Příprava tracku pro "velký zvuk"

Ozvučení, nahrávání, mixáž a mastering
Uživatelský avatar
Cyril
Příspěvky: 5626
Registrován: 26 říj 2004 12:55

Příprava tracku pro "velký zvuk"

Příspěvek od Cyril » 17 kvě 2005 16:18

Ahoj, nevim jestli se to tady uz nejak zevrubneji resilo, pokud ano, omlouvam se, ale zajimaly by me zkusenosti tech z vas, kteri produkuji hudbu pro velky zvuk na vetsich akcich (Rai atd.)... na co je treba si davat pozor, co jste treba kdy nevychytali, co zni dobre a co ne, atd... diky moc, verim, ze tohle je zajimavy tema pro leckoho.

Uživatelský avatar
Cyril
Příspěvky: 5626
Registrován: 26 říj 2004 12:55

Příspěvek od Cyril » 17 kvě 2005 16:58

Jde mi asi hlavne o breakbeat, ale ocenim zkusenosti z jakehokoliv stylu...
Grafický design – http://www.cyrilkriz.cz (velmi rád navrhnu tiskoviny pro kapely, producenty a studia)

tomasEXetien
Příspěvky: 41
Registrován: 15 bře 2004 18:30

Příspěvek od tomasEXetien » 18 kvě 2005 01:57

dobra produkce ti usetri asi tak jednu operaci srdce po infarktu, az budes na sr*cky ze to nehraje, ale to je vec ktera nema moc instantni hodnoty takze nevim presne co na to rict. pak asi kvalitni zdroje a neco jako mix skillz. takze ve zkratce, poslouchej lidi kterym to hraje a pak porovnej se svejma vecma. rozhodne dobre zni kdyz polozis opatrne lzicku na podsalek a cinkne to akorat, ani moc ani malo. to se vzdycky hodi. jinak mit tracky po stopach je celkem fajn.

Uživatelský avatar
Cyril
Příspěvky: 5626
Registrován: 26 říj 2004 12:55

Příspěvek od Cyril » 18 kvě 2005 12:01

jinak mit tracky po stopach je celkem fajn. - co tim myslis? dik
Grafický design – http://www.cyrilkriz.cz (velmi rád navrhnu tiskoviny pro kapely, producenty a studia)

MMtm
Příspěvky: 135
Registrován: 22 dub 2004 14:22

Příspěvek od MMtm » 18 kvě 2005 13:41

Hlavně taky musí bejt dobře seštelovanej ten velkej zvuk, aby nezněl jako když se ti splašej šatní skříně...
Hlavně se nesnaž basy nějak moc nabušit, to je blbost, sound systém musí mít nabušený basáky, potom ti rvou žrádlo i celkem suchý basy z vinylmastru.

Uživatelský avatar
Cyril
Příspěvky: 5626
Registrován: 26 říj 2004 12:55

Příspěvek od Cyril » 18 kvě 2005 16:20

joo, asi to fakt chce zkoumat ty nejlepsi veci zanru a koumat jak to delaj...
Grafický design – http://www.cyrilkriz.cz (velmi rád navrhnu tiskoviny pro kapely, producenty a studia)

tomasEXetien
Příspěvky: 41
Registrován: 15 bře 2004 18:30

Příspěvek od tomasEXetien » 18 kvě 2005 21:26

po stopach, myslim tim mit oddeleny bici, basu, melodie, etc. vzdycky se hodi si moct udelat pomery podle toho jak aparat hraje. jediny skoro bezproblemovy mista jsou letni mega festaky, tam to hraje fakt slusne a pak par klubu. no ale jestli miris jeste vejs tak uz ti nezbejva, nez vozit vlastni aparat, ma to tu vyhodu ze hraje porad stejne.

Atrei
Příspěvky: 69
Registrován: 03 zář 2003 15:09

Příspěvek od Atrei » 18 kvě 2005 21:32

Souhlasim s tim co pise MMtm. Taky co vim, tak se normalne nedela hudba jenom za ucelem hrani na velkym sound systemu. Jsou treba "DUB", "DANCEFLOOR", "CLUB" a jiny mixy jedne skladby, ale to je spis o vyberu jinejch zvuku a jinej mix. Ta nahravka by mela byt vyvazena. Velkej soundsystem zvuk dost zkresluje. To co slysis ve studiu, z velkyho systemu nedostanes. Zaklad je, aby to hralo dobre ve studiu a treba na nejakym slusnym hifi systemu. Kdyz to bude v pohode, tak to bude v pohode i na velkym zvuku. Jde o to, jak je ten system nastaveny a prostor nazvuceny, to neni zadna prdel, od toho je tam zvukar, aby tohle poladil. Vetsinou kdyz, si rikam, ze neco zni blbe, tak to ma ten clovek hrozne prebuzeny na vystupu mixu, ne na desce.

Teda ted doufam ze jsem te spravne pochopil a odpovidam na to, co jsi puvodne myslel:-)

Uživatelský avatar
Cyril
Příspěvky: 5626
Registrován: 26 říj 2004 12:55

Příspěvek od Cyril » 19 kvě 2005 01:08

No, slo mi spis o to, jakych se vyvarovat chyb (ja nevim, treba ze urcitej typ basy zni obvykle v klubech blbe apod., to nevim, to uvadim jako priklad), kdyz predpokladam moznost pousteni myho tracku v klubu (ale neni to vylozene pouze pro akce udelany, nejsem tekknar ,)...
Grafický design – http://www.cyrilkriz.cz (velmi rád navrhnu tiskoviny pro kapely, producenty a studia)

MMtm
Příspěvky: 135
Registrován: 22 dub 2004 14:22

Příspěvek od MMtm » 19 kvě 2005 07:25

cyril: tohle neřeš! Důležitý je aby ti to hrálo dobře doma z monitorů a nebylo to přebuzený nebo nečitelný. Jednoduše - porovnej si svou nahrávku s něčím podobným o čem víš že ten zvuk má dobře mástrovanej. Když ti jde o hraní z velkýho zvuku, tak předpokládám že to bude klubová záležitost pro DJ na vinylu. Proto by měla otázka znít: jak připravit zvuk pro vinyl a to už se tu taky řešilo. Prohledej fórum. I kdybys to chtěl pouštět z CD, tak DJ má vždycky mix s korekcema a když to neni úplnej magor, tak vyrovná jak gain tak EQ aby nebyl znát skok z jednoho treku na druhej.

Rai
Příspěvky: 38
Registrován: 08 čer 2002 23:03

Příspěvek od Rai » 19 kvě 2005 10:52

Zdar. No opravdu nejlepsi jak pomoci samoskoly postupovat dopredu je odhalovat tajemstvi mixu pomoci pozorneho poslechu podobnych nahravek stejneho zamereni atd. Obecne a zjednodusene nauc se poslouchat sve repro.
poslouchej tebou namichane veci poradne na svych bednach se srovnavanim cizich nahravek a to same pak srovnavej na velkych pa. samo ze pokazde to bude trochu jine ale pokud pa neni nastavene nejak zrudne tak vetsi chyby by meli byt slyset skoro vsude....davej si bacha na spodni frekvence...na velkem zvuku se projevi spis vic nezli u tebe doma...
Dalsi vec jsou funkcni stredy....podle mne jedna z nejtesich veci... to jak deska slape a jake ma koule zalezi predevsim na dobre udelanych stredech dobre spolupracujich s basovym pasmem... vejsky nesmi tahat za usi ale znit prijemne !!! neprehanet to s nimi..

Uživatelský avatar
syncro
Příspěvky: 1148
Registrován: 09 čer 2002 11:30

Příspěvek od syncro » 19 kvě 2005 11:21

Nejsem nějakej expert, ale všiml jsem si problematickýho pásma kolem cca. 400 Hz, se kterým mívaj některý soundsystémy problém. Naučil jsem se tam svoje mixy trochu stahovat. Podobně je problematický pásmo od 16kHz výš, snadno z toho pak bolí uši. To jsou ale jenom moje postřehy bez nároku na nějakou obecnou platnost...

Saša

Uživatelský avatar
safa
Profesionál
Příspěvky: 2851
Registrován: 12 říj 2003 18:37

Příspěvek od safa » 19 kvě 2005 12:30

tomasEXetien píše: uz ti nezbejva, nez vozit vlastni aparat, ma to tu vyhodu ze hraje porad stejne.
... tak to bys musel vozit jeste i vlastni halu :-))
Freelance zvukař, uživatelská a prodejní podpora u Audiopro s.r.o.
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz

Uživatelský avatar
Cyril
Příspěvky: 5626
Registrován: 26 říj 2004 12:55

Příspěvek od Cyril » 19 kvě 2005 15:01

Dekuju vsem...
Grafický design – http://www.cyrilkriz.cz (velmi rád navrhnu tiskoviny pro kapely, producenty a studia)

Rai
Příspěvky: 38
Registrován: 08 čer 2002 23:03

Příspěvek od Rai » 19 kvě 2005 17:01

Problematiku okolo 400hz neznam pokud nejaka je. jen celkove nazvucit stredy je pro mne vzdy nejtezsi vec. kazdopadne osobne vse nad 15000
hz rezu. podle mne nemaj vejsky nad 15tis skoro smysl. kor kdyz to jsou ´´digi´´ vejsky. to uz je takovej spis vejskovej digitalni prach.
Kdyz se vejsky dobre nazvuci tak to ani nepocitis kdyz vse nad 15000 orezes. orezes tim frekvence kterou presne jak rikal syncro muzou byt akorat pro sluch neprijemne.

Vsechny me rady berte jako rady samoskoloaka kterej sam bada a nikdy nedostal zadnou klasickou skolu nejakeho zvukare skoro na vsechno co zatim umim jsem si prakticky musel prijit sam......

Odpovědět