registrován: 11 bře 2004 15:13

Příspěvek od Denny » 25 úno 2005 11:21

No, možná by taky pomohlo použít jiné blány. Hlavně u kotlů.
Co má vůbec za blány?
Bubnow von Czinely

jehlar
Příspěvky: 204
Registrován: 25 úno 2005 21:17

Příspěvek od jehlar » 25 úno 2005 21:44

Dobrý zvuk bicích na pódiu je základ, příliš zatlumené, krátké, krabicové bicí je pro mě jako zvukaře vždy průser. Dlouhý dozvuk není problém u bicích eliminovat naopak je to složitější. Tresholdy gejtů se musí nastavit při hře celé kapely, nastavovat každý buben zvláš? je blbost a ztráta času - já nastavuju vždy na nejnižší možnou mez to je těsně nad hranici kdy jsou otvírány vedlejšími bubny. Takové nastavení vyhovuje poměrně univerzálně. Problémem je vyřešit pasáže bouchání na rantl a podobné abnormální tichosti ale právě proto je za mixem zvukař aby i v těchto případech byl výsledek co nejlepší.
Jinak jak napsal Shagy - digitální pult a v tu ránu jsou k dispozici velmi silné nástroje včetně memory presetů.

Uživatelský avatar
safa
Profesionál
Příspěvky: 2851
Registrován: 12 říj 2003 18:37

Příspěvek od safa » 26 úno 2005 03:30

vasek píše:safa: Tu tvoji první odpověď jsem úplně nepochopil. Samozřejmě zvuk na pódiu je pro kapelu moc důležitej, jen jsem to myslel tak, že pokud je třeba v rámci zvuku do lidí potřeba zkrátit nějak dozvuk kopáku či tomů, tak to ten bubeník udělat musí. Jestli je to profík, tak musí myslet v první řadě na lidi a pak až na sebe. Samozřejmě do
.
... souhlas ... i kdyz si nedovedes predstavit tech xichtu co u toho nadela ;-)))
Nedokážu si to úplně dobře představit, jak ty gejty vyřeší rozdíl v dynamice jednotlivých písniček, to, že se většinou ke konci hraje silněji apod.
... to nevyresi ;-))) ... spis me slo o to nastavit to tak aby se ani pri hrani piano nestali ze se ten gate neotevre. Ale jak rikas, neni to jeddnoduchy, stejne to nekdy ceek pri koncerte este trochu utahne ... .
Freelance zvukař, uživatelská a prodejní podpora u Audiopro s.r.o.
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz

Uživatelský avatar
safa
Profesionál
Příspěvky: 2851
Registrován: 12 říj 2003 18:37

Příspěvek od safa » 26 úno 2005 03:34

jehlar píše: Takové nastavení vyhovuje poměrně univerzálně. Problémem je vyřešit pasáže bouchání na rantl a podobné abnormální tichosti ale právě proto je za mixem zvukař aby i v těchto případech byl
... myslis na bubinku ? Cece na zivo bubinek negejtuju ... spis komprimuju kdyz je cim ... . Ve studiu sice jo, ale tam zase pokud je rafek davam zvlast mikrofon k rafku ... a nebo nastavim expander tak aby se otviral i na rafek a nezaviral o moc ...
Freelance zvukař, uživatelská a prodejní podpora u Audiopro s.r.o.
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz

jehlar
Příspěvky: 204
Registrován: 25 úno 2005 21:17

Příspěvek od jehlar » 26 úno 2005 09:33

safa píše:... myslis na bubinku ? Cece na zivo bubinek negejtuju ... spis komprimuju kdyz je cim ... . Ve studiu sice jo, ale tam zase pokud je rafek davam zvlast mikrofon k rafku ... a nebo nastavim expander tak aby se otviral i na rafek a nezaviral o moc ...
gejt na live bicí beru jako základní nástroj, způsob jeho použití záleží na ozvučované sadě, akustice sálu, stylu a hlasitosti muziky. Na jazzik mám většinou gejty vypnuté úplně, na metalovou smrš? v malém klubu zavírám vše co se dá. Obecý vzorec použití ale neexistuje(alespoň já na něj nepřišel) a to je dobře, protože jinak by byl zvukař k ničemu :twisted:

Uživatelský avatar
safa
Profesionál
Příspěvky: 2851
Registrován: 12 říj 2003 18:37

Příspěvek od safa » 26 úno 2005 16:03

jehlar píše: gejt na live bicí beru jako základní nástroj, způsob jeho použití záleží na ozvučované sadě, akustice sálu, stylu a hlasitosti muziky. Na jazzik mám většinou gejty vypnuté úplně, na metalovou smrš? v malém klubu zavírám vše co se dá.
... jasne ... mas pravdu, bral jsem to moc z myho pohledu kdy jezdim jen s jednou a porad tou samou kapelou ...

BTW ... cetl jsem na tvejch strankach pribehy o tom jak jste testovali ... kdeco ... a napadlo me, nechtel bys neco otestovat a napsat o tom na stranky eZone ?
Freelance zvukař, uživatelská a prodejní podpora u Audiopro s.r.o.
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz

Odpovědět