Reverb a prostor v tanecni hudbe
Reverb a prostor v tanecni hudbe
Zdravim Vas... Rozhodl jsem se tu zalozit vyse uvedene tema, protoze si myslim ze by pro hodne lidi vcetne me mohlo byt zajimave. Myslim si ze by kazdy mohl prispet svou osobni zkusenosti a tim pomoci ostatnim,.
Ja vim jak funguje reverb, dokonce jsem schopny vytvorit si svou vlastni reverb patch v NMG2, ale neumim ho pouzivat efektivne. Jak premyslet nad reverbem a prostorem v tanecni hudbe?
Jako nad skutecnou realitou, nebo skutecna realita v tanecni hudbe neplati a jde jenom o to rozhybat zvuk kolem podia?: Co myslite?
Nechtel bych slyset treba,: pouzij maly room reverb na bici nastroje atd. atd.,to uz se tu resilo. Proste spis nazory k pochopeni postaty problemu...
Dekuji a tesim se na vase odpovedi
Ja vim jak funguje reverb, dokonce jsem schopny vytvorit si svou vlastni reverb patch v NMG2, ale neumim ho pouzivat efektivne. Jak premyslet nad reverbem a prostorem v tanecni hudbe?
Jako nad skutecnou realitou, nebo skutecna realita v tanecni hudbe neplati a jde jenom o to rozhybat zvuk kolem podia?: Co myslite?
Nechtel bych slyset treba,: pouzij maly room reverb na bici nastroje atd. atd.,to uz se tu resilo. Proste spis nazory k pochopeni postaty problemu...
Dekuji a tesim se na vase odpovedi
Re: Reverb a prostor v tanecni hudbe
To je jen na autorovi prece, jestli tam chce mit realne zvuky nebo ne. Nejsou tu zadna pravidla. Otazka je spis, co ocekava posluchac a zda se tim hudebnik chce ridit.ninja píše: Jako nad skutecnou realitou, nebo skutecna realita v tanecni hudbe neplati a jde jenom o to rozhybat zvuk kolem podia?
v nekterych stylech, hlavne v chilloutu, je treba vytvorit velky iluzorni prostor. Neni to ani katedrala, ani velke otevrene prostranstvi. Je to vlastne vice efektu vzajemne se prolinajicich. Nektery nastroj je treba s delsim delayem a jeste lehce zefektovan dlouhym reverbem. Semtam do toho neco zacinka a na to se treba povesi hipassnuty pingpong delay, ktery vytvori dojem sirsiho sterea. A vice techhle efektu dohromady, jeste treba okorenenych PSP pseudostereo pluginem pak vytvori imagiarni neexistujici snovy prostor. Tenhle jednolity dojem by mel mit posluchac, ktery se hudbou necha unaset a nerozpitvava ji....................zda se mi ze tohle je velke umeni, ktere umi malokdo a taky IMHO jeden z oboru, kde pluginy maji co dohanet za krabicema jako Ensoniq DP (o Eventide nemluve).
je to vec kreativity rozhodne
na jedny strane pouzijes roomy a verby na rozvrstveni mixu odpredu dopredu dozadu
dal tim taky nekdery zvuky muzes zjemnit, prodlouzit, dat jim jinej charakter... a to podle toho jak se ti to hodi nebo libi nebo jak to pasuje do ty skladby (nejlip vsechno naraz)
pak je vrstva druha, o ktery mluvil peteness, kde uz de o veci hoooodne vzadu a to jsou dlouhy verby s vydatnou pomoci delayu atd atd. Jeden z nejtypictejsich pluginu pro takovy prostory je PSP84.
Tanecni hudba se pohybuje od hodne suchy po hodne mokrou, je to styl, kde se myslim toleruje naprosto nejvic volnosti, co se tyce efektovani a kazdej autor by vlastne mel mit v tomhle ohledu svuj rukopis a nebat se experimentovat.
V softu na verby doporucuju Nebulu... tam jsou moc pekny kousky. Dal pouzivam Plate140 z UAD. Majitele Powercore jiste doporuci VSS3 apod. A tezko nezminit konvolucni verby jako je Altiverb a spol.
na jedny strane pouzijes roomy a verby na rozvrstveni mixu odpredu dopredu dozadu
dal tim taky nekdery zvuky muzes zjemnit, prodlouzit, dat jim jinej charakter... a to podle toho jak se ti to hodi nebo libi nebo jak to pasuje do ty skladby (nejlip vsechno naraz)

pak je vrstva druha, o ktery mluvil peteness, kde uz de o veci hoooodne vzadu a to jsou dlouhy verby s vydatnou pomoci delayu atd atd. Jeden z nejtypictejsich pluginu pro takovy prostory je PSP84.
Tanecni hudba se pohybuje od hodne suchy po hodne mokrou, je to styl, kde se myslim toleruje naprosto nejvic volnosti, co se tyce efektovani a kazdej autor by vlastne mel mit v tomhle ohledu svuj rukopis a nebat se experimentovat.
V softu na verby doporucuju Nebulu... tam jsou moc pekny kousky. Dal pouzivam Plate140 z UAD. Majitele Powercore jiste doporuci VSS3 apod. A tezko nezminit konvolucni verby jako je Altiverb a spol.
Jedna se mi o trance, electro, drum and bass, techno, ale i napr o chillout.
To co pise peteness je urcite zajimave..Posadim pred sve monitory, zavru oci a vcitim se do pozice posluchace. Konvoluce je taky vec nesmirne zajimava, kterou urcite vyzkousim.
Nejlepsi vysledky jsem mel s pouzivanim jednoho typu algoritmu na cely mix, protoze pri pouzivani vice typu algoritmu muzu realitu okamzite vyloucit. Jelikoz tyto styly tanecni hudby vetsinou nepouzivaji realne zvuky, takze zrejme ani prostor nemusi byt realny. Samozrejme, ze kdybych chtel aby muj mix pusobil dojmem jiz existujiciho prostoru, tak by jeho realizace byla asi mnohem mnohem slozitejsi, nez napr. vytvoreni snoveho prostoru jak pise peteness.
Reverb doda zvuku treti rozmer, tedy hloubku. Jakym zpusobem rozmistujete zvuky odpredu - dozadu? Ja si myslim ze vzdalenost mezi mnou a zvukem je relativni k pomeru mezi suchym zvukem a reverbem. Takze nastroje, ktere hraji vepredu maji malo revebu a nastroje, ktere hraji vzadu maji hodne reverbu. Matucha: Ty pouzivas ruzne typy algoritmu na rozvrstveni mixu?
To co pise peteness je urcite zajimave..Posadim pred sve monitory, zavru oci a vcitim se do pozice posluchace. Konvoluce je taky vec nesmirne zajimava, kterou urcite vyzkousim.
Nejlepsi vysledky jsem mel s pouzivanim jednoho typu algoritmu na cely mix, protoze pri pouzivani vice typu algoritmu muzu realitu okamzite vyloucit. Jelikoz tyto styly tanecni hudby vetsinou nepouzivaji realne zvuky, takze zrejme ani prostor nemusi byt realny. Samozrejme, ze kdybych chtel aby muj mix pusobil dojmem jiz existujiciho prostoru, tak by jeho realizace byla asi mnohem mnohem slozitejsi, nez napr. vytvoreni snoveho prostoru jak pise peteness.
Reverb doda zvuku treti rozmer, tedy hloubku. Jakym zpusobem rozmistujete zvuky odpredu - dozadu? Ja si myslim ze vzdalenost mezi mnou a zvukem je relativni k pomeru mezi suchym zvukem a reverbem. Takze nastroje, ktere hraji vepredu maji malo revebu a nastroje, ktere hraji vzadu maji hodne reverbu. Matucha: Ty pouzivas ruzne typy algoritmu na rozvrstveni mixu?
takze kdyz mam napr. dva synteticke zvuky ve dvou ruznych stopach, dam na ne reverb se stejnym algoritmem a stejnym pomerem wet/dry, pak reverb kazdeho nastroje nahraju do dvou audio stop. Na jednu reverb stopu povesim LP filter s poklesem 6dB/Oct v oblasti kolem 500 Hz. Bude EQckovany vpredu a neEQckovany vzadu? Da se to lehce vyzkouset...
- Pierre niko
- Příspěvky: 719
- Registrován: 28 pro 2004 11:04
Ja bych mel asi takove prirovnani, ze tvurci elektoniky jsou jako spisovatele fantasy a sci-fi... zatim co ti co jsou vice fantasy obohacuji stare svety o nove pribehy a pstavy a zustavaji tak u konvencnich krajin, prostoru a staveb, sci-fi producenti vytvari mnohdy svety uplne nove, kde mohou si mohou hrat s jakoukoli fyzikalni velicinou, prostorem a vubec mohou bourat konvence. Takze zatimco fantasy producenti prahnou po klasickych verbech s tradicnim nastavenim vystihujici ony stare svety, sci-fi producenti naopak vyuzivaji moznosti verbu k dokonale iluzi sveta noveho. Takove rozdeleni docela sedi na drumnbass, kde k fantasy skupine bych prihlasil treba Londoin Electricity a ke skupine sci-fi tvrdy party drumnbass... a pak zazvonil zvonec a fantazijim je konec... nicmene vzdy plati veta.... co funguje, funguje...