Spodní a horní cut final mixu

Ozvučení, nahrávání, mixáž a mastering
Odpovědět
TTT31
Příspěvky: 175
Registrován: 17 kvě 2010 20:46

Spodní a horní cut final mixu

Příspěvek od TTT31 »

Všude čtu něco jiného, tak se zeptám tady. Někde se píše, že final mix dole uřezat na 20-30Hz a nahoře 16000Hz, někde že nahoře není třeba řezat, když tam nejsou nějaké vysloveně pazvuky... Vím , že vrchy si řežou komprimační algoritmy ztrátových formátu, ale dělá se to i cíleně při masteringu? Má to nějaké opodstatnění, např jako spodní ořez kvůli humu ?

A taky se chci zeptat, čím to nejlépe uříznout. Třeba nový EQ od izotope ozone umí řezat úplně čistě (brickwallem), ale nedokážu posoudit, jestli je to to pravé ořechové...

Uživatelský avatar
pavlii
Moderátor
Příspěvky: 3249
Registrován: 05 čer 2002 19:23

Re: Spodní a horní cut final mixu

Příspěvek od pavlii »

Neřežu ani tam ani tam. Hum a podobné dole si ošetřuju přímo v mixu na jednotlivých stopách, je-li třeba; totéž platí i o vršku. EQ na celkový mix obvykle nepoužívám - záleží prostě na okolnostech, co řeknou uši a případně analyzéry.

P.

Wohma
Příspěvky: 1655
Registrován: 05 říj 2007 08:30

Re: Spodní a horní cut final mixu

Příspěvek od Wohma »

Spodky se nekdy rezou, protoze pak jde mix lip natlacit, zvlaste pak u tvrde muziky.

Brooklyn / juanita juarez
Profesionál
Příspěvky: 3559
Registrován: 06 úno 2005 01:03

Re: Spodní a horní cut final mixu

Příspěvek od Brooklyn / juanita juarez »

TTT31 píše:Všude čtu něco jiného, tak se zeptám tady. Někde se píše, že final mix dole uřezat na 20-30Hz a nahoře 16000Hz, někde že nahoře není třeba řezat, když tam nejsou nějaké vysloveně pazvuky... Vím , že vrchy si řežou komprimační algoritmy ztrátových formátu, ale dělá se to i cíleně při masteringu? Má to nějaké opodstatnění, např jako spodní ořez kvůli humu ?

A taky se chci zeptat, čím to nejlépe uříznout. Třeba nový EQ od izotope ozone umí řezat úplně čistě (brickwallem), ale nedokážu posoudit, jestli je to to pravé ořechové...
muzes to resit u klubovy hudby (vejsky), muzes resit omezeni fyzickyho nosice a s nim spojeny zvukovy omezeni (vinyl - vejsky: de-essing, distorze z prilis vejsek; basy - zmoneni).

matucha
Příspěvky: 5585
Registrován: 24 kvě 2002 19:30

Re: Spodní a horní cut final mixu

Příspěvek od matucha »

U mastru pak muze koleno hipassu fungovat jako tvarovani basu, nekdy se tak da mix hodne zpevnit a dobre usadit. Jindy to zase skodi.

Odpovědět