Pozice nastroju ve stereu
Pozice nastroju ve stereu
Ahoj, potrebuju poradit od zvukaru. Jaka vzdalenost ve stereu (-64 – +64) je podle vas dostacujici, aby se nastroje od sebe "odlepily"? Treba kolem nuly to bejva dost zahusteny, tak me zajima, jestli podle vas staci jen o par cisel, nebo je potreba oddelovat treba o 5, 10...? Dik
Nevim jestli jsem tu otazku polozil dost jasne, ale jde mi o to, ze kdyz jsou dva frekvencne podobny zvuky na jednom miste ve stereu, muzou se mlatit, a kdyz se kousek posunou od sebe, uz je to lepsi. Ale okolo stredu panoramy muze nastat docela tesno, tak me jen zajima, jak to resit. To je vsechno...
Cyrile nechces bejt konkretnejsi ? Treba sem postni mix se kterym mas problem ...
Freelance zvukař, uživatelská a prodejní podpora u Audiopro s.r.o.
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz
nevim jestli to obecne plati, ale treba u takovy klasiky (bici, perkuse, basa, kytary, klavesy, zpev, dechy) se vetsinou praktikuje: Bici vic nastred a hned vedle perkuse nalevo nebo napravo to je jedno, basa a zpev taky na stredu, oddelena od sebe equalizerem, kytary do stran, tak 50, pak treba klavesy, dechy apod. nalevo nebo napravo kolem 30. Bici se rozlozi do sterea tak aby pusobily stejne jako jsou postaveny, ze se napr, kopak da na 0, snare napr. R10, haitka-R15, prechody aby ten zvuk trochu prejizdel z prava doleva, Tom1-R05, Tom2-L05, Tom3-L15, a plechy trochu do stran Crash R20, a Ride L20. Nemelo by se to ale rozlejzat moc od stredu. Ale je jasny ze to neni zase takhle univerzalni, protoze, nekdo da treba bici dal od sebe a dela to uplne jinej a taky zajimavej zvuk, to zavisi dost na zanru muziky. Chce to si s tim nejak pohjebat.Cyril píše:Slo mi jen o to, jestli k tomu existuje naka obecna rada, dik... v pohode, neni to nic zasadniho ani ted neresim konkretni problem... ale casem postnu ,) dik