Recording level - digital
Recording level - digital
chcel by som sa spýtať, ako je ,,najvýhodnejšie" nahrávať, čo sa týka úrovne do digitalu? nahrával som vždy tak, aby sa maximum blížilo k 0dB, čiže riadny hot record, ale skúsenosťou, sedliackym rozumom a nejakým čítaním literatúry som dospel k tomu, že to asi nebude dobrý nápad, vzhľadom na headroom 24 bitu, ktorý dáva dosť priestoru na dynamický rozsah a hlavne, ustrážiť si clip je dosť náročné a keď už to raz clipne, tak amen tma. sú nejaké odporúčané úrovne jednotlivých nástrojov, resp. stôp? pýtam sa totiž aj hlavne preto, lebo som videl človeka nahrávať s preampami všetkých kanálov nastavenými na jednu rovnakú úroveň. môj osobný tip, čo sa týka úrovne, je tak 1/2 až 3/4 úrovne metra dBFS na zvukovke.
-
- Profesionál
- Příspěvky: 1080
- Registrován: 17 čer 2002 17:39
Re: Recording level - digital
Víš proč se mění na metrech při -12dBFS zelená indikace na žlutou? 

Freelance film scoring engineer, producer, senior sound engineer & editor, Wwise apprentice
vitekkral.com | IMDb | ALLMUSIC
vitekkral.com | IMDb | ALLMUSIC
Re: Recording level - digital
Asi jak kde
. Ale jo jasne -12dBfs je docela dobry. Ja se snazim se spickama nejit nad -6dBfs, ale ne vzdycky je mozny vsechno odhadnout a do 24bitu a kvalitnich zarizeni nema smysl to zbytecne tlacit.
Vsechno narovno smysl taky nedava, protoze kazdej mikrak ma jinej vystup.

Vsechno narovno smysl taky nedava, protoze kazdej mikrak ma jinej vystup.
Naposledy upravil(a) matucha dne 18 říj 2012 18:59, celkem upraveno 1 x.
Re: Recording level - digital
nejit nad 6dB ? 6dB oproti comu ?
Re: Recording level - digital
@Liquid Sound už viem, niekedy také ,,samozrejmosti" dopnú až časom.
@matucha myslíš? ako s mikrákmi je mi to jasné, ale nahrávali symfonický orchester a ak sa nemýlim, dynamický rozsah orchestra je dosť veľký - možno našli nejaký sweetspot na gaine? ktovie..
takže takých -18 dBFS až -12 dBFS, s peakami max -6dbFS je dobrý začiatok?
@matucha myslíš? ako s mikrákmi je mi to jasné, ale nahrávali symfonický orchester a ak sa nemýlim, dynamický rozsah orchestra je dosť veľký - možno našli nejaký sweetspot na gaine? ktovie..
takže takých -18 dBFS až -12 dBFS, s peakami max -6dbFS je dobrý začiatok?
Re: Recording level - digital
Určitě. Já sám se snažím držet v rozmezí těch cca -6 až -4 dBFS v nejsilnějších místech.
P.
P.
-
- Profesionál
- Příspěvky: 1080
- Registrován: 17 čer 2002 17:39
Re: Recording level - digital
Praxe je taková, že mrkneš do partitury a najdeš si nejhlasitější místo a to si necháš přehrát popř. o takovej výběr poprosíš dirigenta v případě, že nemáš partituru k dispozici. Podle toho nastavíš gainy. Ty se nastavěj víceméně během první smyčky, pak už se s nima moc nehejbe pokud nejde vyloženě o nějaký sóla. Je to z toho důvodu, že míchání by pak bylo pravý peklo. Poměry musej zůstat. A pokud je potřeba někoho přidat, upravuje se dynamika ve hře a ne gainy.Lorri píše: @matucha myslíš? ako s mikrákmi je mi to jasné, ale nahrávali symfonický orchester a ak sa nemýlim, dynamický rozsah orchestra je dosť veľký - možno našli nejaký sweetspot na gaine?
Freelance film scoring engineer, producer, senior sound engineer & editor, Wwise apprentice
vitekkral.com | IMDb | ALLMUSIC
vitekkral.com | IMDb | ALLMUSIC
Re: Recording level - digital
Ja teda s gainama pri nahravani nehejbu nikdy (pokud nejakou nahodou nemusim, ale to je spis u zkusebniho tejku, kterej treba zustane). Ale principielne nastavim gain na preampu tak, aby sedel na danej umeleckej vykon a ten se v prubehu nahravani uz nemeni.
-
- Profesionál
- Příspěvky: 1080
- Registrován: 17 čer 2002 17:39
Re: Recording level - digital
Tak jasně, když zpěvák zpívá forte při -9dBFS a pak jde do pianissima a level je -21dBFS, nedává smysl to zase přitlačit třeba na těch -12dBFS. To by nemusel dynmiku vůbec dělat, ostatně jak by se to pak míchalo a konečně, výsledek by byl hodně podivnej. To vybavení to zvládne.matucha píše:Ja teda s gainama pri nahravani nehejbu nikdy (pokud nejakou nahodou nemusim, ale to je spis u zkusebniho tejku, kterej treba zustane). Ale principielne nastavim gain na preampu tak, aby sedel na danej umeleckej vykon a ten se v prubehu nahravani uz nemeni.

Freelance film scoring engineer, producer, senior sound engineer & editor, Wwise apprentice
vitekkral.com | IMDb | ALLMUSIC
vitekkral.com | IMDb | ALLMUSIC
Re: Recording level - digital
Tak to je klasickej problem slok a refrenu. Neni to vylozene ppp vs fff, ale na dynamicky splacnutej pop je skoro jakakoli dynamika moc
. Ale vyraz/barva, kdyz se do toho zpevak opre je zasadni.
Malokdy se obejdu bez toho to pak dorovnat "automatizaci". Sice lehce komprimuju pri nabirani (trakker), ale ta rucni vyrovnavacka je nejzasadnejsi. Obzvlast kdyz mi prijde neco zvenci, kdy zpevaka/zpevacku nikdo neuhlidal a nechal to zazpivat s obri dynamikou i treba v ramci jednoho slova. S tim si kompresor neporadi (tak aby se mi to libilo).

Malokdy se obejdu bez toho to pak dorovnat "automatizaci". Sice lehce komprimuju pri nabirani (trakker), ale ta rucni vyrovnavacka je nejzasadnejsi. Obzvlast kdyz mi prijde neco zvenci, kdy zpevaka/zpevacku nikdo neuhlidal a nechal to zazpivat s obri dynamikou i treba v ramci jednoho slova. S tim si kompresor neporadi (tak aby se mi to libilo).
-
- Profesionál
- Příspěvky: 3559
- Registrován: 06 úno 2005 01:03
Re: Recording level - digital
taky je dobry, fotit si do telefonu nastaveni channelstripu / preampu / mixu, kdyby se delaly nejaky dotacky. (i kdyz samozrejme to neni 100%, veci, ktery ovlivni zvuk, je jeste hodne dalsich.)
-
- Profesionál
- Příspěvky: 1080
- Registrován: 17 čer 2002 17:39
Re: Recording level - digital
Jetě je dobrý namalovat a naměřit si pozice mikrofonů a akustickejch prvků v nahrávací místnosti. Mám na to laserovaej měřák, easy. 

Freelance film scoring engineer, producer, senior sound engineer & editor, Wwise apprentice
vitekkral.com | IMDb | ALLMUSIC
vitekkral.com | IMDb | ALLMUSIC