Studio Projects B1 - AudioBuddy - Audiophile

Ozvučení, nahrávání, mixáž a mastering
jasad1
Příspěvky: 8
Registrován: 28 čer 2003 08:25

Studio Projects B1 - AudioBuddy - Audiophile

Příspěvek od jasad1 » 21 úno 2006 21:33

Ahoj,

mam tuhle sestavu (Studio Projects B1, AudioBuddy, Audiophile) a kdyz nahravam, tak:

1. basy jsou mnohem silnejsi nez stredy a vysky

2. zvuk neni moc presnej, je zahuhlanej (mel jsem akustiku Epiphona a myslel jsem, ze urcity charakteristiky zvuku, ktery mi vadily, jdou na vrub prave jemu, ale nedavno jsem si koupil Taylora 414CE a zvuk je sice lepsi, ale urcitej pazvuk je tam porad slyset). Zkousel jsem ruzny pozice mikrofonu, ale pokud ho nedam primo k otvoru a to co nejbliz, tak je zvuk silenej.

3. zpev je celkem ok, sice je taky jakoby rozmazanej, ale neni to tak vyrazny jako u ty kytary.

Vim, ze moje nacini neni nic moc, potreboval bych poradit, co z ty trojky ma nejvic na svedomi devastaci zvuku. Predpokladam, ze to bude asi ten mikrofon, co?

Uživatelský avatar
safa
Profesionál
Příspěvky: 2851
Registrován: 12 říj 2003 18:37

Příspěvek od safa » 21 úno 2006 21:54

jeste bych mel pro tebte ctvrtej typ: MISTNOST

Neni treba hledat devastaci zvuku tam ?
Freelance zvukař, uživatelská a prodejní podpora u Audiopro s.r.o.
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz

Poshook
Příspěvky: 2477
Registrován: 06 črc 2004 10:47

Příspěvek od Poshook » 21 úno 2006 21:57

zostava naozaj nie je nic moc, ale pri nahravani akustickej gitary byva casto problem v polohe mikrofonu. zober si sluchadla, aktivuj vstup v audiosekvenceri tak aby si pocul co ide z mikrofonu a skus najst taku polohu mikrofonu, v ktorej bude zvuk co najlepsi. ak je vo zvuku privela basov, mozno pomoze len trosku zvacsit vzdialenost mikrofonu

jasad1
Příspěvky: 8
Registrován: 28 čer 2003 08:25

Příspěvek od jasad1 » 21 úno 2006 22:14

safa: jo, to se priznam, to me nenapadlo. Mistnost je daleko od idealu. Doufal jsem, ze kdyz budu snimat na blizko, tak se ten vliv mistnosti do urcity miry eliminuje. Samozrejme, ze i kdyz si jen pustim do sluchatek odposlech, tak tu mistnost slysim, bohuzel s ni nic udelat nemuzu.

Uživatelský avatar
safa
Profesionál
Příspěvky: 2851
Registrován: 12 říj 2003 18:37

Příspěvek od safa » 21 úno 2006 22:17

ale muzes, vzdycky jse kolem sebe navesit periny ... treba
Freelance zvukař, uživatelská a prodejní podpora u Audiopro s.r.o.
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz

jasad1
Příspěvky: 8
Registrován: 28 čer 2003 08:25

Příspěvek od jasad1 » 21 úno 2006 22:23

Poshook: to jsem vcera zkousel, kdyz je mikrofon dal anebo je namiren na telo, tak je problem s prebytkem basu vyresen, ale bohuzel ziskam zvuk, kterej je nepouzitelnej. Zkousel jsem s nim ruzne manipulovat, natacet ho, pohybovat kytarou kolem nej, ale zvuk je daleko od toho, co bych chtel slyset. Jedina pozice, kdy ta vec davala zvuk, kterej mel aspon nejakou barvu a bezprostrednost, byla co nejbliz strunam a co nejbliz ozvucnemu otvoru. Ale pak se dost blbe hraje, je problem s basy a porad je to daleko od toho, co bych si predstavoval = nemit pocit, ze mezi kytarou a mikrofonem jeste nekdo zapomnel deku nebo neco...

jasad1
Příspěvky: 8
Registrován: 28 čer 2003 08:25

Příspěvek od jasad1 » 21 úno 2006 22:26

safa píše:ale muzes, vzdycky jse kolem sebe navesit periny ... treba
ok, to vyzkousim, dik

predpokladam, ze by pomohlo "vypolstrovat" misto za mikrofonen, tedy tam, kam jde zvuk, aby se nevracel

matucha
Příspěvky: 5058
Registrován: 24 kvě 2002 19:30

Příspěvek od matucha » 22 úno 2006 00:21

no aby to nebylo brutalne zastreny potrebujes mikrak dal od kytary, resp. je lepsi pouzit rovnou dva... ale to je asi az na dalsi etapu

kvuli ty vzdalenosti potrebujes mit rozumnou mistnost, aspon ji zalozit spoustou vecma, knihovnama (otevrenejma) a tak... polstare a periny dle potreby ;-)

ta sestava je dost zakladni, ale melo by z toho neco lezt... i kdyz ten audiobuddy je doost na hrane

Uživatelský avatar
kexik
Příspěvky: 12152
Registrován: 08 bře 2004 13:43

Příspěvek od kexik » 22 úno 2006 09:56

tie basy su proximity efekt, si moc blizko, skus zapnut basovu zadrz, ak ju b1 ma, skus ekvalizovat, necakaj ze co naberies bude hned ok frekvencne! ja by som v beznej miestnosti pouzil dynamiku, kludne cinu za tisicku, bude hrat lepsie ako neporieseny kondenzator. na dynamiku je dobra poloha cca 20-30cm a okolo otvoru
co ma ale matie je ze B1 ma pomerne prezenc cvendzivy zvuk, urcite nie poddekovy... ci to nebude vadny kusok?

jasad1
Příspěvky: 8
Registrován: 28 čer 2003 08:25

Příspěvek od jasad1 » 22 úno 2006 12:24

matucha píše:no aby to nebylo brutalne zastreny potrebujes mikrak dal od kytary, resp. je lepsi pouzit rovnou dva... ale to je asi az na dalsi etapu

kvuli ty vzdalenosti potrebujes mit rozumnou mistnost, aspon ji zalozit spoustou vecma, knihovnama (otevrenejma) a tak... polstare a periny dle potreby ;-)

ta sestava je dost zakladni, ale melo by z toho neco lezt... i kdyz ten audiobuddy je doost na hrane
no, neco z toho zase leze, to jo :) ale radost z hezkyho zvuku mi to nedela :)

asi radsi udelam vecer nejakej vzorek, aby bylo jasny, o cem se bavime

kazdopadne si zkusim pohrat s tema polstarema a perinama, ona navic i podlaha je drevena...

matucha
Příspěvky: 5058
Registrován: 24 kvě 2002 19:30

Příspěvek od matucha » 22 úno 2006 12:37

drevena podlaha je vklidu... oni ty polstare a tak vezmou vejsky ale i relativne spodni frekvence, koberec vezme jenom vejsky

zase tu mistnost nesmis pretlumit na vejskach, ono ti z toho pak poleze dost mrtvej zvuk, kterej bude stejne hucet

jasad1
Příspěvky: 8
Registrován: 28 čer 2003 08:25

Příspěvek od jasad1 » 22 úno 2006 12:38

kexik píše:tie basy su proximity efekt, si moc blizko, skus zapnut basovu zadrz, ak ju b1 ma, skus ekvalizovat, necakaj ze co naberies bude hned ok frekvencne! ja by som v beznej miestnosti pouzil dynamiku, kludne cinu za tisicku, bude hrat lepsie ako neporieseny kondenzator. na dynamiku je dobra poloha cca 20-30cm a okolo otvoru
co ma ale matie je ze B1 ma pomerne prezenc cvendzivy zvuk, urcite nie poddekovy... ci to nebude vadny kusok?
jestli je vadnej kus nebo se poskodil, tak to tezko posoudim, mam ho dva roky a tenkrat se mi zdal oproti mikrofonu, co jsme pouzivali ve zkusebne na zpev uplne suprovej :) Spis premejslim o investici do neceho lepsiho, pokud to ma v ty mistnosti, kterou na nahravani pouzivam, vubec smysl.

ekvalizer jsem zkousel, zdalo se mi, ze se to spis zhorsuje, resp. muj pocit je, ze i bez ekvalizeru neni problem jen v rovnomernosti frekvence ale i v barve zvuku.

Uživatelský avatar
kexik
Příspěvky: 12152
Registrován: 08 bře 2004 13:43

Příspěvek od kexik » 22 úno 2006 12:49

kup si shure sm57... s tou neprehlupis, je to hodne uzitocny mikrofon, a okrem ineho nim ide celkom solidne nahrat aj gitaru (tiez snare, gitarove komba, bubny obecne, plechy atd). je to dynamicka kardioida maximalne nezavisla na miestnosti, stoji cca 100 eur ale pouzivaju ju obcas aj velki machri s neobmedzenym rozpoctom

jasad1
Příspěvky: 8
Registrován: 28 čer 2003 08:25

Příspěvek od jasad1 » 22 úno 2006 12:53

kexik píše:kup si shure sm57... s tou neprehlupis, je to hodne uzitocny mikrofon, a okrem ineho nim ide celkom solidne nahrat aj gitaru (tiez snare, gitarove komba, bubny obecne, plechy atd). je to dynamicka kardioida maximalne nezavisla na miestnosti, stoji cca 100 eur ale pouzivaju ju obcas aj velki machri s neobmedzenym rozpoctom
100 eur - to je skoro zadara :) dik za tip :)

jasad1
Příspěvky: 8
Registrován: 28 čer 2003 08:25

Příspěvek od jasad1 » 22 úno 2006 21:30

Hrozne moc dekuju, to oblozeni dost pomohlo, ted je ten zvuk uz mnohem poslouchatelnejsi, udelal jsem par ukazek, pokud se Vam to nekomu bude chtit poslouchat:

mikrofon z 5-ti cm

z 20-ti cm

z 50-ti cm

mikrofon na telo

Je sance, ze kdybych koupil ten Shure sm57, tak by se ten zvuk zlepsil? anebo lepsi predzesilovac?

Dik.

Odpovědět