Příprava tracku pro "velký zvuk"
Příprava tracku pro "velký zvuk"
Ahoj, nevim jestli se to tady uz nejak zevrubneji resilo, pokud ano, omlouvam se, ale zajimaly by me zkusenosti tech z vas, kteri produkuji hudbu pro velky zvuk na vetsich akcich (Rai atd.)... na co je treba si davat pozor, co jste treba kdy nevychytali, co zni dobre a co ne, atd... diky moc, verim, ze tohle je zajimavy tema pro leckoho.
-
- Příspěvky: 41
- Registrován: 15 bře 2004 18:30
dobra produkce ti usetri asi tak jednu operaci srdce po infarktu, az budes na sr*cky ze to nehraje, ale to je vec ktera nema moc instantni hodnoty takze nevim presne co na to rict. pak asi kvalitni zdroje a neco jako mix skillz. takze ve zkratce, poslouchej lidi kterym to hraje a pak porovnej se svejma vecma. rozhodne dobre zni kdyz polozis opatrne lzicku na podsalek a cinkne to akorat, ani moc ani malo. to se vzdycky hodi. jinak mit tracky po stopach je celkem fajn.
-
- Příspěvky: 41
- Registrován: 15 bře 2004 18:30
po stopach, myslim tim mit oddeleny bici, basu, melodie, etc. vzdycky se hodi si moct udelat pomery podle toho jak aparat hraje. jediny skoro bezproblemovy mista jsou letni mega festaky, tam to hraje fakt slusne a pak par klubu. no ale jestli miris jeste vejs tak uz ti nezbejva, nez vozit vlastni aparat, ma to tu vyhodu ze hraje porad stejne.
Souhlasim s tim co pise MMtm. Taky co vim, tak se normalne nedela hudba jenom za ucelem hrani na velkym sound systemu. Jsou treba "DUB", "DANCEFLOOR", "CLUB" a jiny mixy jedne skladby, ale to je spis o vyberu jinejch zvuku a jinej mix. Ta nahravka by mela byt vyvazena. Velkej soundsystem zvuk dost zkresluje. To co slysis ve studiu, z velkyho systemu nedostanes. Zaklad je, aby to hralo dobre ve studiu a treba na nejakym slusnym hifi systemu. Kdyz to bude v pohode, tak to bude v pohode i na velkym zvuku. Jde o to, jak je ten system nastaveny a prostor nazvuceny, to neni zadna prdel, od toho je tam zvukar, aby tohle poladil. Vetsinou kdyz, si rikam, ze neco zni blbe, tak to ma ten clovek hrozne prebuzeny na vystupu mixu, ne na desce.
Teda ted doufam ze jsem te spravne pochopil a odpovidam na to, co jsi puvodne myslel:-)
Teda ted doufam ze jsem te spravne pochopil a odpovidam na to, co jsi puvodne myslel:-)
cyril: tohle neřeš! Důležitý je aby ti to hrálo dobře doma z monitorů a nebylo to přebuzený nebo nečitelný. Jednoduše - porovnej si svou nahrávku s něčím podobným o čem víš že ten zvuk má dobře mástrovanej. Když ti jde o hraní z velkýho zvuku, tak předpokládám že to bude klubová záležitost pro DJ na vinylu. Proto by měla otázka znít: jak připravit zvuk pro vinyl a to už se tu taky řešilo. Prohledej fórum. I kdybys to chtěl pouštět z CD, tak DJ má vždycky mix s korekcema a když to neni úplnej magor, tak vyrovná jak gain tak EQ aby nebyl znát skok z jednoho treku na druhej.
Zdar. No opravdu nejlepsi jak pomoci samoskoly postupovat dopredu je odhalovat tajemstvi mixu pomoci pozorneho poslechu podobnych nahravek stejneho zamereni atd. Obecne a zjednodusene nauc se poslouchat sve repro.
poslouchej tebou namichane veci poradne na svych bednach se srovnavanim cizich nahravek a to same pak srovnavej na velkych pa. samo ze pokazde to bude trochu jine ale pokud pa neni nastavene nejak zrudne tak vetsi chyby by meli byt slyset skoro vsude....davej si bacha na spodni frekvence...na velkem zvuku se projevi spis vic nezli u tebe doma...
Dalsi vec jsou funkcni stredy....podle mne jedna z nejtesich veci... to jak deska slape a jake ma koule zalezi predevsim na dobre udelanych stredech dobre spolupracujich s basovym pasmem... vejsky nesmi tahat za usi ale znit prijemne !!! neprehanet to s nimi..
poslouchej tebou namichane veci poradne na svych bednach se srovnavanim cizich nahravek a to same pak srovnavej na velkych pa. samo ze pokazde to bude trochu jine ale pokud pa neni nastavene nejak zrudne tak vetsi chyby by meli byt slyset skoro vsude....davej si bacha na spodni frekvence...na velkem zvuku se projevi spis vic nezli u tebe doma...
Dalsi vec jsou funkcni stredy....podle mne jedna z nejtesich veci... to jak deska slape a jake ma koule zalezi predevsim na dobre udelanych stredech dobre spolupracujich s basovym pasmem... vejsky nesmi tahat za usi ale znit prijemne !!! neprehanet to s nimi..
Nejsem nějakej expert, ale všiml jsem si problematickýho pásma kolem cca. 400 Hz, se kterým mívaj některý soundsystémy problém. Naučil jsem se tam svoje mixy trochu stahovat. Podobně je problematický pásmo od 16kHz výš, snadno z toho pak bolí uši. To jsou ale jenom moje postřehy bez nároku na nějakou obecnou platnost...
Saša
Saša
... tak to bys musel vozit jeste i vlastni halutomasEXetien píše: uz ti nezbejva, nez vozit vlastni aparat, ma to tu vyhodu ze hraje porad stejne.

Freelance zvukař, uživatelská a prodejní podpora u Audiopro s.r.o.
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz
Problematiku okolo 400hz neznam pokud nejaka je. jen celkove nazvucit stredy je pro mne vzdy nejtezsi vec. kazdopadne osobne vse nad 15000
hz rezu. podle mne nemaj vejsky nad 15tis skoro smysl. kor kdyz to jsou ´´digi´´ vejsky. to uz je takovej spis vejskovej digitalni prach.
Kdyz se vejsky dobre nazvuci tak to ani nepocitis kdyz vse nad 15000 orezes. orezes tim frekvence kterou presne jak rikal syncro muzou byt akorat pro sluch neprijemne.
Vsechny me rady berte jako rady samoskoloaka kterej sam bada a nikdy nedostal zadnou klasickou skolu nejakeho zvukare skoro na vsechno co zatim umim jsem si prakticky musel prijit sam......
hz rezu. podle mne nemaj vejsky nad 15tis skoro smysl. kor kdyz to jsou ´´digi´´ vejsky. to uz je takovej spis vejskovej digitalni prach.
Kdyz se vejsky dobre nazvuci tak to ani nepocitis kdyz vse nad 15000 orezes. orezes tim frekvence kterou presne jak rikal syncro muzou byt akorat pro sluch neprijemne.
Vsechny me rady berte jako rady samoskoloaka kterej sam bada a nikdy nedostal zadnou klasickou skolu nejakeho zvukare skoro na vsechno co zatim umim jsem si prakticky musel prijit sam......