Přírodní dozvuk - jak ho docílit?
Přírodní dozvuk - jak ho docílit?
Zdravím všechny na eZone a prosím o radu:
Už párkrát jsem se setkal s problémem, jak ve zvuku navodit efekt "přírodního" dozvuku, tedy jak docílit toho, aby zvuk zněl, jako když se rozléhá krajinou. Všechny VST reverby, které mám k dispozici, vychází z koncepce místnosti a i když nastavím největší velikost místnosti, pořád je doba dozvuku moc malá a je "slyšet", že se to odráží jakoby od stěn v místnosti. Asi namítnete, že ve volném prostranství se nemá zvuk od čeho odrážet, ale není to pravda - terénní nerovnosti, vzdálená stavení apod... Vezměte si třeba efekt doznívání hromu v krajině. Už jsem zkoušel i kombinace několika delay efektů s dlouhým "delay time" ve spojení s reverby, je to lepší, ale stále je tam ten "efekt" místnosti/ sálu/ haly...
Údajně existují VST pluginy, přímo tohle řešící...
Nemáte s tím někdo nějaké zkušenosti?
Předem moc díky za případné rady.
Už párkrát jsem se setkal s problémem, jak ve zvuku navodit efekt "přírodního" dozvuku, tedy jak docílit toho, aby zvuk zněl, jako když se rozléhá krajinou. Všechny VST reverby, které mám k dispozici, vychází z koncepce místnosti a i když nastavím největší velikost místnosti, pořád je doba dozvuku moc malá a je "slyšet", že se to odráží jakoby od stěn v místnosti. Asi namítnete, že ve volném prostranství se nemá zvuk od čeho odrážet, ale není to pravda - terénní nerovnosti, vzdálená stavení apod... Vezměte si třeba efekt doznívání hromu v krajině. Už jsem zkoušel i kombinace několika delay efektů s dlouhým "delay time" ve spojení s reverby, je to lepší, ale stále je tam ten "efekt" místnosti/ sálu/ haly...
Údajně existují VST pluginy, přímo tohle řešící...
Nemáte s tím někdo nějaké zkušenosti?
Předem moc díky za případné rady.
peteness: Také jsem to zkoušel a pokud mám k dispozici zvuk, který sám o sobě obsahuje nějaký dozvukový průběh (např. výstřel z pušky), celkem to funguje. Některé zvuky ale takový průběh nemají a je potřeba je nějak "protáhnout" dozvukem, i delayem a tam samotný delay efekt moc dobře nezní, ani v kombinacích delay efektů s různým časováním. Ekvalizace mě napadla také - se "vzdalujícím se zvukem" ten zvuk ztrácí na ostrosti, ubývají výšky...
Asi to bude opravdu slušné laborování a práce s tím, což mi sice nevadí, ale:
Myslel jsem, jestli někdo neznáte nějaký obecný plugin, který má i takovéto "multi-charakteristiky", samozřejmě nejlépe free
Ale díky za reakci.
Asi to bude opravdu slušné laborování a práce s tím, což mi sice nevadí, ale:
Myslel jsem, jestli někdo neznáte nějaký obecný plugin, který má i takovéto "multi-charakteristiky", samozřejmě nejlépe free
Ale díky za reakci.
nemo: To asi ne, ale díky za reakci.
Amorph: Dělal jsem to zjevně špatně - moc dlouhý reverb, delay spíše kratší a ještě v kombinaci s dlouhým, ale hlavně - všeho jsem dával moc (tlouklo se to).
Tímto beru zpět komentář ke Tvému tématu ohledně routování/ groupování zvuků bicích v Battery, který mi připadal tehdy zbytečně složitý - pokud chce člověk dosáhnout co nejvěrnějšího zvuku, musí dělat i takové věci, jak jsem zjistil...
Trochu polaboruji a možná sem pak pod tento topic vám všem, kdo to budete chtít hodnotit dám ukázku, zda se povedlo, nebo ne...
Moc díky za reakci, Amorphe.
Amorph: Dělal jsem to zjevně špatně - moc dlouhý reverb, delay spíše kratší a ještě v kombinaci s dlouhým, ale hlavně - všeho jsem dával moc (tlouklo se to).
Tímto beru zpět komentář ke Tvému tématu ohledně routování/ groupování zvuků bicích v Battery, který mi připadal tehdy zbytečně složitý - pokud chce člověk dosáhnout co nejvěrnějšího zvuku, musí dělat i takové věci, jak jsem zjistil...
Trochu polaboruji a možná sem pak pod tento topic vám všem, kdo to budete chtít hodnotit dám ukázku, zda se povedlo, nebo ne...
Moc díky za reakci, Amorphe.
http://www.airwindows.com/f/AirwindowsImpulses.zip
mimo jine obsahuje:
CastleThunder- The story of this impulse is interesting- this is a treatment of the
famous, widely available 'CastleThunder' thunder sound effect, heard on countless
cheesey movies. It's faded just enough to suppress the rumbling tail slightly, and in
this context, it is a specialty reverb effect. For what? For producing an old, spooky
ambience very convincingly. If you put this as a verb on pads, they will take on a
monster-movie character. If you put it on drums, they go krakoww! All without muddying
the sound very much- this is a killer 'flavor' effect that reeks of old funky tone
color.
OutdoorBlastoff- sounds like a concert 3000 miles away, so loud it explodes the
sun. This sound is the crackle of a Space Shuttle takeoff, miles up in the atmosphere.
Straaaaaange acoustic phenomena translate to an absolutely unprecedented reverb impulse.
However, it's super bass heavy, so be careful
mimo jine obsahuje:
CastleThunder- The story of this impulse is interesting- this is a treatment of the
famous, widely available 'CastleThunder' thunder sound effect, heard on countless
cheesey movies. It's faded just enough to suppress the rumbling tail slightly, and in
this context, it is a specialty reverb effect. For what? For producing an old, spooky
ambience very convincingly. If you put this as a verb on pads, they will take on a
monster-movie character. If you put it on drums, they go krakoww! All without muddying
the sound very much- this is a killer 'flavor' effect that reeks of old funky tone
color.
OutdoorBlastoff- sounds like a concert 3000 miles away, so loud it explodes the
sun. This sound is the crackle of a Space Shuttle takeoff, miles up in the atmosphere.
Straaaaaange acoustic phenomena translate to an absolutely unprecedented reverb impulse.
However, it's super bass heavy, so be careful
nemo: Díky moc, staženo, podívám se na to také.
EDIT: Tak tohle není to, co bych potřeboval; nepotřebuji samply, ale nějaké VST, které s mými zvuky dokáže to, co jsem popisoval v úvodu tohoto topic, nebo rady, jak toho docílit.
Zatím považuji za nejhodnotnější odkaz na VST od petenesse a radu od Amorpha, ale přesto i Tobě děkuji za snahu a reakce.
EDIT: Tak tohle není to, co bych potřeboval; nepotřebuji samply, ale nějaké VST, které s mými zvuky dokáže to, co jsem popisoval v úvodu tohoto topic, nebo rady, jak toho docílit.
Zatím považuji za nejhodnotnější odkaz na VST od petenesse a radu od Amorpha, ale přesto i Tobě děkuji za snahu a reakce.
To jsme si asi nerozuměli, to nejsou samply, ale impulsy do konvolučního reverbu.
Můžeš to brát jako "presety" reverbu, které můžeš ještě v rámci toho SIRa upravovat.
SIR VST reverb stáhneš free tady - http://www.knufinke.de/sir/sir1.html
a do něj naláduješ příslušný impuls.
Můžeš to brát jako "presety" reverbu, které můžeš ještě v rámci toho SIRa upravovat.
SIR VST reverb stáhneš free tady - http://www.knufinke.de/sir/sir1.html
a do něj naláduješ příslušný impuls.
nemo: Pardon, to jsem opravdu špatně pochopil; nejsem ještě v oblasti VST efektů tolik zkušený. Tak tohle už bude asi jiná, moc děkuji za "nakopnutí" a ještě jednou se omlouvám za nedorozumění. Staženo, vyzkouším
Díky!
EDIT: A omlouvám se tímto i Cyrilovi; vpravdě jsem nejprve nevěděl, co tím myslí, ale než jsem stačil slíbeně zapátrat, odpověď byla od nema poskytnuta. Díky.
EDIT: A omlouvám se tímto i Cyrilovi; vpravdě jsem nejprve nevěděl, co tím myslí, ale než jsem stačil slíbeně zapátrat, odpověď byla od nema poskytnuta. Díky.





