Plovoucí hlasitost, groupy a multiband

Ozvučení, nahrávání, mixáž a mastering
Odpovědět
Uživatelský avatar
peteness
Příspěvky: 3669
Registrován: 22 čer 2004 17:31

Plovoucí hlasitost, groupy a multiband

Příspěvek od peteness »

Nedari se mi uplne odstranit problem s promenlivou hlasitosti nastroju v mixu. Podle doporuceni Matuchy nekde tady pobliz na foru jsem usoudil, ze plugin UAD 1176 je vhodny jako kompresor na groupu pro vyssi frekvence. je to prave 1176, kdo dela tu neplechu. Nebudu hrat chytreho a rovnou priznam ze se v tom placam :) nastroje hrajici hodne ve vyskach se samy stahuji a vytahuji, podle toho jak kompresor zareaguje na ostatni nastroje...si myslim teda:) . Tenhle problem by mel resit multiband kompresor, jenze v UAD baliku zadny neni a rad bych kartu uprednostnil pred ciste softem.......zajima me vhodne nastaveni 1176....a pak jeste jedna vec s tim souvisejici: Co patri do ktere groupy? konkretne vidim rozpor v tom, ze nekdo radi basu+kick dohromady, jiny bici vsechny dohromady......do tech vysek patri konkretne co? kam mam poslat hajtky?......a pokud se to nejak kombinuje, kam patri ktery kompresor aby se to uplne nepobilo?.............Vim, ze podobne veci se tady uz probiraly, ale nenasel jsem uplnou odpoved. Je to pro me dulezite. Nejjdenodussi je asi pouzit na master savli L3 multimaximizer, ale chci to delat lip. Jde o elektrobiku - house+trance+electro.......Predem diky za odpoved:)

Uživatelský avatar
kexik
Příspěvky: 12152
Registrován: 08 bře 2004 13:43

Příspěvek od kexik »

ak ti plava hlasitost, mas nastavene privelke release na niektorom z kompresorov...

k dalsim otazkam: ja davam cele bicie (aj s cinelmi) do jedneho nevelmi drasticky nastaveneho kompresoru (ciel kompaktnost a akasi "loopovitost" bicich) a ZASADNE nedavam spolu basu a kopak. nerobim ale trance, a tam sa to naopak mozno lepsie spoji do hromady ak sa to zgrupne (ja naopak potrebujem aby bola basa pokial mozno citatelna a nezavisla od kopaka) takze asi mi moc never

matucha
Příspěvky: 5780
Registrován: 24 kvě 2002 19:30

Příspěvek od matucha »

[quote]Podle doporuceni Matuchy nekde tady pobliz na foru jsem usoudil, ze plugin UAD 1176 je vhodny jako kompresor na groupu pro vyssi frekvence.[/quote]

1176 ma charakter, kterej trochu posova veci do agresivna. Je rychlej a tak umi pochytat dost veci (transientu).

Kompresor ti bude temer vzdycky menit pomery, jestli neces aby ti neco menilo pomery, tak nic dohromady nekompresuj. A jestli chces kompresovat, tak se priprav na to, ze budes muset spis michat do toho kompresoru a ne ho nakonec nejak priplacnout a cekat na zazrak. No ne ze by to neslo kompresor pridat az PO.

Kolik kompresujes? Cokoli nad 3-4dB redukce je hodne a nebude znit moc dobre (vetsinou).

Uživatelský avatar
peteness
Příspěvky: 3669
Registrován: 22 čer 2004 17:31

Příspěvek od peteness »

ahoj, dobre ze pises.......nevim jak to nejlip nastavit, nejsem z toho chytry...ratio je 4 a ten zbytek moc nepobiram....samozrejme vim ze to musim uz do nej michat, obcas neco manualne stahnout nebo pridat, apod.....

Uživatelský avatar
peteness
Příspěvky: 3669
Registrován: 22 čer 2004 17:31

Příspěvek od peteness »

jinak jde o kompresi tak 1-2 db, jenom aby se to trochu slilo......na oziveni zvuku jsem objevil kouzlo Sonalksis CQ

Uživatelský avatar
peteness
Příspěvky: 3669
Registrován: 22 čer 2004 17:31

Příspěvek od peteness »

nebo jeste jinak to reknu.....potreboval bych nekoho kdo s nim ma zkusenosti, aby napsal jak ho nastavit....a jestli se pouziva na groupu, tak co do ni posilat, nebo na kterych frekvencich to nejlip funguje a kterym se vyhnout

Cyril
Příspěvky: 5865
Registrován: 26 říj 2004 12:55

Příspěvek od Cyril »

Taky bych rad v tehle debate pokracoval... ,)

Uživatelský avatar
syncro
Příspěvky: 1295
Registrován: 09 čer 2002 11:30

Příspěvek od syncro »

peteness: On ti nikdo asi žádný univerzální nastavení neporadí, protože žádný takový není. Je to vždycky podle konkrétního materiálu a poměry se ti budou měnit úplně zákonitě taky pokaždý.

Můžu ti říct, jak to většinou mám nastavený já, ale to pro tvůj styl nemusí vůbec fachat:

Všechny bicí mám v jedný grupě, kterou komprimuju dbx166xl, krátkej attack, krátkej release, snížená citlivost na basy (aby vylez kopák), redukce cca. 5dB. Perkuse dávám někdy zvláš?, někdy do týhle grupy... Míchám bicí rovnou do kompresoru, takže mi to nedělá s poměrama takovej hokej, naopak se třeba hajtka do toho zvuku pěkně zaleje a zní to kompaktnějš. Jednotlivý bicí stopy ekvalizuju v komplu, některý občas i separé zkomprimuju ještě před hlavní kompresí, ale to fakt závisí na konkrétním případě.

Basu mám zvláš?, lehce poekvalizovanou pluginem (renesanční waves eq), potom do dbx166xl, krátkej attack, krátkej release, redukce cca. 8dB, potom ještě EQ na pultu. Taky ji občas předkomprimuju v komplu (renesanční waves komp).

Basa a kopák v jedný grupě jsem zkoušel, ale upřednostňuju to zvláš?. V reggae se ta basa dá pak líp a víc upřednostnit, nebo jak to říct...

Kritický jsou hlavně ty časy, obzvláš? release. Attack ti určuje, kolik proleze transient (jak rychle kompresor začíná dusit), release je doba, než dusit přestane po odeznění špičky. Když je moc dlouhá, nestihne přestat dusit a dusí furt. Když je zase moc krátká, tak to zní nevyrovnaně. Zkus s tím poblbnout, za chvíli to dostaneš do ucha...

Saša
GunJah Records
Bandcamp | Spotify | YouTube | Mixcloud | Soundcloud

Uživatelský avatar
kexik
Příspěvky: 12152
Registrován: 08 bře 2004 13:43

Příspěvek od kexik »

jo snad este jedno pre niekoho mozno nie celkom samozrejme pravidlo: ked je attack+release KRATSI ako casova konstanta signalu (1/frekvencia) tak zacne kompresor kreslit, kedze proste zvysi hlasitost tak rychle ze zmeni waveform. to znamena napr. na 50Hz musi byt a+r aspon 1/50 tzn 20ms, radsej chlp viac. samozrejme to skreslenie sa da niekedy vyuzit (kopak) ale to je zasa ina kapitola :)

Uživatelský avatar
peteness
Příspěvky: 3669
Registrován: 22 čer 2004 17:31

Příspěvek od peteness »

2 syncro: diky za vycerpavajici odpoved. Ten dotaz je starsiho data, takze nejake experimenty mezitim probehly. Pokud to vykon dovoli snazim se kompresory pouzit extra kazdemu nastroji nebo na mensi groupy. VST se snazim maximalne vyhybat, v compu uz vyuzivam skoro jenom eq a kompresory z UAD karty...........................v tehle souvislosti bych chtel otevrit tema efektoveho procesoru(reverb, flenžr,pitch, vocoder atd) kolem 10-15ti tisíc. Jestli treba nekdo nema bazaroveho tipa nebo podobne. Stačí jeden nebo dva stereo I+O a aby to neznelo jak z plynojemu. Kristalova studanka to do moji muziky byt nemusi, ale njakou uroven at to ma.......zkuste nekdo pisnout, doporucit. Diky..............nebo je treba otevrit novy thread?

Uživatelský avatar
kexik
Příspěvky: 12152
Registrován: 08 bře 2004 13:43

Příspěvek od kexik »

peteness: skus pohladat starsie thready okolo reverbov, sa tu tocilo hodne a radil sa nejaky lexicon kery vedel aj dalsie veci a nebol nehorazne drahy...

Uživatelský avatar
syncro
Příspěvky: 1295
Registrován: 09 čer 2002 11:30

Příspěvek od syncro »

peteness: Aha, já si nevšiml data. Soráč 8-) Co se VST týče, jsou chvíle, kdy mi plugin přijde na konkrétní věc lepší, než HW a jindy zase naopak. Jednoznačný soudy typu tohle je lepší než tamto jsem se naučil doplňovat popisem "v týhle daný situaci".

Co se efek?áku týče, můžu v tvojí cenový s klidným srdcem doporučit Lexicon MPX1, což je moc pěknej sametovej reverb (plus multiefekt k tomu). Nebo, taky z vlastní zkušenosti, Ensoniq DP4, což jsou čtyři komplet nezávislý a různě propojitelný efektový bloky v jednom multiefektu. Skvělý modulace a zajímavý reverby (hlavně nlin algoritmy). Oboje se dá jetý koupit za cca. 400 ojráků...

Saša
GunJah Records
Bandcamp | Spotify | YouTube | Mixcloud | Soundcloud

Uživatelský avatar
peteness
Příspěvky: 3669
Registrován: 22 čer 2004 17:31

Příspěvek od peteness »

syncro: jasne. Nezavrhuju pluginy, tak ortodoxne mi to zas nesrotuje.

Uživatelský avatar
peteness
Příspěvky: 3669
Registrován: 22 čer 2004 17:31

Příspěvek od peteness »

co takovy TC Electronic M-One XL ??? Ten ma i nejake dynamicke procesy. Delal s tim nekdo?

Odpovědět