Nahravani a zivak jsou dve ruzny, uplne ruzny veci. A nahravani zivaku je docela komplikovana vec, kdy se signal z podia rozdeli na dve vetve. Jedna jde do nahravadla/daw a druha do mixaku pro PA (FOH). Pripadne kdyz je vsechno digitalni, tak se to muze rozdelit z toho mixaku.
Oboji vyzaduje trochu jiny pristupy a kdyz se to kombinuje, tak se hleda kompromis. Je to komplexni. Je v tom spousta rozhodnuti, ktery dost zasadne ovlivnej vysledky. A na vsechny ty rozhodnuti je vzdycky velmi malo casu. Stress

.
Kompresory ani gaty na nahravani nepotrebujes. Rozhodne ne gaty. Kompresory jsou uz takova vyssi divci, to uz musis vedet moc dobre co delas a mit dobrej monitoring. Doporucuju na to prvnich par let praxe zapomenout.
Kompresory a gaty nazivo samozrejme potrebujes, at uz v racku nebo dneska spis v digitalni podobe v digitalnim mixaku.
Co se na bicich snima typicky:
kopak vnitrni
kopak vnejsi
(kopak subkick)
snare horni
snare spodni
tomy
(tomy spodni)
hihat
(ride)
Overheady
Room (prakticky jen ve studiu, nazivo ho mas hromadu z preslechu)
(a speciality jako wurst, front of the kit, dva mikraky pred bicima namireny do zeme... vymyslet se toho da hodne a nekdy to funguje pekne jako doplnek)
Kazdej z tech mikraku ma svoji funkci, misto, natoceni a je to komplexni system, kdy jedna vec ovlivnuje druhou. Nehlede na to ze je zasadni se taky umet postarat o bici jako takovy, protoze kdyz z nich neleze spravnej zvuk, tak to nic v nahravacim retezci nezachrani.
Konkretni mikrofony zamerne nepisu, prijde mi, ze bych to tady na foru delal uz asi podesaty. Nekde to tady najdes a pak josu tu temata jako "favourite kick mic" na gearslutz.
Pres tohle vsechno urcite jdi a vyzkousej to. Neco nahrajes, zjistis co nefunguje a co funguje. Zacnes chapat jaky problemy je potreba resit. Zacnes chapat to co pisou lidi na forech (a zacnes odhalovat kdyz pisou blbosti). Je to proces. Metal je blbej zanr na zacatek, protoze je to hodne stylizovana vec. Ale zase ucit se na necem co je tezsi pak znamena, ze jiny veci budou pro tebe potom brnkacka.