Všude čtu něco jiného, tak se zeptám tady. Někde se píše, že final mix dole uřezat na 20-30Hz a nahoře 16000Hz, někde že nahoře není třeba řezat, když tam nejsou nějaké vysloveně pazvuky... Vím , že vrchy si řežou komprimační algoritmy ztrátových formátu, ale dělá se to i cíleně při masteringu? Má to nějaké opodstatnění, např jako spodní ořez kvůli humu ?
A taky se chci zeptat, čím to nejlépe uříznout. Třeba nový EQ od izotope ozone umí řezat úplně čistě (brickwallem), ale nedokážu posoudit, jestli je to to pravé ořechové...
Spodní a horní cut final mixu
Re: Spodní a horní cut final mixu
Neřežu ani tam ani tam. Hum a podobné dole si ošetřuju přímo v mixu na jednotlivých stopách, je-li třeba; totéž platí i o vršku. EQ na celkový mix obvykle nepoužívám - záleží prostě na okolnostech, co řeknou uši a případně analyzéry.
P.
P.
Re: Spodní a horní cut final mixu
Spodky se nekdy rezou, protoze pak jde mix lip natlacit, zvlaste pak u tvrde muziky.
-
- Profesionál
- Příspěvky: 3559
- Registrován: 06 úno 2005 01:03
Re: Spodní a horní cut final mixu
muzes to resit u klubovy hudby (vejsky), muzes resit omezeni fyzickyho nosice a s nim spojeny zvukovy omezeni (vinyl - vejsky: de-essing, distorze z prilis vejsek; basy - zmoneni).TTT31 píše:Všude čtu něco jiného, tak se zeptám tady. Někde se píše, že final mix dole uřezat na 20-30Hz a nahoře 16000Hz, někde že nahoře není třeba řezat, když tam nejsou nějaké vysloveně pazvuky... Vím , že vrchy si řežou komprimační algoritmy ztrátových formátu, ale dělá se to i cíleně při masteringu? Má to nějaké opodstatnění, např jako spodní ořez kvůli humu ?
A taky se chci zeptat, čím to nejlépe uříznout. Třeba nový EQ od izotope ozone umí řezat úplně čistě (brickwallem), ale nedokážu posoudit, jestli je to to pravé ořechové...
Re: Spodní a horní cut final mixu
U mastru pak muze koleno hipassu fungovat jako tvarovani basu, nekdy se tak da mix hodne zpevnit a dobre usadit. Jindy to zase skodi.