Orchestra samply - reverb vs. různé pozice mikrofonů

Ozvučení, nahrávání, mixáž a mastering
Odpovědět
Uživatelský avatar
TOM-Thak
Příspěvky: 3853
Registrován: 19 čer 2004 22:38

Orchestra samply - reverb vs. různé pozice mikrofonů

Příspěvek od TOM-Thak » 08 bře 2017 11:34

Ahoj,
používá z vás někdo kontakt knihovny na skládání?

Většina z nich jako třeba teď nové NI Symphonic Series mají více mikrofonů tzn. můžeš míchát close mics, stage, room apod.
Přemýšlím nad tím, jak je to s reverbem vs. mikrofony. Přece ty vzdálenější už z principu musí brát i místnost tzn. už dodávají přirozený room reverb samplum a je tedy asi blbost to ještě reverbovat ne? Já jen, že čtu články na téma nějakého skládání z kontaktu a tam se mluví i o reverbech, ale nedává mi to občas smysl, když můžu smíchat přirozený reverb díky tomu, jak jsou samply natočené a nemusím na to pak aplikovat konvoluční reverb a simulovat místnost. Pak by to mohlo celé být přereverbované a slité.

Máte s tím někdo zkušenost?

Uživatelský avatar
wred
Příspěvky: 62
Registrován: 06 dub 2016 16:59

Re: Orchestra samply - reverb vs. různé pozice mikrofonů

Příspěvek od wred » 08 bře 2017 14:24

Ahoj. Ja teda nepoužívam kontakt, ale East West - ale myslím, že princíp je stejný, tiež mám na výber tri-štyri polohy mikrofónu s možnosťou mixu. Každý sampl má navyše štandardný reverb.

Nie som nejaký odborník, ale podľa mňa je toto všetko kreatívna záležitosť, teda, aký zvuk chceš dosiahnuť, podľa toho mixuješ a prípadne dávaš reverb. Pochopiteľne nemá zmysel nasadzovať reverb na ambient polohy, ale tam si zase obmedzený len tých typom miestnosti, v ktorej to nahrávali a tým to hasne. Výborné je, že väčšinou sa tie nástroje (teda, ak sa bavíme o symfonických - iné viac menej nepoužívam) nahrávajú s tej istej miestnosti, takže keď sa bez úpravy nasadíš, tak máš na 80% hotový a kvalitný zvuk. Zvyšných 20% je o donastavení a prípadne reverbe, čím môžes zvuk "umiestniť" do iného prostredia.

Máš pravdu v tom, že stage mikrofón "chytá" vzdialenejšie nástroje aj s miestnosťou - ale podľa mňa ten zvuk nevystihuje skutočný zvuk v hale - na to je nutná poloha room, alebo reverb. Ale close a stage, tam kľudne reverb dám.

Napríklad EWQL Symphonic orchestra je dosť zahalovaný a close zvuk z toho dostať nie je úplne to pravé a tam dávať ešte ďalší reverb by nebolo vhodné, ale EWQL Holywood séria je v tomto skvelá a stage poloha nie je natoľko zahalovaná a na to sa už reverb nasadiť dá. V každom prípade, závisí sampl od samplu a na tom, aký zvuk chceš dosiahnuť. Ak chceš nechať prirodzený zvuk, ktorý ti vyhovuje, využi mix stage / reverb / prípadne close pre sólové nástroje, alebo tie, ktoré potrebuješ dokresliť a keď sa ti nepáči prirodzený reverb haly, kde sa to nahrávalo, tak tam dáš konvolučný na close (ale tam sa musíš hrať so vzdialenosťou), alebo na stage, pokiaľ ten sám o sebe už nie je prehalovaný...

Toť môj názor...

Uživatelský avatar
TOM-Thak
Příspěvky: 3853
Registrován: 19 čer 2004 22:38

Re: Orchestra samply - reverb vs. různé pozice mikrofonů

Příspěvek od TOM-Thak » 08 bře 2017 16:22

Díky za shruntí! EQWL to ma podobne jako ty kontakt banky. Pokud jde o hybrid trailer zvuk, tak ani nejde o realnost, ale o to jaky to dela celkove dojem. V tom jde hlavne z 80% o orchestraci tzn. spravne artikulace a spravne doplnovani nastroju mezi sebou.
Jeste k reverbu - treba vcera jsem zkousel nove 8dio toms co jsem koupil a zarazilo me ze je to cele hodne nareverbovane bez moznosti vypnout reverb. Nakonec jsem pozadovaneho vysledku dosahl az kombinaci s jinou knihovnou.

Uživatelský avatar
markuc
Příspěvky: 623
Registrován: 02 led 2007 05:44

Re: Orchestra samply - reverb vs. různé pozice mikrofonů

Příspěvek od markuc » 08 bře 2017 20:00

Používám taky EWQL Platinum a po mnoha pokusech mam vlastne u vsech samplu close mic a k nemu primichavam ten stredni, dalsi reverb pro me neni potreba.

Uživatelský avatar
bluerecording
Příspěvky: 268
Registrován: 08 led 2004 16:18

Re: Orchestra samply - reverb vs. různé pozice mikrofonů

Příspěvek od bluerecording » 08 bře 2017 23:01

Pre vsetky uvedene dovody pouzivam uz iba suche sample a toto https://www.vsl.co.at/en/software/vienna_mir_pro

Uživatelský avatar
TOM-Thak
Příspěvky: 3853
Registrován: 19 čer 2004 22:38

Re: Orchestra samply - reverb vs. různé pozice mikrofonů

Příspěvek od TOM-Thak » 09 bře 2017 09:48

Diky za info! No jinak reverbu je spousta treba EWQL spaces nebo Altiverb 7.

Odpovědět