Kdo mate prostup a muzete si sehnat magazin Sound On SOund tak je tam od Rogera Nicholse skvelej clanek o michani (Mixing Advice from Roger Nichols
) kde to vysvetluje uplne jednoduse, polopaticky ( http://www.soundonsound.com/sos/aug06/a ... s_0806.htm ).
Docela bych ho sem pro eZ prelozil, ale ... nevim jak s autorskyma pravama ...
SOS nebude zajimat ze kdesi na cesky lokalni eZone (kterou navstivi jen velmi opravdu velmi malej pocet lidi v porovnani s tim kolik oslovi SOS ctenaru), je preklad jednoho jejich clanku. Navic do jazyka kterym mluvi jen jedna zeme. Preklad by tady nebyl komercne distribuovany tak to je uplne jinej pohled na vec. Je bezny ze na zahranicnich forech se dikutuje s vlozenym textem nebo scanem z danejch clanku a nikoho to neohrozuje, naopak je to reklama pro danej zdroj ze kteryho informace pochazej.
Takze klidne to sem hod v cestine. Pro poradek ve vsi korektnosti uved web kontakt na SOS a je to vyreseny.
Heee, automatickej preklad nezafungoval (cili budu muset rucne) ... ale vzdy pobavi:
EQ rovnováha
Myslete na nějaký nástroj jak dva oddělené součásti: nízký konec nástroje a vysokéhokonce nástroje. Jako příklad, pojďme vzít akustickou kytaru. Výšky jsou důležité protože oni dají útok poznámky nebo hrabání řetězců ta zvláštní přítomnost prořezat dráhu. Spodní oblast otáček vytváří tělo zvuku, teplo nástroje v dráze. Jestli rovnováha mezi tyto dvě poloviny není přímo, pak vy nikdy nedostanete to sedět v dráze správně. Tam vždy bude místa kde zdá se příliš hlasitá nebo příliš měkká.
Začínejte s útokem poznámek, nebo hrabání řetězců v případě rytmu akustická část. Změňte úroveň akustické kytary dokud vysoká úroveň zní přímo v existující směsi. Dostaňte vyrovnejte ke kde vy můžete slyšet úrovňovou změnu dvou desetin z dB. Teď zastavte. Začínat s parametrický EQův dát se do nízký Q kolem 2, dávání velmi široká, vyhlazovací křivka, a četnost nastavený pro kolem 250Hz. Pohybujte ziskem EQ nahoru nebo dolů k dostaňte nízkou část kytary do pravého vztahu v směsi. Zkuste myslet na nízký konec kytary jak oddělený nástroj. Dostaňte to znít dobrý v směsi. Kdy vy dostanete nízký konec kytary v místě kde vy můžete slyšet dvě desetiny z dB změny v úrovni, vy děláte ohromní.
... takze az budete michat tak bacha na "hrabání řetězců" (v originale "raking of the strings") !
Zverejneni celeho clanku a je jedno, ze v treba cinsky, bez souhlasu autora je naruseni autorskych prav, ale pravdepodobne nebude nikdo kdo na to prijde